Krzysztof Leszek

Krzysztof Leszek Managing Partner,
KIMZE

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

Marek P.:
Ograniczanie pracownikom dostępu do tego typu informacji spowoduje jedynie wzrost ich zainteresowania wspomnianymi informacjami (dlaczego nie prezentują nam tych wyników? czy w naszej firmie jest tak źle? może trzeba szukać nowej? czy w naszej firmie jest tak dobrze? może nie płacą nam premii za wykonanie założeń sprzedaży? itp. itd.). Jednocześnie informacje te zostaną zdobyte przez pracowników pocztą pantoflową co spowoduje również wygenerowanie odpowiedniej ilości plotek i pomówień, niekoniecznie prawdziwych, które z pewnością wpłyną negatywnie na atmosferę w pracy...
Chyba, że odetniemy pracownikom dostęp do wszelkich informacji - łącznie z tym jakie produkty sprzedają :-P Wtedy będzie z pewnością wszystko w najlepszym porządku...


...... nie mówmy równiez pracownikom w jakiej firmie pracuja, kto im płaci pensje i wytwórzmy przeświadczenie że to wszystko to dzialania wojenne.
Jak nie od dziś wiadomo, Polak mobilizuje sie do dzialania tylko podczas wojny lub zaborów- tym samym motywacje pracownika mamy z czapki :)
do tego zadania przesyłajmy im zostawiając zakodowane polecenia w dziupli starej brzozy co całąnaszą konkurencje wprowadzi conajmniej w oslupienie, paraliżując całe zespoły :)
Do dzieła:)
Krzysztof Leszek

Krzysztof Leszek Managing Partner,
KIMZE

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

wybaczcie że tak po niewczasie
... lepiej późno niż wcale- jak powiedziała pewna pani spóźniwszy sie na pociąg:)
Krzysztof Leszek

Krzysztof Leszek Managing Partner,
KIMZE

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

Rafał S.:
Malgorzata Bogacka:
wg mnie fakt prezentowania wynikow sprzedazy jest chwytem marketingowym. jezeli dziala przeciwko nam (obniza motywacje pracownikow) nalezy za wszelka cene go ukryc , jezeli swiadczy o naszej przewadze nad konkurencja czy przewadze nad nami samymi z przeszlosci, to naturalnie nalezy uwidocznic, podkreslajac te przewage o ile tylko mozna.
pozdrawiam-)Malgorzata Bogacka edytował(a) ten post dnia 23.05.08 o godzinie 09:16

zupełnie się nie zgadzam, nawet jak są słabe wyniki to trzeba je pokazywać i szukać drogi polepszenia. nie bardzo rozumiem... 'nalezy za wszelka cene go ukryc', przepraszam ale uważam to za bardzo dziwną tezę, antyrozwojową dla przedsiębiorstwa.


Popieram,
jak uświadomić pracownikom, że jeszcze duzo pracy trzeba włożyć w realizację planu sprzedazy, nie pokazując wyników???
Prezentacja wyników jest konieczna do zlapania punktu odniesienia i podjecia dalszych działań.
Ważne, aby wyniki prezentować i komentować umiejętnie.

Kiedyś miałem takiego szefa, że jak omawiał wyniki sprzedazy i nas opie... ł to doslownie serce roslo i człowiek z ochota rwal się do pracy:)
Gatunek niestety na wyginięciu, ale jakby co to pozdrawiam Maćka F.

Motywować mozna na różne sposoby- wybrać trzeba jeden właściwy:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

Można jeszcze zatrzelić pracowników po pokazaniu im wyników :)
Magda Leszek

Magda Leszek zarządzanie,
marketing, sprzedaż,
PR

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

Dagmara D.:
Można jeszcze zatrzelić pracowników po pokazaniu im wyników :)

Ja bym strzelala nawet przed!, bo potem mogą pouciekcłochu - ja stawiam na efektywnosc - w czymkolwiek...
Magda Leszek

Magda Leszek zarządzanie,
marketing, sprzedaż,
PR

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

Dagmara D.:
Rafał S.:
Malgorzata Bogacka:
wg mnie fakt prezentowania wynikow sprzedazy jest chwytem marketingowym. jezeli dziala przeciwko nam (obniza motywacje pracownikow) nalezy za wszelka cene go ukryc , jezeli swiadczy o naszej przewadze nad konkurencja czy przewadze nad nami samymi z przeszlosci, to naturalnie nalezy uwidocznic, podkreslajac te przewage o ile tylko mozna.
pozdrawiam-)Malgorzata Bogacka edytował(a) ten post dnia 23.05.08 o godzinie 09:16

zupełnie się nie zgadzam, nawet jak są słabe wyniki to trzeba je pokazywać i szukać drogi polepszenia. nie bardzo rozumiem... 'nalezy za wszelka cene go ukryc', przepraszam ale uważam to za bardzo dziwną tezę, antyrozwojową dla przedsiębiorstwa.
i bardzo niebezpieczną dla samych pracowników, którzy za chwilę będą szukać pracy, bo firma zniknie.

Musze sie zgodzic z Dagmarą. Poza tym myślałam do tej pory, że marketing prezentujac realne dane rynkowe a w tym dane dotyczace wlasnej sprzedazy, pownien rownoczesnie zaproponowac rozwiazanie albo kontynuacji sukcesu, a w sytuacji wyników kiepskich strategie ich poprawienia. A strategia ta musi byc wspolnie wypracowana z dzialem sprzedazy - bo to przeciez narrzedzie dla nich a nie zblazowanego szefa marketingu.. no ale moze sie myle, w koncu czlowiek sie uczy cale zycie

konto usunięte

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

Michał Ławniczak:
(...) czy powinny być prezentowane wyniki sprzedaży poszczególnych regionów, realizacje budżetu - itp.? (...)

Myślę, że trzeba podzielić na informacje, które mogą zainteresować pracowników, np. wyniki sprzedaży bo bądź co bądź, ale to jednak miernik ICH efektywności przede wszystkim i zaleźnie od wysokości słupka powód do dumy lub zastanowienia nad sobą, szczególnie vs. inne regiony / jednostki / whatever :) Natomiast realizacja budżetu np. w poszczególnych MPK nie sądze aby było informacją, którą należy prezentować komukolwiek innemu niż controllingowi i właścicielowi MPK, chociaż ten ostatni to zapewniam, że świetnie zna te cyferki :)Usunięte konto edytował(a) ten post dnia 21.08.08 o godzinie 20:17
Krzysztof Leszek

Krzysztof Leszek Managing Partner,
KIMZE

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

Sergiusz Bezniakow:
Michał Ławniczak:
(...) czy powinny być prezentowane wyniki sprzedaży poszczególnych regionów, realizacje budżetu - itp.? (...)

Myślę, że trzeba podzielić na informacje, które mogą zainteresować pracowników, np. wyniki sprzedaży bo bądź co bądź, ale to jednak miernik ICH efektywności przede wszystkim i zaleźnie od wysokości słupka powód do dumy lub zastanowienia nad sobą, szczególnie vs. inne regiony / jednostki / whatever :) Natomiast realizacja budżetu np. w poszczególnych MPK nie sądze aby było informacją, którą należy prezentować komukolwiek innemu niż controllingowi i właścicielowi MPK, chociaż ten ostatni to zapewniam, że świetnie zna te cyferki :)Usunięte konto edytował(a) ten post dnia 21.08.08 o godzinie 20:17


Zgadzam się z Sergiuszem. MPK nie powinno być omawiane na forum całej firmy.
Wyniki sprzedaży- owszem, ale umiejętnie.
Raczej bym unikał pokazywania tabeli wyników z naciskiem na najmniejsze realizacje i podkreślanie, że praca w firmie xyz nie jest obowiązkiem lub cmentarze są pełne osób niezastąpionych
Motywujące to to nie jest :):):)
Magda Leszek

Magda Leszek zarządzanie,
marketing, sprzedaż,
PR

Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?

Magda Leszek:
Dagmara D.:
Można jeszcze zatrzelić pracowników po pokazaniu im wyników :)

Ja bym strzelala nawet przed!, bo potem mogą pouciekcłochu - ja stawiam na efektywnosc - w czymkolwiek...

Taak, chyba nie powinnam pisać w nocy bo ta moja nowomowa czy raczej bełkot napewno niejednemu dostarczył niezłej rozrywki = w każdym razie mój mąż ma od wczoraj ubaw, gdy tylko przeczytał słowo "pouciekcłochu", co miało oznaczać - pouciekali w popłochu:)

Następna dyskusja:

Trener czy coach?




Wyślij zaproszenie do