Temat: Czy prezentować wyniki sprzedaży?
Michał Ławniczak:
Witam,
Ciekaw jestem Wszej opinii na taki temat:
Spotkanie działu sprzedaży - czy powinny być prezentowane wyniki sprzedaży poszczególnych regionów, realizacje budżetu - itp.?
Ostatnio spotkałem się z opinią, że jest to niedobre dla firmy, ponieważ pracownicy nie powinni znać wyników całej firmy - zagrożenie w przypadku zmiany pracy przez danego pracownika. Co o tym sądzicie?
Kawałek mojej działki. ;-))))
Pytanie pierwsze - wyniki sprzedaży są objęte tajemnicą?
Pytanie drugie - na ile będąc konkurentem jestem w stanie wyciągnąć podobne informacje od "strony trzecie" - czyli osób które pośredniczą w sprzedaży? (takie moje założenie, w Twoim przypadku salony sprzedaży a ja sobie utworzę legendę, że piszę właśnie prace magisterską i mi potrzebne)
A na koniec stwierdzenie i lekkie podsumowanie. Nie zawsze trzeba trafiać do samych informacji kluczowych, bo wiele więcej można "wyrwać" z otoczenia - poprzez np wnioskowanie.
No i coś co mnie ciekawi najbardziej. Wyniki sprzedaży, dynamika sektora są potrzebne do analiz (choćby BCG), ale są jak sama nazwa wskazuje wynikiem. Ręczę Ci, ze jakby ktoś poszukiwał info, to szukałby tego, w jaki sposób doprowadzacie do takich wyników - oczywiście pod warunkiem ze jesteście liderem, lub największym konkurentem lidera i go pomału kopiecie. Szukałby waszych czynników sukcesu - sprzedawców (może można ich kupić) lokalizacji salonów (może można podkupić to miejsce i na wypracowanej otoczce pojechac ze swoją sprzedażą) i wiele innych.
Odpowiedź na pytanie - czy prezentować wyniki sprzedaży - jak najbardziej. Pytanie czy prezentować wysokość budżetu - zależy jaki status ma firma, bo niektóre firmy, w niektórych formach działania i tak muszą, więc tu tajemnicy przedsiębiorstwa nie zrobisz.