konto usunięte
Mariusz
Czerwiński
Szukam pracy:
Diagnozy nadużyć
kredytowych, Audyty
umów k...
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
Dariusz Szul:Jeśli stoi za tym decyzja o podniesieniu kwalifikacji i/lub wzrost motywacji, to jak najbardziej.
Zapraszam do dyskusji!
P.S.
Są tacy, którzy mieli wyrobioną pozycję w firmie i pracowali do niedawna 8-9 godzin, a od ubiegłego roku pracują po 11-14 godzin dziennie, dając się wykorzystywać pracodawcom. Więcej pracują, otrzymują pensum mniej.
Marcin
Tarka
Przedsiębiorca....
ciągle jeszcze w
Polsce...
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
W czasie kryzysu wszyscy mają więcej pracy za mniejsze pieniądze.Wracając do tematu, moje zdanie jest takie, że to właśnie kryzys weryfikuje umiejętności manago...
Czasy spowolnienia są też kreatorem nowych perełek "top", wystarczy prześledzić kariery kilku prezesów banków wywodzące się z poprzedniego spowolnienia.
MT
Mariusz
Czerwiński
Szukam pracy:
Diagnozy nadużyć
kredytowych, Audyty
umów k...
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
Marcin Tarka:W dużej części były to stanowiska z rozdań politycznych.
W czasie kryzysu wszyscy mają więcej pracy za mniejsze pieniądze.
Wracając do tematu, moje zdanie jest takie, że to właśnie kryzys weryfikuje umiejętności manago...
Czasy spowolnienia są też kreatorem nowych perełek "top", wystarczy prześledzić kariery kilku prezesów banków wywodzące się z poprzedniego spowolnienia.
MT
Marcin
Tarka
Przedsiębiorca....
ciągle jeszcze w
Polsce...
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
Prezes Lachowski lub Sobieraj - polityczne?MT
Tomasz
K.
Skuteczny Manager
Sprzedaży #PNW
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
W mojej opinii zdecydowanie TAK. Po 1'sze jak już koledzy wspomnieli część ludzi z 8h pracuje po 10h i nie ma z tym problemu - to że cierpi życie prywatne to inna sprawa. Poza tym jest okresem weryfikacji zastałych przyzwyczejeń, zbędnych zakresów obowiązków itp. rzeczy a także w sumie jest szansą na rozwój.Odchodząc z firmy (po iluś tam latach) musimy ponownie oszacować swoją wartość na rynku pracy, co w większości przypadków wiąże się z rozwojem osobowym. A że przysłowia mądrością narodu "co cię nie zabije to cię wzmocni" - więc jest to pewnego rodzaju "naturalna" weryfikacja umiejętności menedżera.
Tyle TKO
konto usunięte
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
Tomasz K.:
W mojej opinii zdecydowanie TAK. Po 1'sze jak już koledzy wspomnieli część ludzi z 8h pracuje po 10h i nie ma z tym problemu - to że cierpi życie prywatne to inna sprawa. Poza tym jest okresem weryfikacji zastałych przyzwyczejeń, zbędnych zakresów obowiązków itp. rzeczy a także w sumie jest szansą na rozwój.
Odchodząc z firmy (po iluś tam latach) musimy ponownie oszacować swoją wartość na rynku pracy, co w większości przypadków wiąże się z rozwojem osobowym. A że przysłowia mądrością narodu "co cię nie zabije to cię wzmocni" - więc jest to pewnego rodzaju "naturalna" weryfikacja umiejętności menedżera.
Tyle TKO
Tomaszu
Zgadzam się z Tobą, że właśnie w sytuacji kryzysu trzeba szkolić kadrę menedżerską w zakresie aktywniejeszego i skuteczniejszego działania transakcyjnego i dynamiczniejszego zarządzania ludźmi.
I UWAGA: moim zdaniem zwiekszanie czasu pracy menedżera z 8 godzin do 10 czy nawet 14 to oznacza słabość menedżera! Pracuje dlatego dłużej bo nie został odpowiednio do kryzysu przygotowny/przeszkolony i nie daje sobie rady a jego mentalność tkwi cały czas w sytuacji przed kryzysowej.
Gdy menedżer nie radzi sobie w 8 godzinach, firma powinna natychmiast wysłać go na szkolenie, które nauczy go niezbędnych zmian w zarządzaniu i zmotywuje go do szybszej pracy mieszczącej się w 8 godzinach!
Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.06.09 o godzinie 12:06
Tomasz
K.
Skuteczny Manager
Sprzedaży #PNW
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
I to się nazywa psychologia wpływu/oddziaływania ;-), ale zgadzam się z Tobą, chociaż nie w 100%. W wielu przypadkach przy "ograniczeniu kryzysowym" zatrudnienia pracę jaką wykonywało 3-5 osób robi jedna - co zajmuje jej więcej czasu. Ale faktycznie odpowiednio przeszkolona jak zarządzać czasem może zamiast 10-11h zmieściłaby się w 9h a to już duża oszczędność.Pzdr TKO
Marcin
Tarka
Przedsiębiorca....
ciągle jeszcze w
Polsce...
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
Znane mi są przypadki ludzi zarządzających, którzy niezwykle sprawnie i sklutecznie zarządzają w czasie kryzysu. Potrafią podtrzymać morale załogi i wykrzesać zeń ostatnie siły. Bywa również tak, że ci sami nadzwyczaj sprawni ludzie nie potrafią sobie poradzić w czasach koszenia zysków, dobrobyt im nie służy. Myślkę, że podobnie ma się sprawa w 2 stronę.Za taki stan rzeczy odpowiedzialne nie są szkolenia, a raczej ich brak, lecz typ osobowości oraz cech wrodzonych i nabytych.
Jęśli moje obserwacje i rozumowanie są błędne, to proszę o wyprowadzenie na własciwe tory.
MT
konto usunięte
Temat: Czy kryzys weryfikuje umiejętności menedżera ?
“W przeszłości zarządzający mieli luksus zakładania, że ich modele biznesowe (modele działania) były mniej lub bardziej nieśmiertelne. Przedsiębiorstwa musiały działać jedynie lepiej…ale rzadko musiały działać inaczej w obszarze działalności podstawowej”i
Aby móc znacząco/skokowo poprawić efektywność i obsługę klienta nie wystarczy już usprawniać procesów biznesowych, potrzebne jest szukanie rozwiązań innowacyjnych
i
Any intelligent fool can make things bigger and more complex, it takes a touch of genius to move in the opposite direction
Przykład:
Organizacja produkująca około 600 produktów z branży CPG (załóżmy food) sprzedaje swoje produkty poprez kilka kanałów dystrybucji zgodnie z wymaganiami swoich klientów. Czas realizacji zamówienia (data opuszczenia magazynu) to 2 dni. Klienci (sieci, duże i małe hurtownie oraz większe sklepy) zamawiają produkty wg swoich potrzeb (dokładnie tyle sztuk ile potrzeba. Konsekwencją jest nierówny spływ zamówień z rynku, duża ilość zamówień i ilość linii co powoduje trudności z dotrzymaniem czasu realizacji. Kolejnym problemem jest to, że klienci rzadko zamawiają wielkość opakowania itd.
Rozwiązaniem może szybsza praca (pytanie jaki efekt?) lub inny model systemowy sprzedaży (oferta produktowa i koncepcja dostaw).
W ramach nowego modelu badamy oczekiwania klientów, segmentujemy klientów w segmenty, potem dopasowujemy koncepcję produktową i dostaw pod segmenty (np. segment średnich i małych hurtownii będzie miał czas realizacji zamówienia 4 dni, możemy też dla różnych segmentów wprowadzić różne minima i wielokrotności zamówień co zmieni skokowo obraz ilości linio-transakcji a tym samym pracochłonności w magazynie. Idąc dalej mamy nowy model sprzedaży - mniej zamówień, mniej linii - mniej ludzi w sprzedaży - mniej transakcji w magazynie - mniej ludzi w magazynie. Co więcej po segmentacji możemy wprowadzić pewne reguły konsolidacji zamówień wg klientów - jeśli złożą zamówienia w tym samym okresie dostaną jakiś rabat a my i tak zyskamy bo będziemy wieźli nie 3 palety a 12 w dany rejon.
Rozwiązaniem problemów są nowe modele biznesowe a potem właściwie dobrane koncepcje, procesy i praktyki biznesowe.
Pozdrawiam serdecznie
Podobne tematy
-
Top Manager » Kultura menedżera -
-
Top Manager » Czy korporacja to zło? -
-
Top Manager » Świeża krew, czy sprawdzone rozwiązanie [Case study] -
-
Top Manager » czy incentive dla korpo managerow to tylko tropicana=... -
-
Top Manager » Czy perspektywa lepszych zarobków motywuje do bycia... -
-
Top Manager » Czy można zmienić branże? -
-
Top Manager » Czy dzisiejsze wyższe kierownictwo jest obecnie mniej... -
-
Top Manager » Zbyt wysokie kompetencje zawodowe. Dobrze czy źle? -
-
Top Manager » Przekwalifikowanie zawodowe. Opcja czy konieczność? -
-
Top Manager » Automatyzacja w pracy - czy musimy się bać? -
Następna dyskusja: