Łukasz Wołek

Łukasz Wołek Eura7 / Abanana -
CEO

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Pytanie to kieruję zarówno do tych, którzy prowadzą własne firmowe blogi (czy Wam pomagają), jak i do tych, którzy czytają blogi innych firm. Czy owe blogi pozytywnie budują obraz firmy, której dotyczą. Jakie macie doświadczenie w tym temacie? Ile czasu poświęcacie na czytanie firmowych blogów i które blogi są według Was najciekawsze?Łukasz Wołek edytował(a) ten post dnia 21.06.08 o godzinie 09:16
Łukasz B.

Łukasz B. Call Center Manager

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Uważam, że firmowy blog to wspaniała sprawa.

My uruchomiając blog mieliśmy trochę obaw ale okazały się bezpodstawne. To fajna forma komunikacji i przede wszystkim mniej oficjalna.

Powstanie blogu wymusiło w pewnym sensie na nas stworzenie firmowego forum. Początki były ciężkie, ale z perspektywy czasu więcej jest plusów niż minusów.

Trzeba przyznać, że to internauci najszybciej reagują na wszelkie błędy i niedociągnięcia. Tworząc takie narzędzia komunikacji trzeba się liczyć z administracją 24/h przynajmniej w pierwszych kilku miesiącach oraz zapewnić osobie administrującej szybki dostęp do informacji, gdyż tępo nadsyłanych pytań i powstających wątków jest mega ekspresowe.

Czy blogi / fora budują pozytywny wizerunek firmy ?

Niektórzy są zdania, że nie ponieważ każdy użytkownik może napisać na nim niesprzyjający komentarz. Jednak jeżeli podejmiemy wyzwanie i w sposób racionalny wytłumaczymy takie a nie inne działania firmy wówczas możemy tylko zyskać. Dlatego ważne aby informacje podawane na blogu/forum były zawsze zgodne z prawdą ponieważ każda ściema szybko zostanie zdemaskowana.
Anna K.

Anna K. Doktor Nauk Prawnych
/ Prawnik/ Kierownik
Studiów Podyplo...

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Łukasz Bąk:
Czy blogi / fora budują pozytywny wizerunek firmy ?

Niektórzy są zdania, że nie ponieważ każdy użytkownik może napisać na nim niesprzyjający komentarz.

a zwlaszcza konkurencja!
lecz wiadomo, zawsze bezpodstawne zarzuty zwalcza sie prawda:)
Łukasz B.

Łukasz B. Call Center Manager

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

To prawda - pamiętam jednego usera, który był zalogowany na forum przez 5 miesięcy 24h / dobę. Generalnie negował wszystko a był naprawdę dobry w kwestiach technicznych, prawnych, procesowych, ofertowych - zdecydowanie wszystko wskazywało na to, że z jednego loginu pisze "sztab" ludzi z konkurencji. Zginął śmiercią naturalną zdemaskowany przez innych użytkowników :-)

konto usunięte

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Blog nie jest zły jak jest dobrze prowadzony i rzeczywiście są tam informacje merytoryczne ;) choć ja z czymś takim się nie spotkałem do dziś ;))

Pozdrawiam
Cieśla z Krakowa

ps. na budowie to najczęściej piszemy po murach ;)
Adam Barański

Adam Barański "You won't Get
Lean... until you
Get Visual!"

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Myślę, że to wcale nie musi być zły pomysł. Nie można tylko zostawić bloga samemu sobie. Nie można pozwolić wpisywać co się chce i komu chce. Ale z drugiej strony czy "moderowany" blog ma jakiś sens. Oby blog nie wyglądał podobnie jak forum o jednej z Wałbrzyskich firm:
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=168&w=5916378...

konto usunięte

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Dobre ;)

Pozdrawiam
Cieśla z Krakowa

ps. ostrzeżenie ;))
Maciej S.

Maciej S. "Nie pracuj z myślą
o zdobyciu uznania,
pracuj w sposób z...

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Anna K.:
Łukasz Bąk:
Czy blogi / fora budują pozytywny wizerunek firmy ?

Niektórzy są zdania, że nie ponieważ każdy użytkownik może napisać na nim niesprzyjający komentarz.

a zwlaszcza konkurencja!
lecz wiadomo, zawsze bezpodstawne zarzuty zwalcza sie prawda:)


Opinie sa zawsze rozne, jak wiadomo moga je rowniez wykorzystywac osoby z konkurencyjnej firmy. Prawda jest jednak taka ze negatywne komentarze rowniez sa dla samej firmy pozytywnym zjawiskiem, poniewaz Firma jest w stanie wyciagnac wnioski z negatywnych komentarzy.

Bardzo modne na zachodzie jest tworzenie anty-site ktore pokazuja slabe strony korporacji i przedsiebiorstw. Plus tego zjawiska jest taki ze mozemy zdobyc wiele informacji na temat firmy oraz ifnromacji na temat produktow/uslug.
Rafał S.

Rafał S. Nieruchomości,
Internet

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

No ale ma ktoś jakieś dobre przykłady blogów firmowych, które się sprawdzają? Jeśli tak, to chętnie zerknę...

pzdr.
Michal Rogowski

Michal Rogowski Head of Program
Management &
Implementation UK
and Ireland

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Moje doswiadczenia z blogiem firmowym to cos w stylu chinskiej telewizji: "Same Dobre Wiadomosci".

Nie mowiac o tym, ze nie mozna komentowac wpisow...
Rafał S.

Rafał S. Nieruchomości,
Internet

Temat: Czy firmowy blog pomaga w budowaniu wizerunku firmy?

Michal Rogowski:
Moje doswiadczenia z blogiem firmowym to cos w stylu chinskiej telewizji: "Same Dobre Wiadomosci".

Nie mowiac o tym, ze nie mozna komentowac wpisow...

tak, to wielki problem. Właściwie jaki sens ma blog, którego nie można komentować? Jednak to jedna skrajność. Druga kwestia dotyczy tego jak uchronić sie przed krytykanctwem. Od wielu lat jestem na wielu forach internetowych i niestety zauważyłem, że po pewnym czasie zaczyna działać zasada Kopernika "pieniądz gorszy wypiera pieniądz lepszy", czyli w tym przypadku forumowicz gorszy wypiera tego merytorycznego. Wiadomym jest, że nikt nie jest idealny i każdej firmie przytrafiają się potknięcia, a co za tym idzie niezadowoleni klienci. Jednak co zrobić z armią frustratów, która przemierza polski internet i krytykuje wszystko(często w niewybredny sposób) co stanie na jej drodze? Jak z nimi postępować aby nie być posądzonym o cenzurę i nie odstraszyć tych uczestników, którzy nawet jeśli krytykują to jest to krytyka merytoryczna?

Joanna Wiejak

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Następna dyskusja:

Trener czy coach?




Wyślij zaproszenie do