Jerzy Jakubowski

Jerzy Jakubowski Pomoc finansowa w
życiu.

Temat: Twoje najdroższe zasoby w firmie

A propos sprzedaży, headhunterów, pracowników, etc...

Jeszcze nie tak dawno naczelnym mottem wielu organizacji było stwierdzenie PRACOWNICY są naszym największym skarbem i kapitałem. Ale czasy się zmieniły. Dzisiaj dla wielu firm największym skarbem i kapitałem jest istniejąca KLIENTELA, a ścicślej mówiąc ta grupa stategicznych klientów, która przynosi największy przychód firmie. Pracownicy, ich wiedza i umiejętnosci nadal postrzegane są jako istotne aktywa firmy, ale.....

Co zatem się zmieniło? Głównym czynnikiem, który odpowiada za wywołaną zmianę okazuje się być FLUKTUACJA. Z punktu widzenia sprzedaży (generator przychodów): zmiana pracy na pozycji przedstawiciela handlowego, kierownika bądź dyrektora sprzedaży odbywają się dziś nader często i szybko. Wystarczy śledzić gazety i serwisy internetowe aby o tym się przekonać. Klienci borykoją się, rzecz jasna, z tym samym problemem co w rezultacie utrudnia budowanie relacji jeden do jednego, tak istotnych w sprzedaży zarówno B2B jak i B2C. Jeśli do tego dodamy przejęcia firm, zakupy bądź sprzedaże firm to otrzymamy sytuację kiedy Twoi najwartościowsi klienci mogą nagle z dnia na dzień zostać przejęci. I co wtedy?

Innym czynnikiem, który ma wpływ na sytuację w sprzedaży to globalna konkurencja. Wszyscy mają problem w tym aby się wyróżniać. Niezależnie od tego czy sprzedajesz samochody, pralki, laptopy czy oprogramowanie musisz się liczyć z tym, że zawsze znajdzie się kotoś kto będzie to robił taniej, lepiej i szybciej. Jeśli do tego dodamy wpływ internetu, dzięki któremu zakup stał się łatwy i równie szybki da to obraz sytuacji jaką być może już doświadczasz.

Firmy, które zechcą przetrwać w takim otoczeniu będą musiały nauczyczyć się sposobów i metod aby utrzymać swoich wartościowych klientów jak najdłużej. Szczególnie warto wiedzieć:

Czy aktualna strategia firmy koncentruje się na potrzebach Twojej firmy czy na potrzebach i oczekiwaniach Twoich klientów?

Jak postrzegasz swoją sytuację w sprzedaży i dla porównania jak ją widzi i odbiera Twój klient?

Czy przyjęta przez Twoją firmę strategia odnosi się do tego co firma chce sprzedać czy raczej do tego co klienci chcą kupować?

Nie ważne ilu masz klientów i jak wielkim biznesem kierujesz. Zawsze istnieje grupa klientów, która generuje najlepszy zwrot z inwestycji i przyczynia się do tego aby, Twoja firma mogła się rozwijać. Nie zapomnij o roli technologii w gromadzeniu informacji o klientach i budowaniu relacji z nimi. W szczególności w kontekście fluktuacji pracowników i zmienności otoczenia biznesowego.
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Twoje najdroższe zasoby w firmie

witam. szczerze mowiac nie bardzo rozumiem clou tej wypowiedzi. relacje tworza ludzie (pracownicy), strategie tworza ludzie (pracownicy), wizerunek tworza ludzie (pracownicy) - zatem wracamy dokladnie do punktu wyjscia. osobiscie uwazam, ze oddzielanie zjawisk bedacych jedynie efektem dzialnia ludzi od nich samych jest strasznie sztuczne i wydumane.
co wiecej w swietle i literatury i badan, zjawiska satysfakcji i lojalnosci klientow sa mocniej zwiazane z osobami, niz bezoosobowymi "organizacjami".

bardzo dobra publikacja na ten temat: Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów.

pozdrawiam
olgierd
Hubert Skrzypkowski

Hubert Skrzypkowski Zarządzanie
kontraktowe, Audity
organizacyjne i
personaln...

Temat: Twoje najdroższe zasoby w firmie


Osobiście uważam, że wszystko co podniosłeś w sojej wypowiedzi, można sparafrazowac do kilku prostych pytań:

- jakie cele chce firma realizować i jakimi metodami chce je osiągać ?

- czy bduduje kolturę organizacyjna na takim poziomie, który pozwala zintegrować ludzi z celami i sama organizacją ?

- czy motywatorem dla poszczególnych osób, są li tylko pobudki finansowe, czy też poza finansowe i na ile z tymi ostatnimi firma potrafi sobie poradzić. Czy potrafi taki poziom satysfakcji stworzyć, bo jeśli nie, pracownicy jako wrażliwi na czynnik finansowy, zawsze uciekna, kiedy pojawi się lepsza oferta.

Pozdrawiam :)


Jerzy J.:A propos sprzedaży, headhunterów, pracowników, etc...

Jeszcze nie tak dawno naczelnym mottem wielu organizacji było stwierdzenie PRACOWNICY są naszym największym skarbem i kapitałem. Ale czasy się zmieniły. Dzisiaj dla wielu firm największym skarbem i kapitałem jest istniejąca KLIENTELA, a ścicślej mówiąc ta grupa stategicznych klientów, która przynosi największy przychód firmie. Pracownicy, ich wiedza i umiejętnosci nadal postrzegane są jako istotne aktywa firmy, ale.....

Co zatem się zmieniło? Głównym czynnikiem, który odpowiada za wywołaną zmianę okazuje się być FLUKTUACJA. Z punktu widzenia sprzedaży (generator przychodów): zmiana pracy na pozycji przedstawiciela handlowego, kierownika bądź dyrektora sprzedaży odbywają się dziś nader często i szybko. Wystarczy śledzić gazety i serwisy internetowe aby o tym się przekonać. Klienci borykoją się, rzecz jasna, z tym samym problemem co w rezultacie utrudnia budowanie relacji jeden do jednego, tak istotnych w sprzedaży zarówno B2B jak i B2C. Jeśli do tego dodamy przejęcia firm, zakupy bądź sprzedaże firm to otrzymamy sytuację kiedy Twoi najwartościowsi klienci mogą nagle z dnia na dzień zostać przejęci. I co wtedy?

Innym czynnikiem, który ma wpływ na sytuację w sprzedaży to globalna konkurencja. Wszyscy mają problem w tym aby się wyróżniać. Niezależnie od tego czy sprzedajesz samochody, pralki, laptopy czy oprogramowanie musisz się liczyć z tym, że zawsze znajdzie się kotoś kto będzie to robił taniej, lepiej i szybciej. Jeśli do tego dodamy wpływ internetu, dzięki któremu zakup stał się łatwy i równie szybki da to obraz sytuacji jaką być może już doświadczasz.

Firmy, które zechcą przetrwać w takim otoczeniu będą musiały nauczyczyć się sposobów i metod aby utrzymać swoich wartościowych klientów jak najdłużej. Szczególnie warto wiedzieć:

Czy aktualna strategia firmy koncentruje się na potrzebach Twojej firmy czy na potrzebach i oczekiwaniach Twoich klientów?

Jak postrzegasz swoją sytuację w sprzedaży i dla porównania jak ją widzi i odbiera Twój klient?

Czy przyjęta przez Twoją firmę strategia odnosi się do tego co firma chce sprzedać czy raczej do tego co klienci chcą kupować?

Nie ważne ilu masz klientów i jak wielkim biznesem kierujesz. Zawsze istnieje grupa klientów, która generuje najlepszy zwrot z inwestycji i przyczynia się do tego aby, Twoja firma mogła się rozwijać. Nie zapomnij o roli technologii w gromadzeniu informacji o klientach i budowaniu relacji z nimi. W szczególności w kontekście fluktuacji pracowników i zmienności otoczenia biznesowego.

Następna dyskusja:

Linux jako centrala telefon...




Wyślij zaproszenie do