Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Wzrost konkurencyjności a gry decyzyjne
Intensywna walka o odbiorców sprawia, że wszystkie firmy, aby jakoś funkcjonować, powinny korzystać ze wszystkich sposobności, jakie mogą im zagwarantować osiągnięcie nawet niedużej przewagi nad konkurencją. Wydajne, zautomatyzowane maszyny, najnowsze programy wspomagające zarządzanie są niezwykle istotne i mogą pomóc w osiągnięciu celu, ale najważniejsza dla każdej firmy będzie sprawdzona, lojalna kadra pracowników.O tym, że to pracownicy stanowią największy kapitał każdej firmy wiadomo od wielu lat, ale wielu właścicieli nie zamierza o tym pamiętać. I całkowicie oni zaniedbują wszystko wiążące się z rozwojem zatrudnionych osób, tylko się ograniczając do comiesięcznych wypłat, i to nie zawsze najwyższych.
Zaniedbania takie mają często przykre konsekwencje dla tak zarządzanych firm, o czym sporo z nich miało się już okazję przekonać, dlatego też każdy zarządzający firmą powinien zadbać we właściwy sposób o zatrudnionych. A nic lepszego się nie znajdzie dla pracowników niż gry menedżerskie - http://www.symulacje.edu.pl
przy pomocy jakich nie tylko będą mogli podnieść umiejętności oraz kwalifikacje, ale również poczują się doceniani przez właściciela firmy.
Podstawowym celem symulacji jest podniesienie kompetencji pracowników, jakie będą oni mogli później wykorzystać w czasie codziennych obowiązków. Przez gry ludzie poprawiają swoją wydajność, będą się też wykazywać większą zaradnością oraz samodzielnością. Maleje również liczba różnych pomyłek, a to wprost będzie się przekładać na sprawność realizowanych zadań i przychody przedsiębiorstwa.
Ogromną rolę symulacje mają również w docenianiu i motywacji zatrudnionych. Po pierwsze stanowią wyraźny sygnał, że firma troszczy się o nich i stanowią oni dla niej dużą wartość. W dodatku pozwalają na zaspokojenie ambicji i chęci rozwoju zawodowego podwładnych, dzięki czemu w znacznym stopniu zwiększa się ich lojalność.
Firmy, które mają wykwalifikowaną, dobrze przeszkoloną załogę będą mieć dużo więcej szans na pozostanie wśród konkurentów i osiągnięcie sukcesu. Z takich też powodów nie należy traktować szkoleń dla pracowników jako następnego nikomu niepotrzebnego kosztu, tylko jako inwestycję, która w dłuższym okresie czasu na pewno będzie procentować. I będzie to z korzyścią i dla właściciela firmy, i dla pracowników, którzy na szkolenia zostają wysyłani.