Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Kroki w procesie organizowania zespołu
Jestem pewny, że w dotychczasowej pracy spotkałeś zupełnie odmienne podejścia do współpracy w grupie. Od dzieciństwa każdy z nas był przywódcą danej zbiorowości ludzkiej. Takie grupy to: harcerstwo, klasa, zespół muzyczny, sportowcy. W tych grupach nabywamy nowych zdolności, na przykład: umiejętność prowadzenia rozmowy, przewodzenie ludziom, podejmowanie decyzji.W tym artykule pokażę etapy zawiązywania działu lub grupy projektowej w firmie. Kiedyś bliski kolega stwierdził, iż jeśli w grupie będą najlepsi fachowcy oraz przed tym wydarzeniem nie wypracowali niczego wspólnie, nie wytworzą wyniku 2+2=5. Więcej czytelnik może przeczytać tutaj:
Weekendowe Projekty Team Building
Kroki w ramach procesu organizowania zespołu i przynależne im charakterystyki zaprezentowałem w dalszej części artykułu.
1. Formowanie
Ludzie w grupie inaczej postrzegają efekty, które chcą zrealizować.
Pojawia się bardzo małe zaufanie.
Pracownicy należący do zespołu zważają na to co prezentują publicznie i są bardzo introwertyczni.
Członkowie powinni się wzajemnie poznać.
Intrapersonalne efekty nie są nadal tożsame z efektami grupy.
2. Krótkie spięcie
Można zdiagnozować obszary niezgody na temat efektów jakie zamierza zrealizować zespół.
Pracownicy należący do zespołu walczą o bycie przywódcą oraz dominujące sposoby prowadzenia działalności.
Na tym etapie są typowe nieporozumienia oraz różnice opinii.
Pojawia się określenie celów oraz planu działania.
Na tym etapie występuje chęć opuszczenia zespołu oraz brak wizji.
3. Norming
Ludzie w grupie zaczynają kreować jednolite reguły współpracy oraz wartości zespołu.
Członkowie mają ostrą, podzielaną przez wszystkich strategię działania.
Ludzie funkcjonują w zgodzie z ustalonymi regułami.
Nabywają umiejętności jak współdziałać w jednym zespole i wychodzi im to bez większych problemów.
4. Performing
Zaplanowany rezultat staje się dla wszystkich zrozumiały, członkowie się z nim utożsamiają.
Ma miejsce obszar dużego zakresu ufności oraz efektywne porozumiewanie się.
Ten poziom to maksymalna sprawność oraz satysfakcja z realizowanych działań.
Na tą chwilę to tyle przywódczych myśli.
Opracowanie: Krzysztof Piskorz
I DODATKOWO JAK CO MIESIĄC TROCHĘ NIETYPOWYCH ANALIZ DOTYCZĄCYCH WYJAZDÓW INCENTIVE Z POPRZEDNIEGO OKRESU:
- Ciesząca się największym wzięciem forma zajęć : scenariusz militarny
- Najlepiej wycenione w ankietach po szkoleniu zabawy – opinie grup: scenariusz społeczny
- Średnia liczebność grupy szkoleniowej: sześćdziesiąt pracowników.
- Preferowane dni tygodnia na zabawy: niedziela.
- Najczęściej oczekiwania destynacja: Karkonosze
ŹRÓDŁO: Training Projects
Działamy jako drużyna animatorów zajęć z doświadczeniem menedżerskim ale także uprawnieniami związanymi z survivalem, co daje nam szansę na prowadzenie imprez w formie plenerowej, łącząc kształcenie pracowników i atrakcyjne gry. Nasi szkoleniowcy to także autorzy książek poradnikowych i ciekawe osobowości.
Nasze nietuzinkowe wyjazdy integracyjne i praktyczne szkolenia team building są cenione przez dziesiątki organizacji z wszystkich branż.