Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Kompetencje szefa odnoszące się do projektu

Specjaliści ds. szkoleń są świadomi, że umiejętności dotyczące do prowadzenia działań projektowych nabywa się za pomocą kursów zawodowych i specjalistycznych cykli szkoleniowych. Administratorzy działań projektowych najczęściej muszą kierować przedsięwzięciem biorąc w nim udział aktywnie. Więcej treści znalazłem tu: Programy - Szkolenia Prezentacje.
W niniejszym wpisie przedstawię istotne obszary technik menedżera przedsięwzięcia. Techniki z administrowania działań projektowych zamykają się kilku obszarach:
- łączenie priorytetów, inaczej kompleksowe podejście od projektu i wzięcie pod uwagę większości czynności,
- wskazanie obszaru czynności, co w praktyce przywodzi na myśl kompetencje formułowania aktywności w projekcie i ustalania wzorców ich przeprowadzenia,
- gospodarowanie zasobami podwładnych, uważane za kluczową kompetencje kierownika projektu,
- realizowanie zaopatrzenia, co oznacza decydowanie w sprawach planów zakupowych nowych maszyn i znajdowanie okazji u partnerów biznesowych,
- administrowanie zasobami ludzkimi, co oznacza umiejętności tworzenia zespołu do projektu oraz pełnienia funkcji przywódcy tego teamu,
- komunikacja międzyludzka,
- terminowość i metody realizacji czynności w projekcie,
- zajmowanie się płynnością finansową w projekcie,
- oszacowanie niepewności i ryzyka związanego z kwestią realizacji projektu.
W powyższych obszarach prowadziłem w tym roku bardzo wiele szkoleń. Ludzie biorący udział oczekiwali nie teoretycznych kompetencji i narzędzi do projektów. Stałem się ogromnym zwolennikiem tych tematów i uważam, iż typowy kierownik działu chciałby dobrze administrować działaniami projektowymi.
CO TO ZA BLOG?
Niniejszy portal redaguje grupa doświadczonych doradców organizujących treningi na tematy miękkie z bardzo wielu dziedzin gospodarki.
Autorem niniejszego wpisu jest Iwona Piga, trener prowadzący szkolenia z komunikacji a dodatkowo twórca gier i symulacji w dziedzinie audytu kompetencji w organizacji.
Na tej stronie często przeczytasz równeż o:
- analizy satysfakcji załogi w dużych koncernach i małych firmach
- testy osobowościowe
- zajęcia edukacyjne z kompetencji społecznych i biznesowych
- spotkania team building
- zarządzanie zasobami ludzkimi