Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Gry w motywowaniu pracowników

Okazji na zwiększenie motywacji zatrudnionych ludzi i związanie ich z firmą znajdzie się całkiem sporo. Oczywiście dla zdecydowanej większości pracowników nadal największe znaczenie mają wynagrodzenia, trzynastką tuż przed świętami Bożego Narodzenia z pewnością nikt nie powinien pogardzić. Często spotykane zaczynają także być różne dodatki do pensji, takie jak medyczne pakiety, ubezpieczenia albo dofinansowanie zajęć sportowych.
Lecz poza samym wynagrodzeniem duża część zatrudnionych zwraca uwagę na rozwój kompetencji zawodowych i możliwości doskonalenia swoich umiejętności. Będą oni potrzebowali cały czas uczyć się nowych rzeczy, nie przepadają za cofaniem się w rozwoju, i to właśnie dla takich osób bardzo potrzebne są coachingowe gry strategiczne - http://www.symulacje.edu.pl/gry_symulacyjne.php ukierunkowane dokładnie na to, czym zajmują się w pracy.
Spora liczba prowadzących firmy biznesmenów w dalszym ciągu nie zamierza uznać kursów pracowniczych za niezbędną rzecz do prawidłowego działania firmy, którą zarządzają. W pierwszej kolejności wychodzą oni z założenia, że szkolenia drogo kosztują, a dodatkowo są organizowane w trakcje pracy. Rzeczywiście, wiele z nich będzie trochę kosztować, lecz jeżeli wybierze si e najbardziej odpowiednie, to powiedzieć się później nie da, że wydane w taki sposób środki firmy będą stracone.
Po udziale w szkoleniach zatrudnieni mogą zyskać wcześniej nieznane, niekiedy niezbędne przy wykonywanej pracy zdolności. Po ich uzyskaniu swoje obowiązki będą mogły być robione dużo szybciej i wydajniej, a to przełoży się z pewnością na osiągane przez firmę przychody. Oprócz tego personel, który jest dobrze przeszkolony będzie popełniał znacznie mniej nieprawidłowości, a w razie ich pojawienia znacznie szybciej je wyprostuje.
Należy także mieć na uwadze o motywacyjnych funkcjach szkoleń oraz kursów. Ludzie, którzy mają okazję dostrzec, że ktoś w nich zainwestował, czują się potrzebni i docenieni. Będą bardziej związani z firmą i mniej skłonni do ewentualnych zmian, wynika więc z tego, że jeżeli właściciele będą chcieli pozostawić najlepszych specjalistów, to powinni zainwestować w ich rozwój.