Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Feedback w grach decyzyjnych

Co nam daje komunikacja zwrotna? Naukowcy twierdzą, że przekazuje informacji w obszarze kompetencji, zainicjowanych procesów i zawodowej przydatności danego pracownika biorącego udział w sesji - i działa to w specjalny sposób. Dany podmiot – człowiek utrzymuje poprawny poziom zaufania do siebie, wykonywanej aktywności zawodowej i doradcy, który diagnozuje zachowanie pracownika. Doradca nakłania pracownika do większego kroku na szlaku do doskonałości. Zobacz też tu: Gry Szkoleniowe - Artykuły
Dobrym ćwiczeniem na zrozumienie, jak powinno się formułować feedback, bywa zastanowienie się, jak się komunikujemy - chodzi o polączenie feedbacku z budowaniem relacji z pracownikami w rozumieniu trzeciej potrzeby w hierarchii Maslova.

Znajdziesz pomoc w udzielaniu informacji zwrotnych, wtedy gdy prowadzisz grę decyzyjną.

Chcesz wiedzieć jak reagujesz na feedback? Odpowiedz na pytania.

- Aktywnie poznajesz zdanie obserwatora w zakresie czyjegoś postępowania?
- Ze szczegółami analizujesz, o czym bywa rozmowa, starając się postrzegać omawiany temat z perspektywy innej strony rozmowy?
- Rozważasz pozytywne oraz negatywne czynniki doskonalenia własnego działania?
- Spokojnie dyskutujesz o tym, co myślisz o feedbacku dyskutanta?
- Wspólnie z napotkanym człowiekiem planujesz wspólne działania?
- Prosisz o pomoc, gdy uważasz to za korzystne?
- Dziękujesz za informację zwrotną?

Próbuj być naprawdę uczciwy wobec siebie. Najczęściej może być równie wiele myśli na ”nie zgadzam się”, w porównaniu do ”zgadzam się”. Odwracając stanowiska, łatwo zdać sobie sprawę z ważniejszych problemów w przyjmowaniu feedbacku.

Następna fundamentalna zagadka: czy dobrze jest przyjmować krytykę? Poniżej pokazuję dwanaście zasad.

Zachowaj dobry nastrój.
Wychwytuj feedback.
Zwracaj uwagę na prowadzącego dialog, który przemawia do ciebie.
Nie poniżaj.
Nie mów, że człowiek, z którym rozmawiasz, bywa przewrażliwiony.
Nie żartuj.
Nie zmieniaj wypowiedzi.
Nie skręcaj z tematu dyskusji.
Nie szukaj wrogich pobudek.
Pokaż, kiedy zauważyłeś twój problem w porozumieniu.
Jerzy Szczerba
Redaktor tego artykułu jest absolwentem kierunku prawa Uniwersytetu Szczecińskiego i studiów podyplomowych z dziedziny medioznastwa. Posiada licencję Doradcy Rozwoju Osobistego LNS. Buduje swoją karierę w Tychach. Od pięciu lat szkoli i opracowuje gry dotyczące ekonomii i ekonometrii w branży „bankowość i finanse”.

O NASZYM BLOGU:
Symulacje Szkoleniowe
Treningi sprzedażowe
Gry edukacyjne
HR dla nieHRowców
Zarządzanie dla brygadzistów
Kierowanie
Programy incentive
Materiały do gier dla asesorów AC/DC