Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Dobrze napisane reguły symulacji biznesowej
Gry oraz case study menedżerskie muszą posiadać jasne reguły dla graczy. Trenerzy podkreślają, iż trudno jest skonstuować interesującą historię do gry menedżerskiej. Potrzebne jest bogate doświadczenie i umiejętność analitycznego myślenia.Dobrze napisane zasady postępowania uczestników symulacji powinny być krótkie i zrozumiałe. W tym blogu zamieszczam skrót poprawnie sformułowanych instrukcji symulacji dla biznesu. Początek ma taki: zadaniem osób biorących udział w grze jest zmontowanie mostu, po którym na drugą stronę rzeki przeprawi się samochód z ładunkiem. Nauczyłem się tego, wtedy gdy wszedłem na tenże serwis internetowy: Gry Szkoleniowe
Poniżej dalszy ciąg dobrego zbioru zasad do gry menedżerskiej:
1. Most należy stawiać tylko z przyniesionego przez szkoleniowca sprzętu.
2. Most nie będzie dotykać innych twardych lub miękkich rzeczy (np. ściany, drzwi itp.). Przeprawa nie może być także zamocowany albo podtrzymywany od góry dla przykładu taśmą klejącą albo członka grupy. Musi leżeć całkiem bez dodatkowej pomocy na podłodze.
3. Auto powinien być przewieziony samodzielnie. W momencie transportu musi jechać wszystkimi oponami po moście.
4. Samochód musi być przetransportowany wzdłuż budowli w taki sposób, ażeby w każdym momencie przejazdu był min. 40 cm nad podłogą.
5. Samochód powinien być przewieziony na moście przez dokładnie jedną osobę w grupie szkoleniowej. Przemieszczenie liczymy od zaparkowania samochodu przed miejscem pokazanym przez trenera. Przemieszczenie kończy się po przejechaniu mety. Następnie pojazd musi dalej stać bez pomocy graczy na budowli kolejne 30 sek.
6. Jeśli struktura budowli okaże się pęknięta, jednakże pojazd zostanie przetransportowany po jezdni w taki sposób, by w każdym punkcie mostu był co najmniej 40 cm nad podłożem, gra będzie zakończona z pozytywnym wynikiem.
W następnym poście na tym blogu zaprezentuję zestaw reguł następnej gry decyzyjnej.
Krzysztof Zwierzyniecki
Redaktor tego wpisu jest absolwentem kierunku matematyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i studiów podyplomowych z obszaru logistyki. Posiada licencję Doradcy Terapii Ustawień NJF. Buduje swoją karierę w Żyrardowie. Od dwudziestu lat koordynuje warsztaty i tworzy gry odnoszące się do przywództwa sytuacyjnego w sektorze „nowoczesne technologie”.
SŁOWA KLUCZOWE:
Gry Team building
Warsztaty menedżerskie
Gry e-learning
HR dla nieHRowców
Gry produkcyjne
Asertywność
Eventy firmowe
Podręczniki dla wykładowców