konto usunięte

Temat: Wzrost efektywności pracy największym wyzwaniem menedżerów

Zdobywanie nowych zleceń, zwiększenie efektywności pracy oraz utrzymanie zatrudnienia na poziomie sprzed załamania się gospodarki, to tematy z którymi muszą zmierzyć się menedżerowie w czasach kryzysu. Pytanie czy są na to przygotowani. W badaniu przeprowadzonym dla Talent Club niewiele ponad połowa badanych (53%) uważa, że jest wystarczająco przygotowana do swojej pracy i zakresu obowiązków. Natomiast 16% menedżerów stwierdziło, że nie są należycie przygotowani do pełnienia swojej funkcji w okresie spowolnienia gospodarki.

Na dobre przygotowanie do pracy w czasach kryzysu według menedżerów wpływa przede wszystkim wcześniej zdobyte doświadczenie (29% odpowiedzi respondentów). Na drugim miejscu znalazły się takie cechy jak intuicja i zaradność, które wskazało 19% badanych. Analiza pokazała bardzo niską ocenę wykształcenia formalnego, jako źródła wiedzy i umiejętności niezbędnych do działania w czasach kryzysu (tylko 5% badanych).

„Największe wyzwania jakie stawia przed menedżerami kryzys to zwiększenie efektywności pracy przy takich samych nakładach zarówno finansowych, czasowych, jak i personalnych (37% odpowiedzi). Dla kolejnej grupy menedżerów największym wyzwaniem niespokojnych czasów i niepewnego rynku jest zdobycie przede wszystkim nowych zleceń (28%). 18% badanych otrzymało niełatwe zadanie znalezienia oszczędności wewnątrz samego przedsiębiorstwa. Natomiast co dziesiąty respondent (11%) swoim wyzwaniem określa utrzymanie zatrudnienia na poziomie sprzed załamania się gospodarki” – powiedziała Anna Wilk z Uniwersytetu Wrocławskiego, ekspert programu Talent Club.

Spowolnienie gospodarcze, załamanie się części rynków oraz niepewny rynek wymagają od menedżerów specyficznych cech niezbędnych do działania w trudnych czasach. Za najważniejsze cechy menedżera czasów kryzysu badani uznali elastyczność w podejściu do problemu (65) oraz umiejętność zarządzania ludźmi (64). U skutecznego menedżera niezbędne są także kreatywność (51), doświadczenie (51) oraz umiejętność podejmowania ryzyka (45). „Mimo funkcjonowania w trudnych czasach, gdzie tylko najsilniejsi przetrwają, osoba zarządzająca zespołem i firmą nie powinna działać bezpardonowo, manipulować, autorytarnie rozwiązywać problemów, ani bezwzględnie dążyć do celu” – dodał Marek Smolarz, Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska, która stworzyła platformę http://talentclub.pl i bezpłatnie udostępniła wyniki badań polskiej kadry menedżerskiej.

konto usunięte

Temat: Wzrost efektywności pracy największym wyzwaniem menedżerów

Patrycja Chodzeń:
Spowolnienie gospodarcze, załamanie się części rynków oraz niepewny rynek wymagają od menedżerów specyficznych cech niezbędnych do działania w trudnych czasach.

Patrycjo

Umiejętność skutecznego zarządzania sprzedażą w systuacji kryzysu to sztuka i umiejęność, której trzeba się nauczyć, gdyż tych umiejętności nie dziedziczy się genetycznie jak np. talentu i zmysłu handlowego.
Większość firm i koncernów bagatelizuje tą systuację i spadek sprzedaży " zwala" na kryzys. A przecież kryzys powinien wyzwalać jeszczę większą motywację właścicieli firm i menedżerów do cięższej pracy popartej działaniami motywacyjnymi i " przewietrzaniem" firm.
Firmy, które czują nosem spadek sprzedaży/działań transakcyjnych powinny natychmiast zatrudniać zewnętrznych doradców bezpośrednich i realizować czynności naprawcze i procesy szybkich precyzyjnych zmian oraz ustawiać zaporę przed kryzysem jakim są akcje szkoleniowe dla kadr medżerskich niższego i wyższego szczebla.
Doradca zewnętrzny ma pokazać, to czego menedżerowie nie chcą zobaczyć i ma im powiedzieć, czego menedżerowie nie chcą usłyszeć.
Brak takiej akcji to umarł w butach dla firmy zagrożonej.

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 29.10.09 o godzinie 14:24



Wyślij zaproszenie do