Temat: WARSZTATY Umiejętności Trenerskich
KURS TRENERSKI
http://adviser-szkolenia.com.pl
PROGRAM KURSU OBEJMUJE 60-CIO GODZINNY CYKL ZAJĘĆ W FORMIE STACJONARNEJ.KURS TRWA 8 DNI W FORMIE WEKENDOWEJ-4 WEKENDY.CZAS I MIEJSCE DO USTALENIA PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY CO NAJMNIEJ 5 OSÓB.
ODBIORCAMI KURSU SĄ OSOBY PRZYGOTOWUJĄCE SIĘ DO PRACY TRENERA ORAZ WSZYSCY CI, KTÓRZY CHCĄ USYSTEMATYZOWAĆ I UDOSKONALIĆ UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU METODOLOGII PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA SZKOLEŃ.
UCZESTNICY KURSU POZNAJĄ STANDARDY METODYCZNE PRACY TRENERA,NABĘDĄ SAMODZIELNOŚCI W KONSTRUOWANIU,PLANOWANIU I EWALUACJI PLANÓW SZKOLENIOWYCH,BĘDĄ POTRAFILI ROZPOZNAĆ ETAPY ROZWOJU I FUNKCJONOWANIA GRUPY I STOSOWAĆ ODPOWIEDNIE DO NICH METODY I TECHNIKI,BĘDĄ POTRAFILI INICJOWAĆ PROCESY I WPŁYWAĆ NA DYNAMIKĘ GRUPY,BĘDĄ ZNALI TECHNIKI RADZENIA SOBIE W SYTUACJACH TRUDNYCH,BĘDĄ POTRAFILI DOSTOSOWAĆ SIĘ DO INDYWIDUALNYCH PREFERENCJI W GRUPIE.
PROGRAM KURSU:
1.KOMUNIKACJA W PROCESIE SZKOLENIOWYM
typy komunikacji i ich zastosowanie
wymagane kompetencje trenera w komunikacji
rola słuchania
sztuka zadawania pytań
zasady komunikacji trenera z grupą
metody usprawniające komunikację
spójność komunikacji
udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej
prowadzenie grupy przez trenera
postawy asertywne i techniki perswazyjne
2.TYPY OSOBOWOŚCI I PREFERENCJE W PROCESIE SZKOLENIOWYM
typy wg MBTI ich preferencje uczenia się i pracy w grupie
typy osobowości na wymiarach Asertywność i Spontaniczność i ich potrzeby podczas sesji szkoleniowych
przegląd podstawowych typologii psychograficznych i ich zastosowanie w pracy trenera
dostosowanie stylu pracy i komunikacji do indywidualnych i grupowych preferencji
jak dobierać metody szkoleniowe
sztuka tłumaczenia
wspieranie pamięci
3.JAK LUDZIE SIĘ UCZĄ?
model EDUKARE
pamięciowe i głębokie uczenie się
taksonomia Blooma
motywacja w procesie uczenia się i systemy wzmocnień
hierarchia potrzeb wg Maslova
metody VAK
cykl Kolba
rola prawej i lewej półkuli w procesie uczenia się
cykl sesji szkoleniowej a cykl uczenia się
4.WARSZTAT TRENERA
trener jako aktor-głos,postawa ciała,język,radzenie sobie z tremą
rola zabawy i humoru
metody i narzędzia dydaktyczne
5.PRZEBIEG PROGRAMU SZKOLENIOWEGO
rola poczatku szkolenia
budowanie zaufania i klimatu
kontrakt z grupą
autorytet trenera a autorytet uczestników
cele szkolenia
rola przerw
konspekty, notatki i pomoce szkoleniowe
podział programu na moduły i sesje szkoleniowe
kończenie programu a ewaluacja
6.PROJEKTOWANIE PROGRAMU SZKOLENIOWEGO I ROI
podejście procesowe i kontekstowe do szkoleń
badanie i identyfikowanie potrzeb szkoleniowych
określanie celów szkoleniowych
projektowanie programu szkolenia, bloków, modułów
program, scenariusz , materiały szkoleniowe
ewaluacja
zwrot inwestycji w szkolenia
7.ETYKA W PRACY TRENERA
prawa autorskie
rozwój osobisty trenera
doskonalenie warsztatu trenera
8.DYNAMIKA PROCESU GRUPOWEGO
etapy rozwoju grupy
role w grupie
sytuacje trudne w pracy z grupą
zachowania uczestników sprawiające trudności podczas szkolenia
grupa otwarta i zamknięta
9.SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE SZKOLENIA
samodzielne przeprowadzenie szkoleń i ich ocena
CENA KURSU 5.000 zł
Promocja dla pierwszych 2 osób oraz studentów -cena 4.800zł .
KURS PROWADZI LUCYNA PRUSKA-TRENER,KONSULTANT,STRATEG,MEDIATOR,AUTOR PROGRAMÓW SZKOLENIOWYCH I EDUKACYJNYCH WEDŁUG METODOLOGII NEUROEDU.
PASJONATKA MYŚLENIA INTERDYSCYPLINARNEGO I MIĘDZYKULTUROWEGO.Z WYKSZTAŁCENIA ORIENTALISTKA I SPECJALISTKA W ZAKRESIE KOMUNIKACJI I STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH.ABSOLWENTKA JAPONISTYKI ORAZ STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO .STYPENDYSTKA ROTARY CLUB ORAZ RZĄDU JAPOŃSKIEGO.OBECNIE DOKTORANTKA.ZAJMUJE SIĘ PRZYWÓDZTWEM W ORGANIZACJACH W PERSPEKTYWIE MIĘDZYKULTUROWEJ.PRACUJE WG NOWATORSKIEJ METODY NEUROEDU.