Temat: Tablica Ogłoszeń - Zaproszenia
W
http://DCP.WROCLAW.PL
DOLNOŚLĄSKIE CENTRUM PSYCHOTERAPII
SZKOLENIA OTWARTE 2010
Dolnośląskie Centrum Psychoterapii we Wrocławiu serdecznie zaprasza do zapoznania się z najbliższą ofertą szkoleniową dla specjalistów zajmujących się terapią i pomocą psychologiczną. Od 2003 r. nasz ośrodek prowadzi liczne szkolenia podyplomowe z zakresu psychoterapii; nasze szkolenia mają formę warsztatową, są prowadzone przez zespół doświadczonych specjalistów psychologów klinicznych, psychoterapeutów, seksuologów. Uczestnicy naszych szkoleń otrzymują drukowane materiały szkoleniowe, przerwy kawowe , świadectwo MEN wydawane na podstawie § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dn. 3 .02.2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych ( Dz. U. Nr 31, poz.216) . Zgłoszenia i kontakt z działem szkoleń DCP:
http://dcp.wroclaw.pl, szkolenia@dcp.wroclaw.pl, tel. 071/332 36 70.
I. „ Agresja wśród dzieci i młodzieży - jak radzić sobie z zachowaniami agresywnymi dziecka”
Termin: 19.03.2010
Szkolenie skierowane jest do rodziców dzieci i młodzieży przejawiającej zachowania agresywne, jak i do osób zawodowo związanych z opieką i pomocą dzieciom i młodzieży – pedagogów, psychologów, wychowawców, nauczycieli, terapeutów, którzy chcą zdobyć wiedzę dotyczącą mechanizmów związanych z agresją, sposobów jej zapobiegania i nauczyć się radzenia sobie z agresją swoich podopiecznych.
1. Agresja w różnych ujęciach teoretycznych
2. Formy agresji
3. Uwarunkowania zachowań agresywnych – cechy indywidualne, kontekst rodzinny, szkoła, grupa rówieśnicza
4. Przyczyny i skutki agresji
5. Psychologiczny portret agresora i ofiary
6. Zapobieganie agresji w domu i w szkole
7. Rodzic wobec agresji dziecka – jak reagować na zachowania agresywne dziecka w różnym wieku
8. Nagrody i kary w procesie oduczania zachowań agresywnych
9. Praca z dzieckiem – kontrola złości, rozwój kompetencji społecznych, rozwój empatii, wspieranie poczucia własnej wartości
10. Agresja w szkole – metody pracy z dziećmi i młodzieżą
11. Gry i zabawy interakcyjne przeciwko agresji
Prowadzenie: Mgr Magdalena Żyła - Psycholog, ukończyła ścieżki kliniczne na Uniwersytecie Wrocławskim. Odbyła staż w Instytucie Terapii Rodzin Kliniki Uniwersyteckiej w Heidelbergu, tam też ukończyła szereg szkoleń z zakresu psychoterapii. Aktualnie w trakcie specjalizacji z systemowej terapii rodzin w Krakowskim Ośrodku Psychoterapii. Pracuje z dziećmi i młodzieżą, prowadzi poradnictwo rodzinne i terapię. Ma doświadczenie w pracy z rodzinami zastępczymi, dziećmi po urazach psychicznych oraz w prowadzeniu szkoleń i grup wsparcia dla rodziców.
Koszt szkolenia: 200 zł
Zgłoszenia:
http://dcp.wroclaw.pl, szkolenia@dcp.wroclaw.pl; tel. 071/332 36 70.
II. „Trening mediatorów szkolnych”
Termin: 26.03.2010
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą, oraz ich rodzinami. Szczególnie zapraszamy wychowawców, pedagogów, psychologów, terapeutów. W trakcie szkolenia uczestnicy praktycznie zapoznają się z teorią i praktyką mediacji szkolnych, jako nową metodą rozwiązywania konfliktów i zapobiegania przemocy w szkołach i placówkach wychowawczych. Szkolenie ma charakter warsztatowy, uczestnicy zapoznają się także z konstruowaniem projektów mediacyjnych dla uczniów szkół. Zapraszamy wszystkie osoby, które mają styczność z konfliktami pomiędzy nastolatkami i chcą im zaradzić.
1. Czym jest mediacja? 2. Zewnętrzne ramy mediacji. 3. Rola mediatora szkolnego. Umiejętności mediatorów. Zastosowanie mediacji. Jak mediatorzy spostrzegają konflikt? 4. Etapy mediacji. Wyjaśnienie mediacji, uzyskanie zgody. Wysłuchanie i zrozumienie stanowisk stron. Odkrycie osobistego znaczenia konfliktu. Od przeszłości do przyszłości. Rekompensata, pojednanie. 5. Protokół ze spotkania mediacyjnego. Ocena spotkania mediacyjnego. 6. Dynamika konfliktów. Rodzaje konfliktów. 7. Podstawowe techniki prowadzenia pertraktacji. Odzwierciedlanie, streszczanie, parafraza, filtrowanie negatywnych wypowiedzi, normalizowanie. Ćwiczenie zwierciadła ciała. 8. Karta konfliktów. 9. Sytuacje kryzysowe. 10. Utrwalenie technik i przebiegu procesu mediacyjnego. 11. Konstruowanie treningów mediacyjnych dla uczniów w szkołach.
Prowadzenie: Dorota Werner - psychoterapeutka, specjalista terapii uzależnień, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, szkolenia terapeutycze –
PARPA, Polski Instytut Eriksonowski. Prowadzi terapię indywidualną i grupową dzieci i osób dorosłych, interwencje kryzysową, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia. Specjalizuje się w terapii ofiar przemocy psychicznej, fizycznej i seksualnej, osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych i współuzależnionych, DDA. W terapii zajmuje się osobami w sytuacji kryzysu, problemami zaburzeń depresyjnych, lękowych, zaburzeń somatyzacyjnych.
Koszt szkolenia: 200 zł
Zgłoszenia:
http://dcp.wroclaw.pl, szkolenia@dcp.wroclaw.pl; tel. 071/332 36 70.
III. „Praca terapeutyczna z ofiarami i sprawcami przemocy domowej”
Termin: 27-28.03.2010
Szczególnie zapraszamy psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych, wychowawców oraz osoby pracujące w OIK, MOPS lub w Ośrodkach Penitencjarnych np. Ośrodki Szkolno - Wychowawcze, Placówki Opiekuńcze, Zakłady Poprawcze i inne. W trakcie szkolenia szczegółowo zostanie omówione zjawisko przemocy, rodzaje przemocy, źródła, skutki i konsekwencje przemocy, kształtowanie się wzorca przemocowego w relacjach interpersonalnych, oraz przekazywanie go w procesie wychowania. Uczestnicy zapoznają się z dynamiką zjawiska przemocy domowej, portretem psychologicznym ofiary, zjawiskiem wyuczonej bezradności, portretem psychologicznym sprawcy, światem przeżyć ofiary, sprawcy i świadka, zasadami prowadzenia wywiadu z ofiara przemocy, strategiami interwencji kryzysowej w sytuacji przemocy, budowaniem strategii pomocy, współpracą z policja i instytucjami pomocowymi dla ofiar przemocy, wytycznymi do pracy terapeutycznej z ofiarami przemocy. Szkolenie obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną- ćwiczenia indywidualne i grupowe nad przypadkami klinicznymi ofiar przemocy, oraz praktyczne budowanie strategii interwencji kryzysowej w sytuacji przemocy.
1. Czym jest przemoc? 2. Rodzaje przemocy. 3. Przemoc, jako zjawisko cykliczne. 4. Kim jest sprawca? 5. Podział sprawców przemocy. 6. Zasady wikłania ofiary przez sprawcę. 7. Pierwszy kontakt ze sprawcą przemocy. 8. Metody diagnozy sprawcy przemocy. 9. Metody interwencji wobec sprawcy przemocy. 10. Portret ofiary. Zjawisko wyuczonej bezradności. 11. Dynamika zjawiska przemocy domowej. 12. Świat przeżyć ofiary, sprawcy i świadka. 13. Prowadzenie pierwszej rozmowy z ofiarą. 14. Budowanie strategii postępowania w sytuacji przemocy domowej. 15. Budowanie strategii pomocy, współpraca z policją, instytucjami pomocowymi dla ofiar przemocy. 16. Praca terapeutyczna z osobą doświadczającą przemocy.
Prowadzenie: Dorota Werner - psychoterapeutka, specjalista terapii uzależnień, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, szkolenia terapeutycze – PARPA, Polski Instytut Eriksonowski. Prowadzi terapię indywidualną i grupową dzieci i osób dorosłych, interwencje kryzysową, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia. Specjalizuje się w terapii ofiar przemocy psychicznej, fizycznej i seksualnej, osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych i współuzależnionych, DDA. W terapii zajmuje się osobami w sytuacji kryzysu, problemami zaburzeń depresyjnych, lękowych, zaburzeń somatyzacyjnych.
Koszt szkolenia: 400 zł
Zgłoszenia:
http://dcp.wroclaw.pl, szkolenia@dcp.wroclaw.pl; tel. 071/332 36 70.
IV. „Zastosowanie genogramu w terapii rodzin”
Termin: 09.04.2010
Szkolenie skierowane jest do osób zawodowo zajmujących się diagnozą i terapią osób indywidualnych i rodziny - psychologów, terapeutów, pedagogów. W trakcie szkolenia uczestnicy poszerzą swoja wiedzę dotycząca genogramu jako techniki. Praktycznie zapoznają się z zasadami przeprowadzania wywiadu, zastosowaniem genogramu. Szkolenie ma charakter warsztatowy - uczestnicy zaproszeni zostaną do pracy indywidualnej i grupowej nad przypadkami klinicznymi.
1. Źródła genogramu jako techniki terapeutycznej.
2. Genogram jako mapa systemu rodzinnego.
3. Symbole genogramu – aspekt strukturalny.
4. Symbole genogramu – aspekt relacyjny.
5. Odszukiwanie wzorców rodzinnych na genogramie.
6. Rola wywiadu przy tworzeniu i analizie genogramu.
7. Wzorce relacje – relacje trójkąta.
8. Role w rodzinie.
9. Równowaga, odporność, adaptacja, zasoby rodziny.
10. Kliniczne zastosowanie genogramu.
11. Przykłady genogramów znanych osób.
12. Przypadki kliniczne.
Prowadzenie: Magdalena Ciałkowska-Kuźmińska – Ukończyła psychologię kliniczną na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, obecnie w trakcie studiów doktoranckich na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Prowadzi liczne szkolenia w ramach realizacji projektów EFS. Ukończyła liczne szkolenia psychoterapeutyczne m.in. z zakresu promocji zdrowia, diagnozy neuropsychologicznej, diagnostyki i terapii ADHD, zaburzeń stresowych i zaburzeń
adaptacyjnych, zaburzeń psychicznych, psychoprofilaktyki, nowoczesnych metod pracy z trudną młodzieżą (Towarzystwo Rozwoju Rodziny we Wrocławiu), szkołę Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu, studium umiejętności pracy z grupą i treningu grupowego. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w Poradniach Zdrowia Psychicznego Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej, placówkach oświatowych, oraz w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu.
Koszt szkolenia: 200 zł
Zgłoszenia:
http://dcp.wroclaw.pl, szkolenia@dcp.wroclaw.pl; tel. 071/332 36 70.
V. „Praca terapeutyczna z dzieckiem po traumie”
Termin: 16.04.2010
Niniejsze szkolenie skierowane jest do profesjonalistów pracujących z dziećmi, bądź z rodzinami dzieci po urazach psychicznych. Na szkolenie szczególnie zapraszamy pracowników służb medycznych- lekarzy, psychoterapeutów, psychologów, pielęgniarki, pracowników socjalnych i terapeutów.
1. Czym jest uraz psychiczny? 2. Ocena stanu dziecka po urazie psychicznym, wywiad prowadzony z dzieckiem, wywiad prowadzony z rodzicem, metody diagnostyczne. 3. Czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci w rodzinie oraz poza rodziną. 4. Obraz kliniczny dziecka ofiary. 5. Budowanie kontaktu z dzieckiem po urazie psychicznym. 6. Zasady uruchamiania interwencji na rzecz zmiany sytuacji ofiar. 7. Konsekwencje urazów psychicznych i ich leczenie. Ukryte zachowania będące skutkiem urazu. Poczucie winy. Poczucie bezsilności. Strata i porzucenie. Fragmentacja doświadczenia cielesnego. Stygmatyzacja. Erotyzacja. Zachowania destrukcyjne. Zaburzenia dysocjacyjne/ osobowość wieloraka. Zaburzenia relacji przywiązania. 8. Etapy terapii dzieci po urazach psychicznych. 9. Integrowanie traumatycznych przeżyć. 10. Zmiana struktury traumatycznego przeżycia. 11. Udział opiekunów dziecka w procesie terapeutycznym. 12. Rehabilitacja społeczna dziecka niedostosowanego społecznie, dziecka rozerotyzowanego, dziecka nadpobudliwego, dziecka zahamowanego społecznie. 13. Techniki i ćwiczenia terapeutyczne w terapii dzieci po urazach psychicznych. 14. Ćwiczenia indywidualne i grupowe, analiza przypadków klinicznych.
Prowadzenie: Magdalena Ciałkowska-Kuźmińska – Ukończyła psychologię kliniczną na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, obecnie w trakcie studiów doktoranckich na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Prowadzi liczne szkolenia w ramach realizacji projektów EFS. Ukończyła liczne szkolenia psychoterapeutyczne m.in. z zakresu promocji zdrowia, diagnozy neuropsychologicznej, diagnostyki i terapii ADHD, zaburzeń stresowych i zaburzeń adaptacyjnych, zaburzeń psychicznych, psychoprofilaktyki, nowoczesnych metod pracy z trudną młodzieżą (Towarzystwo Rozwoju Rodziny we Wrocławiu), szkołę Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu, studium umiejętności pracy z grupą i treningu grupowego. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w Poradniach Zdrowia Psychicznego Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej, placówkach oświatowych, oraz w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu.
Koszt szkolenia: 200 zł
Zgłoszenia:
http://dcp.wroclaw.pl, szkolenia@dcp.wroclaw.pl; tel. 071/332 36 70.
VI. „Zaburzenia stresu pourazowego – ASD/PTSD”
Termin: 23.04.2010
Niniejsze szkolenie jest warsztatem przeznaczonym dla osób pracujących z osobami po traumatycznych doświadczeniach - psychologów, terapeutów, pracowników służb ratowniczych i ośrodków interwencji kryzysowej, pedagogów, pracowników socjalnych zainteresowanych problematyką stresu pourazowego. W trakcie szkolenia omówiona zostanie problematyka zespołu ostrego stresu i zaburzenia po stresie traumatycznym, metody diagnozy, czynniki ryzyka, strategie interwencji i metody pracy terapeutycznej. Zajęcia będą prowadzone metodami aktywnymi (warsztat). Uczestnicy będą mieli okazję pracować nad studium przypadku pacjentów po traumie, wezmą udział w ćwiczeniach praktycznych dotyczących diagnozy, metod i technik terapeutycznych, szczególnie zwracając uwagę na strategie zapobiegania rozwojowi zaburzeń po stresie traumatycznym. Praktycznym aspektem szkolenia będzie również zapoznanie się z metodami pomiaru zaburzeń i skalami diagnostycznymi.
Tematyka: 1. Zespół ostrego stresu ASD - definicja. 2. Kryteria diagnostyczne ASD. 3. Narzędzia pomiaru ASD. Wywiad kliniczny ASDI, Stanfordzki Kwestionariusz Ostrej Reakcji Stresowej SASRQ, Skala Zespołu Ostrego Stresu ASDS.
4. Terapia ostrego zespołu stresu pourazowego 5. Zaburzenia po stresie traumatycznym - definicja PTSD według DSM-IV. 6. Następstwa stresu traumatycznego w klasyfikacji ICD-10. 7. Współwystępowanie innych zaburzeń. Diagnoza i metody pomiaru zaburzenia po stresie traumatycznym.SCID, Skala PTSD, Pourazowa Skala Diagnostyczna, Skala Urazu Davidsona. 8. Mechanizmy i czynniki wpływające na rozwój PTSD. 9. Skutki PTSD. 10. Typologia pacjentów doświadczonych traumą. 11. Terapia pacjentów z zaburzeniem po stresie traumatycznym. 12. Metody i techniki.Techniki ekspozycyjne- BET, systematyczna desentysyzacja, flooding technique, technika "przewijania", technika ograniczania traumatyzacji TIR, terapia przepracowania poznawczego CPT, trening odporności na stres, terapia sensomotoryczna, technika re-living, complex-trauma.Farmakoterapia. 13. Zapobieganie rozwojowi PTSD u osób po traumatycznych doświadczeniach. 14. Analiza przypadków klinicznych pacjentów z ASD i PTSD
Prowadzenie:Agnieszka Juszczyk - ukończyła psychologię kliniczną, psychoterapeuta, prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową, terapię rodzin i par, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia, wykłada psychologię. Specjalizuje się w terapii zaburzeń depresyjnych, lękowych, psychotycznych, psychoterapii zaburzeń seksualnych. Szkoły psychoterapeutyczne (Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej Warszawa, Polski Instytut Ericksonowski, Psychoterapia Systemowa Indywidualna i Rodzinna WTTS, Studia Podyplomowe w zakresie Seksuologii Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego Zakład Seksuologii Medycznej i Psychoterapii w Warszawie). Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Pracuje w kilku Poradniach Zdrowia Psychicznego, biegły sądowy w zakresie seksuologii.
Koszt szkolenia: 200 zł
Zgłoszenia:
http://dcp.wroclaw.pl, szkolenia@dcp.wroclaw.pl; tel. 071/332 36 70.
Wkrótce realizowane będą szkolenia:
„Trening interpersonalny” 30.04-02.05.2010
„Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dzieciom z FAS” 08-09-05.2010
„Podstawy umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej” 14.05.2010
„Socjoterapia dzieci i młodzieży” 21.05.2010
„Autoagresja i samouszkodzenia - diagnoza i terapia” 28.05.2010
Kontakt:
Dolnośląskie Centrum Psychoterapii, Dział Szkoleń
http://dcp.wroclaw.pl
szkolenia@dcp.wroclaw.pl
Wrocław, ul. Sienkiewicza 116/4
Tel. 071 332 36 70
Informujemy również o możliwości organizowania szkoleń zamkniętych na zamówienie dla placówek i instytucji w szerokim wyborze tematów szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej. Więcej informacji o szkoleniach na zamówienie w informacji działu szkoleń, szkolenia@dcp.wroclaw.pl.