Temat: Tablica Ogłoszeń - Zaproszenia
Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce
i Centrum Szkoleniowe FRR w Katowicach serdecznie zapraszają na szkolenie:
„E-podpis rewolucja w obiegu dokumentów w polskiej gospodarce”
Termin : 10.12.2009 r.
Miejsce : ul. Moniuszki 4/8, Katowice
Szkolenie jest dofinansowane ze środków Unii Europejskiej, dzięki temu koszt jednego uczestnika wynosi 42 zł .
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej podpisu elektronicznego.
Kurs składa się z czterech elementów, całość trwa 8 godzin edukacyjnych:
Program szkolenia:
8.30 – 8.40 – rejestracja uczestników
8.40 – 9. 25 – Podstawy wiedzy o e-podpisie oraz obowiązujące w tym zakresie regulacje prawne
(45 min.)
9.25 – 10.05 – Bezpieczeństwo e-podpisu (45 min.)
10:05 – 10.15 – przerwa
10.15 – 14:35 – Zastosowanie e-podpisu (225 min):
a. Obsługa zestawu do e-podpisu (zestaw standardowy i zestaw mobilny)
b. Obsługa portali aktualnie obsługujących podania złożone z e-podpisem: e-KRS,
e-REGON, e- deklaracje, e – PUAP
c. Zastosowanie e-podpisu w ramach e-faktury i e-sądu.
12.00 – 12.20 – lunch (w czasie powyższego bloku)
14.25 – 14.35 - przerwa
14.35 – 15.20 - Techniczna strona obsługi zestawu do e-podpisu – (45 min.)
a. procedura uzyskania e – podpisu
b. rejestracja e – podpisu na komputerze
W trakcie szkolenia zarezerwowany jest czas na dwie przerwy kawowe oraz na obiad, co jest wliczone w cenę szkolenia.
Każdy z uczestników otrzyma materiały szkoleniowe (teczka, notes, broszura informacyjna, pendrive z materiałami i oprogramowaniem) oraz certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.
W szkoleniu może wziąć udział: pracownik lub pracodawca z mikro, małej lub średniej firmy.
Warunki dodatkowe:
- uczestnikiem może być pracownik (zatrudniony na umowę o: pracę, dzieło, zlecenie) pracodawca/ właściciel;
- uczestnik jest zobowiązany do wpłaty przed szkoleniem (kwota 42 PLN) oraz do przyniesienia na szkolenie kopii odpisu z KRS lub EDG. Pozostałe dokumenty jakie należy uzupełnić (6 sztuk – liczba dokumentów wynika z prawa UE: pracownik firmy BBA Office kontaktuje się z każdym uczestnikiem i przesyła mu komplet dokumentów oraz fakturę proforma) można przysłać do biura firmy BBA Office przed szkoleniem, przynieść na szkolenie lub uzupełnić na szkoleniu i przekazać trenerowi.
Przykładowe grupy zawodów zainteresowane e-podpisem:
1. Nauczyciele – od 1.09.2009 istnieje możliwość prowadzenia elektronicznego dziennika ocen w oparciu o wykorzystywanie podpisu elektronicznego
2. Rzeczoznawcy majątkowi, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, zarządcy nieruchomości – szkolenie jest zarejestrowane na liście ministerstwie infrastruktury i daje 8 punktów edukacyjnych (prawo zmusza ich do zdobycia do końca roku 24)
3. pracownicy sektora finansów – na szkoleniu zaprezentowane jest jak zastosować podpis elektroniczny na portalach elektronicznych ZUS-u, Urzędu Skarbowego, GUS-u, Sądy rejestrowe (e-KRS).
4. pracownicy kancelarii - od 01.01. 2010 część pozwów można składać w formie elektronicznej (pozwy upominawcze).
e-podpis można wykorzystywać między innymi do:
kontaktów drogą elektroniczną z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), np.: podpisania wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne, podpisania deklaracji,
nadawania mocy prawnej dokumentom w kontaktach prawnych przez Internet (np. upoważnienia elektroniczne w ZUS),
składania e-deklaracji podatkowych (
http://e-deklaracje.gov.pl),
pozyskiwania wypisów elektronicznych dotyczących wszystkich podmiotów gospodarczych wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) (pdi.cors.gov.pl),
podpisywania urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej,
zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej,
wystawiania faktur w formie elektronicznej,
uczestniczenia w aukcjach i przetargach elektronicznych (np.
http://e-przetarg.pl),
podpisywania raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF),
zgłaszania drogą elektroniczną zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO),
składania e-deklaracji do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG).
nadawania elektronicznym odpisom i zaświadczeniom wydawanym przez Centralną Informację o Zastawach Rejestrowych, mocy prawnej dokumentów urzędowych
Zalety wykorzystywania e-podpisów:
jeden certyfikat kwalifikowany służy do kontaktów z wieloma instytucjami/urzędami drogą elektroniczną,
możliwość załatwiania spraw urzędowych, biznesowych, cywilno-prawnych za pośrednictwem internetu oraz skrócenie czasu ich realizacji,
zastąpienie dotychczasowej „dyskietki” w kontaktach z ZUS przez urządzenia, które można podłączyć do standardowych portów dostępnych w każdym komputerze klasy PC (np. USB),
zabezpieczenie podpisanych dokumentów elektronicznych przed zmianami przez osoby nieupoważnione,
znacznie prostsze, szybsze i tańsze przeszukiwanie elektronicznych archiwów,
dostępność urzędów elektronicznych on-line przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu.
Informacje dodatkowe oraz zapisy:
Olga Karwaczyńska
Tel./Fax. 32 353 09 26
Kom. 500-151-099
Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce
Centrum Szkoleniowe FRR Sp.zo.o.
ul. Moniuszki 4/8
40-005 Katowice