Temat: szkolenie - Profesjonalna Obsługa Pacjenta
„Będę stosował zabiegi lecznicze wedle mych możności i zdolności ku pożytkowi chorych, broniąc ich od uszczerbku i krzywdy” fragment przysięgi HipokratesaCzy usługi medyczne to taki sam towar jak np. usługi fryzjerskie, remontowo-budowlane, księgowe czy informatyczne? Zdecydowanie nie. Fryzjerzy, budowlańcy, księgowi nie składają przysięgi Hipokratesa, a ich usługi nie dotykają jednej z najważniejszych ludzkich wartości – zdrowia. Pacjent – klient placówek medycznych, to zwykle przestraszony i cierpiący, sfrustrowany człowiek, a nie równoprawny partner w rozmowie biznesowej. Dlatego szkolenia dotyczące obsługi klienta, sprzedaży usług medycznych czy komunikacji nie mogą być kalką szkoleń biznesowych dotyczących tych tematów, lecz wymagają szczególnego, specjalistycznego podejścia.
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do osób stojących na „pierwszej linii frontu” w branży medycznej czyli osób mających pierwszy i bezpośredni kontakt z pacjentem. Potencjalni uczestnicy to pracownicy administracyjni przychodni, lecznic, gabinetów, szpitali - pozostający w stałym kontakcie z Pacjentami. Sekretarki medyczne, obsługa rejestracji, personel pomocniczy, pielęgniarki i pielęgniarze, sanitariusze
Korzyści dla uczestnika szkolenia
Poznanie podstawowych potrzeb pacjenta umożliwia autodiagnozę swojego sposobu obsługi pacjenta.
Nabycie umiejętności budowania pozytywnego nastawienia do pacjenta jest profilaktyką konfliktów i eliminuje część stresorów w obsłudze pacjenta
Przećwiczenie technik aktywnego słuchania ułatwia szybkie porozumienie się z pacjentem i zapobiega pomyłkom wynikającym z niezrozumienia
Poznanie swojego stylu zachowań dostarcza cennych informacji o swoich naturalnych predyspozycjach i stanowi doskonałą podstawę do rozwijania nowych umiejętności w zakresie komunikacji.
Znajomość stylów innych osób zwiększa efektywność komunikacji – pozwala dobierać argumenty przemawiające do stylu pacjenta i zrozumieć jego sposób funkcjonowania.
Praktyczne zasady obsługi konkretnych rodzajów pacjenta ułatwiają sprawną i szybką obsługę pacjenta co przekłada się na ich zadowolenie z obsługi
Korzyści dla przełożonych i organizacji
Znajomość i wykorzystanie praktycznych zasad obsługi konkretnych rodzajów pacjentów przez personel medyczny zwiększa lojalność pacjentów i ich przywiązanie do placówki
Profesjonalizm widoczny już na pierwszej linii kontaktu z pacjentem buduje pozytywny wizerunek placówki
Pacjenci usatysfakcjonowani sposobem obsługi polecają placówkę swoim znajomym
Przykładowy 2 – dniowy program szkolenia
1. Czego potrzebuje pacjent - trójkąt satysfakcji pacjenta
2. Co składa się na dobrą obsługę pacjenta?
3. Budowanie pozytywnego nastawienia jako warunek dobrej komunikacji z pacjentem
4. Techniki aktywnego słuchania
5. Asertywność i empatia w rozmowie z pacjentem
-Skrzynka z narzędziami asertywnymi
-Czym jest empatia?. Komunikat empatyczny
6. Style zachowań pacjentów – jak skłonić do współpracy każdego pacjenta
-Rozpoznawanie stylów zachowań
-Sposób komunikacji werbalnej i niewerbalnej
-Podejmowanie decyzji
-Potrzeby
7. Typy pacjenta w oparciu o style zachowań
8. Strategia postępowania z różnymi typami klientów:
-Budowa zaufania
-Analiza potrzeb i oczekiwań
-Sposób przekazywania informacji
9. Jak dopasować swój styl zachowania do typu klienta?
-Rozmowy bezpośrednie
-Rozmowy telefoniczne
10. Pacjent w stresie – kiedy temperament bierze górę
11. Zasady postępowania z różnymi rodzajami pacjentów:
-Pacjent kosztowy,
-Pacjent bólowy,
-Pacjent wystraszony
-Pacjent rezygnujący
12. Stres związany z obsługą pacjenta – sposoby obniżania jego poziomu
Trener: Anna Siedlewska, Mariusz Pawlukiewicz
Cena: LETNIA PROMOCJA 399zł brutto dzień szkoleniowy za osobę