Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Generowanie przewag rynkowych przez gry decyzyjne

Intensywna walka o odbiorców powoduje, że firmy, żeby jakoś funkcjonować, korzystają ze wszystkich okazji, jakie mogą im zagwarantować zdobycie jakiejś przewagi nad resztą konkurentów. Wydajne i nowoczesne urządzenia, najnowsze systemy informatyczne są niezwykle istotne i pomagają w osiągnięciu celu, ale chyba najważniejsza dla większości firm będzie lojalna, sprawdzona kadra pracowników.
O tym, że ludzie stanowią największy kapitał każdego przedsiębiorstwa wiadomo od wielu lat, jednak wielu właścicieli nie zamierza pamiętać o tym. I zupełnie sobie odpuszczają wszystko, co się wiąże z rozwojem zawodowym zatrudnionych osób, tylko się ograniczając do comiesięcznych wypłat, i to nie zawsze najwyższych.
Takie zaniedbania mają niekiedy smutny koniec dla niejednej firmy, o czym wiele z nich już się o tym przekonało, z takich też powodów każdy zarządzający firmą powinien odpowiednio zadbać o całą załogę. A nie ma nic bardziej motywującego dla większości pracowników niż systemowe symulacje biznesowe - http://www.symulacje.edu.pl/gry-biznesowe.php
przy pomocy których nie tylko podniosą swoje kwalifikacje, ale dodatkowo będą się czuli docenieni przez przełożonych.
Głównym celem symulacji jest poprawa kompetencji oraz umiejętności pracowników, jakie będą mogli później wykorzystać podczas codziennej pracy. Dzięki symulacjom zatrudnieni polepszają swoją wydajność, wykazują się także zwiększoną inicjatywą i zaradnością. Mniejsza będzie także ilość błędów, a to wprost przekłada się na sprawność realizowanych projektów i zyski firmy.
Bardzo duże znaczenie pracownicze gry mają również w motywowaniu i docenianiu pracowników. Po pierwsze są oczywistym sygnałem, że firma dba o nich i stanowią oni dla niej dużą wartość. Oprócz tego pozwalają na zaspokojenie aspiracji i chęci rozwoju zawodowego podwładnych, dzięki czemu sporo zwiększa się ich lojalność.
Przedsiębiorstwa posiadające fachową, należycie wyszkoloną załogę mają dużo więcej szans na utrzymanie się na rynku i osiągnięcie sukcesu. Z takich też powodów nie powinno się traktować szkoleń dla pracowników jako następnego mało potrzebnemu kosztu, tylko jako lokatę, jaka w dłuższym okresie czasu z pewnością będzie procentować. I będzie to z korzyścią i dla właściciela firmy, i dla podwładnych, których się wysłało na szkolenia.