Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Fazy uczenia się pracowników

W innym poście pokazałem wieloetapowy sposób uzyskania kompetencji (przedstawionych szerzej aniżeli jedynie określony zasób wiadomości o świecie). Aby taki stan mógł mieć miejsce, potrzebne bywa zainicjowanie przyswajania wiadomości, występującego po nadawaniu informacji. Techniką, która ma rolę katalizatora w czasie jego realizacji, bywa teoria 3 liter A, określona dzięki znaczeniu następujących określeń: wiedza, praktyka, aktywność. Więcej tu: Symulacje Menedżerskie
Podstawowym elementem skutecznego uczenia się musi być zmotywowanie uczniów. Oni powinni chcieć się doskonalić. Przedstawiony etap określany jest jako awareness.

Kolejnym etapem jest pewna zmiana agendy procesu dydaktycznego do wymagań odbiorców procesu edukacyjnego. Nie da się prowadzić kilkanaście razy w identyczny sposób podobnego wykładu lub wystąpienia. Gdy uczę motywowania podwładnych uczestników będących personelem w domu wczasowym, planuję zadania adekwatne do branży hotelarskiej. Kiedy prowadzę szkolenie dla kadrę operatora GSM – wówczas realizuję case study z branży telekomunikacyjnej. Takie projekty to pozornie podobny temat, w praktyce warto wszystkie projekty edukacyjne „kroić na miarę" zapotrzebowania konkretnej instytucji. Ten poziom nazywa się „competences”.

Ostatni etap „work” – czyli wprowadzenie w praktykę reguł postępowania. Najczęściej uczestnicy szkolenia idą do domu, wyrzucają materiały szkoleniowe i w ich życiu nie ma żadnych zmian. Nauczyciel jednak nie powinien kończyć swojej pracy po lekcjach. Jest przecież opłacany za wprowadzenie teorii w praktyce codziennej.
Jarosław Gołąb
Redaktor tego postu jest absolwentem wydziału socjologii Uniwersytetu Śląskiego i studiów podyplomowych z tematyki biotechnologii. Posiada licencję Coacha Nowoczesnego Biznesu KYD. Buduje swoją karierę w Nowym Targu. Od czternatu lat koordynuje warsztaty i rozwija gry odnoszące się do kierowania zmianami w sektorze „chemia i kosmetyki”.

HASŁA:
Symulacje Sprzedażowe
Kursy interpersonalne
Gry komputerowe
Motywowanie
Lean games
Kierowanie
Wyjazdy integracyjne
Materiały do symulacji dla szkoleniowców