konto usunięte
Temat: Szkolenia otwarte.
Akademia Trenera - Kurs TrenerskiADRESACI KURSU:
• trenerzy wewnętrzni w firmach;
• coachowie planujący pracę w zawodzie trenera lub doskonalący umiejętności pracy z grupami;
• osoby chcące udoskonalić swoje umiejętności menadżerskie w pracy z grupą;
• trenerzy biznesu – doskonalący swoje umiejętności w obszarze zarządzania sobą;
• osoby dorosłe zainteresowane programem samorozwojowym.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW KURSU:
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają:
• rolę trenera podczas szkolenia,
• zasady skutecznej komunikacji z grupą szkoleniową,
• fazy rozwoju grupy,
• sposoby analizy potrzeb szkoleniowych,
• zasady przygotowania programu szkolenia i doboru metod prowadzenia zajęć,
• efektywne strategie szkoleniowe.
PROGRAM KURSU:*
1. WIZERUNEK TRENERA - CZYLI JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ PISZĄ
• Zasady budowanie wizerunku trenera – elementy i wskazówki
• Wygląd zewnętrzny jako element pierwszego wrażenia
• Postawa trenera jako jeden z warunków odbioru treści merytorycznych
• Wzbudzanie zainteresowania słuchaczy poprzez odpowiednią narrację i prezentację
• Praca z głosem – zasady higieny i emisji głosu
• Uatrakcyjnienia prezentacji, czyli techniki wywierania wpływu
2. KOMUNIKACJA - FUNKCJE I NARZĘDZIA KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
• Jak wzbudzić zaufanie, zainteresowanie tematem i motywację do pracy
• Modele komunikacji
• Prawa komunikacji
• Style komunikacyjne
• Komunikacja dla porozumienia
• Asertywność w pracy trenera
• Bariery komunikacyjne, które mogą zaburzyć proces nauki
3. PROCES GRUPOWY
• Etapy procesu grupowego
• Rola trenera w poszczególnych etapach rozwoju grupy
• Role grupowe
• Zespołowe uczenie się
• Komunikacja w grupie – warunek efektywnego współdziałania
• Zjawisko synergii
4. TRUDNY ODBIORCA
• Negatywne postawy uczestników szkolenia
• Techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami
• Techniki przełamywania obiekcji i sprzeciwów słuchaczy
• Skuteczne panowanie nad grupą
5. PROCES UCZENIA SIĘ
• Etapy nabywania kompetencji
• Diagnoza preferowanego stylu uczenia się
• Modele myślowe
• Strategie uczenia się
• Rozwój człowieka dorosłego
6. BUDOWANIE PROGRAMU SZKOLENIA
• Cele szkoleniowe
• Metody i technik realizacji szkoleń
• Dopasowanie metod szkoleniowych do celów i specyfiki grupy
• Tworzenie programu szkolenia i planowanie czasu
• Metody ewaluacji szkoleń
• Tworzenie programu własnego szkolenia
7. METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ
• Metody tradycyjne
• Metody aktywizujące
• Dobór ćwiczeń do tematyki szkoleń, grupy odbiorców, warunków i preferencji trenera
• Zalety i wady poszczególnych metod
8. SKUTECZNE STRATEGIE SZKOLENIOWE
• Trener świadomym partnerem biznesowym
• Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
• Warsztat programowy efektywnego trenera
• Efektywne strategie szkoleniowe
• Ocena efektywności szkoleń
* NA ŻYCZENIE PROGRAM KURSU MOŻE ULEC MODYFIKACJI, CELEM DOSTOSOWANIA GO DO WYMAGAŃ UCZESTNIKÓW!
KURS KOŃCZY SIĘ WYDANIEM CERTYFIKATU UKOŃCZENIA KURSU!
Termin rozpoczęcia szkolenia: 4.12.2014r. (pozostałe terminy ustalane są na pierwszych zajęciach z uczestnikami)
Czas trwania szkolenia: 48 godz.
Miejsce szklenia: Kraków
Koszt szkolenia wynosi 990 zł brutto.
Cena obejmuje materiały szkoleniowe, wydanie zaświadczenia oraz poczęstunek kawowy.
***
Szczegółowe informacje i zapisy:
Krakowski Ośrodek Szkoleniowo - Doradczy "Semeks"
Kraków, ul. Wadowicka 12
http://semeks.com.pl
Więcej informacji udzielmy drogą telefoniczną: 12 296 43 64
ZAPRASZAMY!