Temat: Szkolenia otwarte.
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszam do udziału w warsztatach:
Branding, czyli jak profesjonalnie kreować wizerunek marki
9-10 września, Warszawa
Wprowadzenie:
Twój cel jest jasno określony. Chcesz zbudować silną markę, która odniesie sukces rynkowy. Jednakże z każdym dniem uświadamiasz sobie, że to zadanie jest coraz trudniejsze. Konkurencja nie śpi, a konsument jest coraz bardziej wymagający. Szybko zniechęca się do reklamy, rzadziej bierze udział w promocjach, a do relacji dziennikarskich podchodzi z dystansem. Ty jednak wiesz, że budując markę musisz postawić na obopólną komunikację z konsumentem. Tylko jak tego dokonać?
Warsztaty pozwolą poznać odpowiedzi na te pytania.
Warto wziąć udział, aby dowiedzieć się:
• Co tak naprawdę decyduje o sukcesie marki
• Jak skutecznie budować pozytywny image marki
• Czym kierować się przy wyborze najwłaściwszych działań komunikacyjnych
• Jak planować kampanie komunikacyjne uwzględniające spójność działań reklamowych, promocyjnych i Public Relations
• Jakie są prawa komunikacji – na co warto zwrócić uwagę
• Jak najlepiej wykorzystać wiedzę i doświadczenie marketera i PRowca, aby zdobyć przewagę konkurencyjną dla swojej marki
Dzień I
1. Jak to robią najlepsi – czyli wprowadzenie w świat marek, które odniosły sukces
• co składa się na sukces marki i jakie są warunki konieczne by zastosować Brand Marketing Public Relations
• jak mierzyć kapitał marki – przykłady pomiarów
• czym jest budowanie marki za pomocą narzędzi marketingowych i PR – jakie trendy obserwuje się na rynku polskim i na świecie
2. Jak budować silną markę – czyli jakie czynniki brać pod uwagę
• na co zwrócić uwagę opracowując strategię komunikacyjną marki
• dlaczego plan komunikacji musi być kompleksowy i spójny i obejmować dziedziny marketingu, Public Relations, promocji, trade marketingu, sponsoringu i CSR
• tradycyjne podejście, czyli oddzielenie działań marketingowych od PR – kiedy warto zastosować takie rozwiązanie
• nowoczesne podejście, czyli spójne działania marketingowe, PR, sponsoringowe, promocyjne, trade marketingowe i CSR – kiedy takie rozwiązanie sprawdza się
3. Jak stworzyć strategiczny plan komunikacyjny w praktyce
4. od czego zacząć – podstawy dobrego planu czyli analiza sytuacji, określenie celów i dobór grupy docelowej
5. analiza sytuacji – jak ją przeprowadzić (analiza SWOT, PEST), skąd czerpać informacje i jak wyciągać wnioski
6. jakie stawiać przed sobą cele – dlaczego cele komunikacyjne (marketingowe, PR, trade marketingowe) powinny być mierzalne, co można mierzyć i jak
7. dobór grupy docelowej – korzystanie z dostępnych narzędzi jak TGI, BAV
8. platforma komunikacji, czyli podstawa działań Brand Marketing & Public Relations
9. na co zwrócić uwagę przygotowując plany komunikacyjne wprowadzając nowe marki czy produkty (launch campaign) a co odświeżając markę (rebranding)
10. zasady, które warto znać przy opracowywaniu planów komunikacyjnych- czyli jakich błędów można się ustrzec
11. jak mierzyć efektywność działań komunikacyjnych (podejście ilościowe i jakościowe)
12. realizacja planów komunikacyjnych w praktyce
Dzień II
1. Jak zrealizować plan komunikacyjny
• co brać pod uwagę realizując plan mając ograniczone zasoby (ludzie, środki finansowe i czas)
• jak skutecznie dobierać kanały komunikacyjne przy realizacji działań marketingowych, PR, sponsoringowych czy ambient mediowych
• czy kreatywność jest ważna i kiedy – jak przyciągnąć uwagę grupy docelowej
• tradycyjne versus nowoczesne narzędzia komunikacji marki – uporządkowanie pojęć (blog, web 2.0, serwisy społecznościowe, grupy dyskusyjne, blue zone, fora dyskusyjne, marketing szeptany, marketing wirusowy, komunikatory oraz fenomeny: youtube, myspace, blip, facebook, technorati, i inne)
• kiedy zastosować niestandardowe środki: kiedy przychodzi czas na ambient media, eventy, happeningi
• co warto wiedzieć o product placemencie i sponsoringu – praktyka i uwarunkowania prawne tych działań
2. Jak sprawić by media chciały pisać o naszej marce
• co interesuje dziennikarzy prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych – czyli jakie są potrzeby informacyjne mediów
• co powinieneś wiedzieć o dziennikarzach zanim rozpoczniesz współpracę z nimi – czyli jakie media mają prawa i obowiązki
• jak przygotować się na spotkanie z dziennikarzem
• do których dziennikarzy kierować informacje prasowe
• wiarygodność mediów – czy świat kreowany przez media jest prawdziwy, o czym należy pamiętać
• kiedy jest czas na działania Media Relations – kolejność działań marketingowych, PR, sponsoringowych
• jak przygotować tzw. press kity – materiały informacyjne, zdjęcia, próbki
• podstawowe narzędzia Media Relations – czyli kiedy zwoływać konferencje prasowe a kiedy wysyłać mailingi z komunikatami prasowymi, kiedy można zainicjować wywiad
3. Kto tak naprawdę buduje markę?
• pracownicy firmy – czyli rola marketerów, PRowców – inicjatorów działań i koordynatorów
• ambasadorzy marek, czy zaangażowanie gwiazd zawsze przekłada się na popularność marki i jej wyniki sprzedaży
• Prosumenci a liderzy opinii – kim są i jak działają oraz dlaczego mają tak duży wpływ na konsumentów i ich decyzje zakupowe
• case study Rimmel, BZWBK – analiza wycinków prasowych kampanii wykorzystującej gwiazdę, czyli o czym naprawdę piszą media
4. O czym jeszcze warto pamiętać
• ocena podjętych działań i osiągniętych wyników – dlaczego każda kampania powinna być oceniona, jakie kryteria oceny trzeba brać pod uwagę (jakościowe i ilościowe)
Koszt uczestnictwa:
1290 PLN
Formularz zgłoszenia
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam,
Michał Zając
tel.: 022 379-23-07
michal.zajac@kdkinfo.com.pl