Temat: Szkolenia otwarte.
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy do udziału w
„Letniej szkole umiejętności menedżerskich”, które organizujemy w tym roku,
w Dźwirzynie, w Clarion Hotel Grand Baltic Resort & Spa *****, w terminie 6-9 lipca
Kluczem do sukcesu lidera jest umiejętność zmieniania zastanych okoliczności, a nie wykorzystanie formalnej władzy i nowego tytułu.
Kenneth Blanchard
Szkolenie skierowane jest do:
menedżerów, kadry wyższych i średnich szczebli zarządzania posiadających doświadczenie w kierowaniu zespołem. Inwestowanie w ludzi to często najbardziej efektywna metoda uzyskiwania wzrostu dochodów firmy. Zarówno badania, jak i praktyka wskazują, że coraz częściej kompetencje zawodowe nie ograniczają się do wykształcenia i doświadczenia zawodowego, a uzupełnione są o umiejętności psychologiczne. W codziennej pracy menedżera, a zwłaszcza w sytuacjach trudnych, pełnych napięć nabierają one szczególnego znaczenia. W firmie nowoczesnej posiadanie tych właśnie umiejętności zapewnia osiągnięcie sukcesu zawodowego.
Uczestnictwo w warsztatach umożliwi realizację następujących celów:
• Diagnozę własnego potencjału menedżerskiego.
• Doskonalenie współpracy i integracja zespołu.
• Zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera.
• Poprawę umiejętności wywierania wpływu.
• Zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku.
• Analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy.
• Zwiększenie zarządzania sobą w czasie.
• Konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.
• Poznanie psychologicznych aspektów procesu wprowadzania zmian
I DZIEŃ
1. LIDER W OBLICZU ZMIAN
• Jak ludzie reagują na zmiany i jak się do nich adaptują
• Opór wobec zmian i jak sobie z nim poradzić
• Kreatywność lidera – trening twórczego myślenia
• Jak wyzwolić twórczy potencjał zespołu
• Zarządzanie zmianą
2. JAK WYKORZYSTAĆ WŁADZĘ DLA WZROSTU EFEKTYWNOŚCI?
• Paradygmaty sukcesu współczesnego menedżera
• Role i modele przywódcze
• Style kierowania
• Tajemnice i sztuka motywowania
3. SOCJOTECHNIKA CZY SKUTECZNOŚĆ – KOMUNIKACJA W PRZYWÓDZTWIE
• Techniki skutecznego porozumiewania się
• Wpływ zaburzeń komunikacji na relacje w zespole
• Bariery komunikacyjne
• Skuteczna komunikacja hierarchiczna
4. SZTUKA SŁOWA
• Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny
• Kultura dyskusji, wypowiedzi
• Język rozmówcy
• Wykorzystanie walorów językowych
• Tempo, intonacja, siła, akcentowanie
• Jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia
• Sztuka aktywnego słuchania
• Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?
• Jak prawić i przyjmować komplementy
II DZIEŃ
1. BUDOWANIE ZESPOŁU
• Zasady pracy zespołowej
• Właściwy skład efektywnego zespołu
• Jak planować i organizować pracę zespołu
2. KREOWANIE WIZERUNKU MENEDŻERA, TAJNIKI CHARYZMATYCZNEJ RETORYKI
• Sztuka argumentacji
• Charyzma, osobowość i kompetencja
• Postawy i gestykulacja jako emocjonalne sposoby przekazywania treści
• Gesty wzmacniające i sugerujące
• Kreowanie własnego „teatru prezentacji”
3. ISTOTA ZACHOWAŃ ASERTYWNYCH W PRZYWÓDZTWIE
• Co oznacza w praktyce bycie asertywnym liderem?
• Sprowadzanie rozmowy z pracownikiem z poziomu emocjonalnego do poziomu społecznego czyli partnerskiego
• Feedback pozytywny i negatywny
• Konstruktywne wyrażanie opinii
• Jak prawidłowo przeprowadzić rozmowę oceniającą
4. ZASADY PLANOWANIA I ORGANIZACJI CZASU
• Efektywne zarządzanie czasem
• Złodzieje czasu
• Wyznaczanie czasu
• Planowanie czasu
• Planowanie metodą ALPEN
• Rytm dnia a efektywne działanie
• Efektywne prowadzenie zebrań i spotkań zespołów
• Delegowanie zadań
III DZIEŃ
1. PROFIL SKUTECZNEGO MENEDŻERA
• Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
• Indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu zespołem
2. SZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
• Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
• Typy uścisków dłoni i ich znaczenie
• Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturowe
• Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach
• Gesty i ich znaczenie w innych krajach
3. WPROWADZENIE DO NEGOCJACJI, KIEDY NEGOCJOWAĆ, A KIEDY NIE?
• Czym jest negocjowanie?
• Elementy wchodzące w sferę negocjacji
• Atmosfera sprzyjająca negocjowaniu
• Porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy)
• Test indywidualnego stylu negocjacyjnego
• Zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę
• Skuteczność i strategie wpływu na innych
• Gdzie siedzimy, czyli pozycja przy stole a techniki wywierania wpływ
4. NEGOCJACJE EKSPERCKIE
• Sztuka negocjacji eksperckich
• Negocjuj nie negocjując
• Stworzenie „neutralnych” parametrów dających przewagę konkurencyjną
5. WYWIERANIE WPŁYWU W NEGOCJACJACH
• Podstawowe prawa wywierania wpływu
• Techniki manipulacji na poziomie faktów
• Techniki manipulacji czasem
• Techniki manipulacji faktami
• Techniki manipulacji relacjami i emocjami
6. TAKTYKI NEGOCJACYJNE 49 TAKTYK STRATEGII NEGOCJIACJI
• STRATEGIA PIERWSZA: PODSTAWOWA DECYZJA
• STRATEGIA DRUGA: PRZEŁAMANIE IMPASU
Sposoby działania w sytuacji, w której proces negocjacji zatrzymał się lub bardzo osłabł.
• STRATEGIA TRZECIA: MANIPULACJA CZASEM
Manipulacja sytuacją czasową może stworzyć korzystne warunki lub zwiększyć napięcie i presję na drugą stronę.
• STRATEGIA CZWARTA: PROWOKACJE
Działanie niespójne i zagadkowe dla zmieszania i osłabienia drugiej strony.
• STRATEGIA PIĄTA: PEŁNA KONTROLA
Osiągnij kontrolę nad tym, co i jak jest negocjowane, dyktuj tematy i procedury.
• STRATEGIA SZÓSTA: BEZPOŚREDNI ATAK
Jest to ostra, dynamiczna akcja podporządkowani a sobie, przestraszenia i wytrącenia z równowagi drugiej strony.
• STRATEGIA SIÓDMA: BUDOWANIE NAPIĘCIA
Zwiększenie nacisku, wprowadzenie niepokoju okresowe zmniejszanie dla zmiękczenia drugiej strony.
• STRATEGIA ÓSMA: ZMIEŃ SŁABOŚĆ W SIŁĘ
Drogą uczciwości lub oszustwa użyj realnej lub wymyślonej słabości dla uzyskania ugody.
• STRATEGIA DZIEWIĄTA: UŻYJ AUTORYTETU
• STRATEGIA DZIESIĄTA: SZUKAMY KOOPERACJI
Ćwiczenie wybranych taktyk w praktyce
IV DZIEŃ
1. ETYKIETA BIZNESOWA I SAVOIR VIVRE
• Zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych
• Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
• Etykieta przy stole
• Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
2. DRESS CODE - ELEGANCJA W UBIORZE - CO I KIEDY NOSIĆ?
• Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji
• Prawidłowy dobór stroju i dodatków,
• Fryzura, makijaż, biżuteria
• Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,
• Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny.
• Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
• Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
• Idealny ubiór do biura oraz na spotkania
• Wskazówki dotyczące doboru stroju
• Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?
3. OSOBOWOŚĆ A PRZYWÓDZTWO I KIEROWANIE
• Osobowość lidera, czyli klucz do sukcesu przywódcy
• Doskonalenie osobowości, strategie rozwoju wewnętrznego
• Efektywne zarządzanie ludźmi o różnych typach osobowości
Koszt uczestnictwa:
Uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby; 4 noclegi w pokoju dwuosobowym; materiały szkoleniowe, certyfikat; obiady, poczęstunek podczas przerw, kolacje; kolacje integracyjną. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 150 zł
2590 zł
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.
Aneta Korczak
tel.: 22 379-23-18
aneta.korczak@kdkinfo.com.pl
Piotr Rzeńca
tel.: 22 379-23-11
piotr.rzenca@kdkinfo.com.pl
Michał Zając
tel.: 22 379-23-07
michal.zajac@kdkinfo.com.pl