Anna Nagraba

Anna Nagraba Asystentka Prezesa

Temat: Prowadzenie Sprawdzeń - Pełnienie roli Administratora...

Zapraszamy na kolejną edycję warsztatów:

Prowadzenie Sprawdzeń
Pełnienie roli Administratora Bezpieczeństwa Informacji

16 listopada 2015 r. w Warszawie
20 listopada 2015 r. w Łodzi
27 listopada 2015 r. we Wrocławiu
27 listopada 2015 r. w Białymstoku

29 maja 2015 roku opublikowane zostało rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie trybu i sposobu realizacji zadań w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych przez administratora bezpieczeństwa informacji.
ABI ma obowiązek opracować i realizować plan sprawdzeń, w którym określi przedmiot, zakres, termin samego sprawdzenia oraz sposób i zakres jego dokumentowania,
oraz przedstawić sprawozdania z dokonanych czynności i zastanego stanu faktycznego.

Podczas warsztatów dowiedzą się Państwo:

- Jaka jest podstawa prawna prowadzenia sprawdzeń przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji
- Jak przygotować plan sprawdzeń i jaki okres powinien on obejmować
- Jak często przeprowadzać sprawdzenia
- Kiedy ABI jest zobowiązany by przeprowadzić sprawdzenie
- Czym różnią się między sobą sprawdzenia planowe, doraźne i na żądanie GIODO
- Na co należy zwrócić uwagę przy najczęściej przeprowadzanych sprawdzeniach – systemów informatycznych, zbiorów, zabezpieczeń fizycznych, procesów związanych z przetwarzaniem danych osobowych
- Na czym polega weryfikacja zgodności z przepisami ochrony danych osobowych
- Jak skutecznie pozyskać informacje potrzebne do przeprowadzenia sprawdzenia
- Jak należy dokumentować przeprowadzenie sprawdzenia
- Na czym polega i kiedy się stosuje pouczenie pracownika
- Kiedy należy opracować sprawozdanie ze sprawdzenia
- Co powinno zawierać sprawozdanie ze sprawdzenia
- Kto ponosi odpowiedzialność za brak realizacji wykonywania sprawdzeń zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych)

W trakcie warsztatów będziemy odpowiadać na Państwa pytania.

Na warsztaty zapraszamy szczególnie:
- Administratorów Bezpieczeństwa Informacji
- Osoby przygotowujące się do pełnienia tej funkcji
- Właścicieli firm
- Prezesów zarządów
- Kierowników jednostek organizacyjnych
- Osoby z działów prawnych zajmujące się ochroną danych osobowych w swojej firmie/ instytucji

Zapytania dotyczące zgłoszeń prosimy kierować na adres email gis@globinfosec.pl