Marta  Berdychowska-Par zyk

Marta
Berdychowska-Par
zyk
Psycholog,
psychodietetyk

Temat: Szkolenie otwarte: Lider ciągłego doskonalenia w biurze....

LeanQ Team zaprasza na szkolenie otwarte:

Lider ciągłego doskonalenia w biurze. Jak prowadzić akcje doskonalące (kaizen) i dobrać właściwe narzędzia doskonalenia procesów biurowych.

10-11.05.2012 w Warszawie

Jednym z kluczowych zadań Lidera Kaizen jest efektywne zarządzanie zmianą. Wymaga to umiejętności identyfikacji kluczowych miejsc do doskonalenia, stawiania celów, identyfikacji korzyści, zarządzania grupą pracowników i wspólnej pracy nad generowaniem rozwiązań.

Podczas szkolenia uczestnicy definiują rolę i zadania lidera Kaizen. Ponadto, dokonują analizy swojej dotychczasowej pracy pod kątem: organizacji pracy, planowania i monitorowania działań, motywowania pracowników, zarządzania zmianą i doskonaleniem.
Szkolenie jest bogate w:case-study, scenki sytuacyjne, ćwiczenia i dyskusje.

Program szkolenia:

Cel: Poprawa efektywności funkcjonowania działów poprzez zastosowanie narzędzi diagnozy problemów, projektowania i wdrażania rozwiązań w ramach działań Kaizen Office.
Forma: Warsztat szkoleniowy
Adresaci: Kierownicy /pracownicy biur i administracji

Dzień I:
•Pojęcie filozofii Kaizen, cele i zasady
•Miejsce i rola Kaizen w strukturze organizacyjnej
•Rola Koordynatora Kaizen
•Case-study - ocena efektywności funkcjonowania działu za pomocą matrycy KCG (z punktu widzenia 20 kryteriów oceny)
•Funkcjonowanie Programu Ciągłego Doskonalenia w ramach Kaizen
•Zastosowanie narzędzi i technik Lean Office podczas sesji Kaizen (5S Office, Standaryzacja, Kanban, Visual Management)

Dzień II:
•Zastosowanie narzędzi i technik Rozwiązywania Problemów podczas sesji Kaizen Office (m.in.: 5Why, Diagram Ishikawy, Diagram Procesu)
•Case-study - strategia organizacji a działania Kaizen – Matryca X (Hoshin Kanri) budowa matrycy dla potrzeb własnej firmy

Korzyści ze szkolenia:
Zdobyta wiedza na temat koncepcji Kaizen
Opracowane działania długofalowe w zakresie koncepcji Kaizen
Ocena efektywności działu i obszaru według matrycy KCG
Zdobyta wiedza z zakresu narzędzi rozwiązywania problemów
Zdobyta wiedza z zakresu doskonalenia procesów
Wypracowane standardy prowadzenia akcji Kaizen

Więcej informacji i kontakt na http://lean.info.pl