Temat: Szukam dobrych szkoleń medialnych
Polecam:
Warsztaty medialne - współpraca z mediami (1,5 dnia)
Program:
1. "Z czym to się je" czyli co dziennikarz ma na myśli prosząc nas o setkę, główkę, efekt czy światło? - wyjaśnienie podstawowych pojęć z dziennikarskiego żargonu: m.in. setka, forszpan, główka, obrazek, światło, efekt, czołówka, tyłówka, lid, biała, skrót itp.
2. Jak się ubrać na spotkanie z dziennikarzem TV?
jak się ubrać na konferencję prasową, dlaczego zawsze warto mieć przy sobie chusteczki matujące i jak przygotować profesjonalny makijaż do zdjęć, wizyty w TV. Podczas tej części: pokaz gamy kolorów lubianych przez media (odpowiedni krawat, koszula, skarpetki, garnitur, spodnie, obuwie, dodatki, okulary, kolczyki, fryzura, kapelusz itp.) Oprócz tego jak stanąć do nagrania, jak siedzieć w studio, co zrobić z rękoma itp.
3. Czym różni się współpraca z gazetą, portalem internetowym, radiem i telewizją? - specyfika poszczególnych mediów
a) czyli gdzie szybciej, gdzie więcej a gdzie najlepiej zamieścić informację, reklamę, jak przemycić informacje na temat naszej firmy do poszczególnych mediów?
b) czego mi nie wolno przy współpracy z dziennikarzami, zachowanie przy dziennikarzach?
c) organizacja współpracy z mediami - czyli jak zdobyć dobre kontakty, od czego zacząć wchodząc na rynek mediów oraz dlaczego warto mieć rzecznika prasowego?
4. Współpraca z mediami (podział na prasę, radio, telewizje, Internet) czyli jak budować dobre relacje z dziennikarzami?
a) jak dbać o dobre kontakty z redakcjami?
b) jak pozyskać dobrego dziennikarza, który będzie z nami współpracował?
c) jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
d) jak wyeliminować sztuczny, niezrozumiały dla mediów język?
e) tworzenie notatek prasowych,
f) kiedy wysłać zaproszenie, kiedy je potwierdzać?
W tej części pokaz źle zredagowanych zaproszeń, wizytówek, notek prasowych i źle przygotowanych materiałów prasowych.
5. Jak przygotować profesjonalną konferencję prasową, briefing, spotkania prasowe ?
a) jak uniknąć błędów? (m.in. czas trwania konferencji, briefingu, odpowiednie nagłośnienie, materiały prasowe, stół, ciastka i napoje, wizerunek osoby prowadzącej konferencję, koszyczek na wizytówki, lista obecności, gadżety, co jest już przekupstwem, czego nie wypada dać dziennikarzowi, a co powinno znaleźć się na stole dla dziennikarzy itp.)
b) dlaczego warto poszukać patrona medialnego?
6. Część praktyczna szkolenia:
a) Zredagować zaproszenie prasowe, sprostowanie, notatkę prasową - uczestnik otrzymuje dane, które szybko musi przeredagować dla mediów.
b) Przygotować konferencję prasową z uwzględnieniem tematu, miejsca, czasu trwania, początku konferencji, materiałów prasowych (co w nich się znajdzie, jakie opakowanie, formę).
c) Wymyślić taki temat konferencji prasowej związanej z własną firmą, by dziennikarze zechcieli przyjść - ćwiczenia w grupach. Umiejętność polega na tym, by pisać zachęcająco i ciekawie - tak by nasze zaproszenie nie zginęło w gąszczu innych.
d) Obowiązkowe zajęcia przed kamerą - Nauka stawania przed kamerą, gdzie się patrzeć podczas udzielania wywiadów, jak opanować drżenie głosu, pocenie rąk, co zrobić żeby się nie kiwać przed kamerą, mimika, ustawianie się do zdjęć, tło itp.
e) Przygotowanie wypowiedzi radiowej - czyli jak z kilka czy kilkanaście sekund powiedzieć to, co się ma do powiedzenia. Ćwiczenia ze stoperem. Podczas tych ćwiczeń uczestnicy szkolenia uczą się mówić zwięźle i na temat i bez zbędnych wstępów i kwiecistych zakończeń.
f) Głuchy telefon - czyli jak szybko można przekłamać informację prasową - ćwiczenia w grupach.
g) Ćwiczenia z reakcji na sytuację kryzysową - czyli co zrobić, gdy dyrektor czy właściciel firmy został "przyłapany na...". Podczas spokojnego na pozór krótkiego wywiadu pada bardzo niewygodne pytanie.
h) Przygotowanie ważnych dla firmy czy instytucji wydarzeń medialnych (np. koncertu charytatywnego, imprezy okolicznościowych, nowych form sprzedaży itp.
Metody:
Wykład z elementami prezentacji, ćwiczenia w grupach, ćwiczenia indywidualne, zajęcia przed kamerą, testy.
Szczegóły na stronie:
http://szkolenia.agencjasedno.pl