Temat: Szkolenia miękkie
"Uciekając od czegoś, co nie zagraża Twemu życiu lub zdrowiu – np. od trudnej rozmowy, problemu, emocji, przeprosin, kontaktu w sytuacji emocjonalnie trudnej, obowiązku – musisz uznać, że to, od czego uciekasz, jest silniejsze od Ciebie (uciekasz, bo sobie z tym nie chcesz poradzić), co prowadzi do powstania przekonania: Jestem bezsilny. A ono uderza w poczucie własnej wartości i to, jak postrzegasz siebie i swoje zasoby."
Jeżeli trudne rozmowy stanowią dla Ciebie problem,
Jeżeli obawiasz się reakcji emocjonalnej drugiej strony (płaczu, krzyku, gróźb itp.),
Jeżeli za każdym razem tłumaczysz się, a potem masz poczucie winy,
Jeżeli czasem czujesz się wykorzystywany i bezsilny,
Jeżeli czujesz się zmuszony do wybierania między utratą dobrych relacji a utratą autorytetu...
6 TRUDNYCH ROZMÓW PLUS PUŁAPKI EMOCJONALNE
UWAGA! CENY WARSZTATÓW W RAMACH LEO ZOSTAŁY OBNIŻONE O PONAD 50%!
Naszym celem jest nauczyć uczestników treningu postępowania gwarantującego:
przeprowadzenie rozmowy w sposób warunkujący poszanowanie godności człowieka, z którym rozmawiasz
pozostanie z szacunkiem do siebie
budowanie autorytetu szefa
unikanie pułapek emocjonalnych
satysfakcję w relacjach z ludźmi
Przygotujemy i przećwiczymy 6 trudnych rozmów:
ODMOWA - np. zmiany grafiku, podwyżki, wcześniejszego wyjścia z pracy itp.
KORYGOWANIE - rozmowa w sytuacji, gdy rezultaty pracy danej osoby nie spełniają oczekiwań
DYSCYPLINOWANIE - rozmowa w sytuacji, gdy dajemy pracownikowi ostatnią szansę zmiany zachowań
ROZMOWA O BRAKU MOŻLIWOŚCI AWANSU - z przyczyn leżących po stronie firmy oraz z przyczyn leżących po stronie pracownika
ROZWIĄZANIE UMOWY O PRACĘ - z przyczyn leżących po stronie firmy oraz z przyczyn leżących po stronie pracownika
ROZMOWA DOTYCZĄCA HIGIENY OSOBISTEJ (LUB INNYCH KWESTII OSOBISTYCH RZUTUJĄCYCH NA FUNKCJONOWANIE W ZESPOLE LUB NA WYNIKI PRACY) - najtrudniejszy dla większości szefów typ rozmowy
CELE TRENINGU
przećwiczenie 6 sytuacji emocjonalnie trudnych w relacjach Kierownik-Pracownik
zrozumienie mechanizmów, które decydują o stanie emocjonalnym i podejmowanych działaniach
doskonalenie umiejętności komunikacji z pracownikiem w sytuacjach emocjonalnie trudnych
wypracowanie i zastosowanie standardów reagowania w sytuacjach niestandardowych
poznanie technik radzenia sobie sytuacjach emocjonalnie trudnych
poznanie technik zapobiegających powstawaniu sytuacji emocjonalnie trudnych
określenie obszarów, w których zachowania asertywne są możliwe i konieczne
przećwiczenie zachowań asertywnych
PROGRAM RAMOWY
Postawa i komunikacja asertywna
porozumienie bez przemocy
asertywna odmowa
asertywne reagowanie na krytykę i zarzuty
Zadawanie pytań jako metoda radzenia sobie w sytuacjach emocjonalnie trudnej
pytania otwarte, zamknięte i zanurzone
umiejętne stosowanie parafrazy
oddalić reakcję, przygotować odpowiedź
Aktywne słuchanie nieoceniające
słuchanie informacyjne
słuchanie empatyczne
Rola szefa w trudnych rozmowach
przekonania powodujące trudność w rozmowach (uwikłania pułapki, lęki)
budowanie odpowiedniej roli i tożsamości szefa wobec pracownika
Zasady udzielania negatywnej informacji zwrotnej według modelu ZEEP (do rozmowy korygującej)
6 TRUDNYCH ROZMÓW – UCZESTNICY PRZEPROWADZĄ 7 WARIANTÓW ROZMÓW W 21 WERSJACH WEDŁUG SCENARIUSZA PODANEGO PRZEZ TRENERA. KAŻDA ROZMOWA DOTYCZY JEDNEJ PŁASZCZYZNY, UCZESTNICY PRACUJĄ W TRZYOSOBOWYCH ZESPOŁACH W ROLACH: SZEF, PRACOWNIK, OBSERWATOR – Z TRZYKROTNĄ ZAMIANĄ RÓL.
Odmowa - sesje rozmów z superwizją
Korygowanie - sesje rozmów z superwizją
Dyscyplinowanie - sesje rozmów z superwizją.
Rozmowa o braku możliwości awansu - sesje rozmów z superwizją.
Rozwiązanie umowy o pracy - sesje rozmów z superwizją.
Rozmowa dotycząca higieny osobistej - sesje rozmów z superwizją.
Pułapki emocjonalne - ćwiczenia asertywnego reagowania na szantaż emocjonalny („biedactwo”, „terrorysta”, „śledczy”)
METODYKA
Warsztat zadaniowy - drugi dzień poświęcony wyłącznie na sesje rozmów z superwizją; ćwiczenia w małych grupach, indywidualne, projektowanie interakcji, symulacje, gry. Nauce będzie towarzyszyć konwencja akceptacji i zabawy, aby proces uczenia był przyjemny i wyzwalał ciekawość. Uczestnicy otrzymają materiały do wykorzystania podczas treningu oraz do samodzielnej pracy po szkoleniu.
CZAS TRWANIA: 2 dni (16 godzin zegarowych zajęć)
CENA W RAMACH LEO: 620 zł/osoba za całe szkolenie
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu; materiały szkoleniowe; certyfikat; roczną opiekę poszkoleniową on-line trenera prowadzącego; dwa obiady; napoje; owoce; słodycze
Cena nie obejmuje: dojazdu; noclegów; śniadań; kolacji; kosztów parkingu.
INFORMACJE I ZGŁOSZENIA: dina@open.edu.pl, info@open.edu.pl