Temat: Szkolenia Last Minute
ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI
Warszawa 16-17 marca 2010
Korzyści dla Uczestników
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają odpowiedź na następujące pytania:
* Co jest najlepszym fundamentem dla systemu szkoleń?
* Skąd czerpać wiedzę potrzebną do planowania szkoleń i rozwoju pracowników?
* Z kim i jak rozmawiać w mojej firmie o szkoleniach?
* Jak przeprowadzić analizę potrzeb szkoleniowych?
* Dlaczego warto i jak prawidłowo definiować cele szkoleniowe?
* Jak dobrać metody i narzędzia szkoleniowe w zależności od założonych celów?
* Jak współpracować z firmą szkoleniową?
* Jakie szczegóły organizacyjne mogą zaważyć na ocenie szkolenia przez uczestników?
* Co powinno się znaleźć w planowanym budżecie szkolenia?
* W jaki sposób oceniać skuteczność prowadzonych szkoleń?
Szkolenie rekomendowane jest dla osób odpowiedzialnych za szkolenia i rozwój pracowników.
Program
1. Strategia rozwoju firmy a szkolenia
* Czym jest zarządzanie szkoleniami?
* Wpływ szkoleń na rozwój organizacji - „portfele kompetencji”
* Rola menedżera szkoleń: strateg, ekspert czy lider?
* Co powinien zawierać strategiczny plan zarządzania szkoleniami
* Zadania działu szkoleń – rola osób odpowiedzialnych za szkolenia
* Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami - typy kultur szkoleniowych
2. Efektywne szkolenie
* Definicja efektywnego szkolenia
* Przygotowanie do szkolenia 7 kroków
* Pokonywanie oporu przed szkoleniami
3. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
* „Kwintet szkoleniowy”
* Jak rozmawiać z menedżerami o szkoleniach?
* Cele badania potrzeb szkoleniowych
* Identyfikacja potrzeb -zakres organizacyjny, stanowiskowy i indywidualny
* Najczęściej wykorzystywane narzędzia analizy potrzeb – ich atuty i ograniczenia
4. Określanie celów szkoleniowych
* Rodzaje celów szkoleniowych
* Zależność między celami szkoleniowymi, a możliwością badania efektywności szkoleń
* Formułowanie celów szkoleniowych
5. Projektowanie szkoleń
* Metody i formy szkoleń - czynniki decydujące o wyborze
* Kto i co decyduje o rodzaju szkolenia?
* Specyfika uczenia się dorosłych
* Szkolenia wewnętrzne czy zewnętrzne?
* Które metody i techniki szkoleniowe wybrać?
* Ustalanie programu szkolenia
6. Wykonawcy szkoleń
* Kryteria doboru trenerów i firm szkoleniowych
* Przygotowywanie zapytania ofertowego
* Co powinien zawierać program szkoleniowy?
* Współpraca z trenerami Kryteria oceny trenerów
* Negocjacje i umowa z firma szkoleniową
7. Logistyka i organizacja szkoleń
* Planowanie szkoleń – szkolenia kluczowe
* Szkolenie a kultura organizacyjna instytucji
* Harmonogram szkoleń
* Jak uniknąć wpadek organizacyjnych?
8. Budżet szkolenia
* Zasady konstruowania budżetu szkoleń
* Kosztorys szkolenia
9. Badanie i wzmacnianie efektywności szkoleń
* Co powinien zawierać raport po szkoleniu?
* Metody wzmacniania transferu kompetencji po szkoleniu
* Rola przełożonych we wdrażaniu efektów szkolenia
* Poziomy badania efektywności szkoleń
* Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń.
* Projektowanie metod i narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach
Cena specjalna - dwudniowy warsztat - 890,00 PLN
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia. Podczas przerw w zajęciach zapewniamy lunch i serwisy kawowe.
Wszystkie dodatkowe informacje:
Kamila Płowiec
Doradca do spraw projektów szkoleniowych
e-mail:
kamila.plowiec@eirk.pl
tel.: 22 882 36 93
ZAPRASZAM!
http://www.eirk.plKamila Płowiec edytował(a) ten post dnia 04.03.10 o godzinie 10:41