Temat: Szkolenia i konferencje - pozostałe oferty
<b>Zaawansowany Trening Podnoszenia Skuteczności Sprzedażowej - negocjacje, sprzedaż i techniki mediacyjne. Prowadzący PIOTR TYMOCHOWICZ</b>
Warszawa, 20.09.2012-21.09.2012
Cel szkolenia
"Dawno już skończył się czas - sprzedawania produktów - jest ich na wszelkich rynkach - zbyt wiele. Nie wszyscy jednak zauważyli, że czas kreowania potrzeb także dobiega końca, po pierwsze dlatego, że także ich jest zbyt wiele, po drugie szczególnie w czasach kryzysowych - następuję wyraźne samoograniczenie wielu potrzeb.
Teraz wygrywać będą Ci, którzy potrafią błyskawicznie kreować relacje i skutecznie nimi zarządzać. Kreowanie potrzeb i sam akt sprzedaży - jest w tym ujęciu - sprawą automatyczną, wtórną.
Kierując się powyższym przedstawiam Państwu moduł szkoleniowy który zawiera zbiór niezbędnych narzędzi stanowiących moją własność intelektualną, na które pragnę uwrażliwić wszystkich, którzy prowadzą intensywne działania sprzedażowe i chcieliby poznać tajniki stosowane przez "druga stronę"
Zaznaczam przy tym, że poniższy program stanowi jedynie preludium moich wieloletnich doświadczeń i umiejętności, a na zagłębienie ich zapraszam przy okazji kolejnych szkoleń zamkniętych, otwartych, indywidualnych..."
Piotr Tymochowicz
Program szkolenia
Dzień 1
Blok 1 - Konstruktywne przełamywanie barier w procesie komunikacji handlowej
1. Metodyka efektywnej komunikacji otwartej
Podstawowe zasady wzorca komunikacji jedno i dwustronnej
Warstwa emocjonalna komunikatu
- emocje ukryte, podprogowe
- emocje jawne
- komunikaty emocjonalne
Warstwa informacyjna komunikatu
- jasność komunikatu
- jawność komunikatu
- komunikaty normatywne
- komunikaty ukryte
2. Umiejętność zmniejszania bądź świadomego budowania dystansu w stosunku do rozmówcy
3. Schematy oddziaływań na określony szczebel zawodowy odbiorcy z uwzględnieniem jego stopnia profesjonalizmu
Techniki wzbudzania sympatii
Techniki motywowania i wzbudzania potrzeb
Elementy sztuki uwodzenia (w aspekcie zawodowym)
Elementy sterowania zachowaniem
4. Dopasowanie wysyłanego komunikatu do adresata przekazu
Analiza najskuteczniejszych kanałów percepcyjnych
Komunikaty adresowane do kobiet, mężczyzn i grup mieszanych
Kanony doboru trafnej argumentacji w oparciu o charakterystykę produktu i grupę społeczną którą reprezentuje rozmówca
Konwersacja w atmosferze przychylnej, obojętnej, wrogiej
Blok II - Umiejętność wzbudzania motywacji i wywierania wpływu na proces podejmowania decyzji
i emocje
1. Zastosowanie negocjacji kreatywnych do stworzenia płaszczyzny współpracy
Oddzielenie procesu negocjacji od procesu sprzedaży
Tajniki negocjacji dla sprzedających i kupujących
Współodkrywanie potrzeb i kreowanie stanowiska klientów w rozmowach
Przechodzenie na tą samą stronę-model idealnego doradcy (konsultanta)
2. Sterowanie emocjami i skuteczne oddziaływanie za pomocą przekazu niewerbalnego
Korzystne i niekorzystne style gestykulacji
Umiejętność szybkiego rozpoznawania i dostosowania się do stanu psychicznego i gestykulacji rozmówców
Postawy świadczące o stanach emocjonalnych człowieka
Różnice w emocjonalnym odbiorze tych samych postaw
Gestykulacja manipulacyjna i spontaniczne reagowanie za pomocą gestu
Trening kontrolowanego panowania nad mimiką
Umiejętność szybkiego rozpoznawania i dostosowania się do stanu psychicznego i gestykulacji rozmówców
Techniki rozpoznawania ukrytych intencji
3. Umiejętność wzbudzania motywacji
Jak najskuteczniej osiągnąć sukces mając na uwadze interesy rozmówcy
Oddziaływanie za pomocą rozbudowanych pojęć - kluczy
Metoda hierarchii potrzeb
Właściwa argumentacja adresowana do kobiet, mężczyzn i grup mieszanych
4. Asertywność nowe kompleksowe ujęcie, jako wyciąg najskuteczniejszych procedur behawioralnych
Odmawiać tak by nie ranić - asertywność jako odmowa
Sugerować tak, by nie rozkazywać - asertywność jako sugestia
Praktyczny trening reakcji asertywnych
Stawianie i egzekwowanie wymagań / precyzowanie oczekiwań
Sposoby łamania asertywności
5. Zastosowanie efektu dopełnienia w procesie współodkrywania przekazywanych treści
Sztuka zachowania własnego zdania
Umiejętność utrwalania i sprawdzania świadomości nadawanych komunikatów
Kształtowanie poczucia samodzielności decyzji
Blok III - Niejawne wywieranie wpływu na rozmówcę oraz obrona przed wpływem z jego strony
1. Podprogowe odczytywanie intencji i nastawienia rozmówcy
2. Najskuteczniejsze techniki manipulacji i antymanipulacji
Taktyki zmiany ustępstw rzeczywistych na warunkowe i pozorne
Niejawne wywieranie presji na proces podejmowania decyzji przez klientów
Wybrane taktyki manipulacyjne o wysokiej skuteczności oddziaływania
- podstawowe grupy taktyk manipulacyjnych
- "miękkie" podejmowanie decyzji za klienta
- ukryte komunikaty decyzyjne
- zastosowanie taktyk w konkretnych procesach handlowych
Sterowanie przebiegiem rozmowy i sposoby obrony przed niepożądanym wpływem - taktyki antymanipulacyjne
Dzień 2
Blok IV - Umiejętne reagowanie w procesie rozmowy z trudnym klientem
1. Wywieranie wpływu na trudnego "kupującego"
Umiejętność budowania konstruktywnej krytyki
Sugestywne przekazywanie komunikatów decyzyjnych
Odporność na niepowodzenia i asertywność
2. Taktyki unikania i "gaszenia" sytuacji konfliktowych w momencie ich powstawania
Postępowanie w przypadku zaistnienia konfliktu jednowymiarowego
Postępowanie w przypadku zaistnienia konfliktu dwuwymiarowego
Wielowymiarowe Konflikty handlowe i metody ich rozwiązywania
Blok V - Mediacje i Szantaż emocjonalny - jako antidotum na narzędzia stosowane przez "kupującego"
1. Cele mediacji i mediatora
Wykrycie i pokonanie barier komunikacyjnych
Nadanie struktury rozmowom
Ukierunkowanie stron na rozwiązanie
2. Szanse i korzyści wynikające ze stosowania mediacji
Odkrycie interesów i potrzeb stron
- uzyskanie możliwie trwałego porozumienia, ponieważ jest ono wypracowane przez samych zainteresowanych
- uzyskanie porozumienia sprawiedliwego i uczciwego dla stron
- uzyskanie porozumienia, które uwzględnia potrzeby i interesy stron
- możliwość podejmowania decyzji w swojej sprawie
- otwarcie na dialog i kreatywne rozwiązania
- oszczędność czasu, energii i pieniędzy
- utrzymanie lub odtworzenie w organizacji pozytywnej atmosfery
- uniknięcie nowych konfliktów, które byłyby następstwem nierozwiązanego sporu
3. Kluczowe etapy procesu mediacji
Umiejętne nawiązanie kontaktu ze stronami
Wybór właściwej strategii mediacji
Zbieranie i analiza znaczących dla strategii i problemu informacji
Sporządzenie szczegółowego planu przebiegu mediacji
Budowanie zaufania i współpracy
Rozpoczęcie rzeczywistej sesji mediacyjnej
Właściwe zdefiniowanie spraw i ustalenie planu
Odkrywanie ukrytych interesów stron
Generowanie opcji najlepszych rozwiązań
Ocena możliwości rozwiązań zbieżnych z optymalnymi
Końcowy przetarg
Osiągnięcie formalnego porozumienia stron
4. Niejawne wywieranie wpływu poprzez szantaż emocjonalny
Szantaż emocjonalny (psychoza dyskomfortu i unikania)
Szantaż emocjonalny pośredni - warunkowy
Szantaż emocjonalny bezpośredni - bezwarunkowy
Metodyka błyskawicznej diagnozy i klasyfikacji
Uniwersalne taktyki antymanipulacyjne
Metodyka ujawniania tła i rodzaju szantażu
Strategie skutecznego radzenia sobie z szantażem emocjonalny
Prowadzący szkolenie
Tymochowicz Piotr - Twórca Teorii Wywierania Wpływu (Influence Exerting Theory) oraz nowatorskiej koncepcji Komunikatu Otwartego i Teorii Relacji. Warsztaty realizuje wyłącznie w oparciu o autorskie koncepcje, które w ciągu (już) 27 lat miał okazje praktycznie przetestować, zapewniając swoim klientom Najwyższy Poziom Skuteczności. O unikatowości oferty świadczy choćby fakt, że większość z prezentowanych ujęć nie zostało jeszcze spisane ani udostępnione szerszym kręgom klientów. Żaden szkoleniowiec w Polsce nie posiada też praw do prezentowania przedstawionego materiału. Zasłynął jako konsultant największych firm, przedstawicieli partii politycznych i osób prywatnych w zakresie kreowania wizerunku i prowadzenia projektów negocjacyjnych. Był propagatorem metod strumieniowych w Polsce we współpracy z T. Buzanem. Założył pierwszą w Polsce szkołę metod kreatywnego sterowania pamięcią, wykorzystujących naturalne właściwości umysłu. Specjalista, terapeuta - odbył praktykę w Boston University Department of Autistic People oraz Hahn-Meitner Institut. Jego odbiegająca od akademickiej ex cathedra forma prowadzenia szkoleń zmusza uczestników do łamania utrwalonych stereotypów myślowych i behawioralnych przyzwyczajeń. Autor wielu artykułów naukowych i publicystycznych oraz publikacji "Biblia Skuteczności" - Wydawnictwo Trans 2008.
Informacje organizacyjne
Miejsce realizacji szkolenia: Warszawa, Hotel HYATT, ul. Belwederska 23
Harmonogram zajęć:
Dzień 1 - 20 września 2012
10.00 - rozpoczęcie szkolenia
13.00 - lunch
17.00 - zakończenie szkolenia
18.30 - uroczysta kolacja
*dwie przerwy kawowe
Dzień 2 - 21 września 2012
9.00 - rozpoczęcie szkolenia
12.30 - lunch
16.00 - zakończenie szkolenia
*dwie przerwy kawowe
Kontakt:
BROKERSZKOLEŃ- TWIGTRAINING
Robert Gałązka
606-839-719
g.robert@twigtraining.pl
http://brokerszkolen.pl