Temat: Szkolenia i konferencje - pozostałe oferty
WYWIERANIE WPŁYWU I ANTYMANIPULACJE – Piotr Tymochowicz
– czyli jak „zmanipulować manipulatora” i obronić się przed niepożądanym wpływem
Tylko 26-27 stycznia 2012
Każdy proces wywierania wpływu można interpretować jako manipulacje, w tym sensie jesteśmy skazani na manipulatywny wpływ całego swojego otoczenia i nas samych, szczególnie wtedy gdy manipulujemy nieświadomie. Lepiej być świadomym własnych i innych ludzi technik manipulacyjnych. Lepiej umieć bronić się przed manipulacjami niż bezwzględnie nim ulegać.
W praktyce i w teorii I.I.T (Image Influence Theory) najważniejsza jest zasada: maskymalizacji efektów w minimalnym czasie. Metodyka zarządzania wizerunkiem w taki sposób, by jednocześnie najskuteczniej wywierać wpływ na jednostki lub grupy ludzi.
Zaznaczam przy tym, że poniższy program stanowi jedynie preludium moich wieloletnich doświadczeń i umiejętności, a na zagłębienie ich zapraszam przy okazji kolejnych szkoleń zamkniętych, otwartych, indywidualnych…”
Piotr Tymochowicz
DZIEŃ 1
Blok 1 - Sztuka wywierania wpływu
1. Zasady wywierania wpływu według I.I.T (Image Influence Theory)
Wpływ merytoryczny
Wpływ emocjonalny
Wpływ behawioralny
Wpływ erystyczny
Wpływ prezentacyjny
Wpływ medialny
Wpływ charyzmatyczny
2. Obszary wywierania wpływu
Wpływ perswazyjny
Wpływ przez konflikt
Wpływ przez prezentację
Wpływ przez interakcję
Wpływ negocjacyjny
3. Podprogowe formy wywierania wpływu (Anaware Influence) i Zarządzanie Wizerunkiem
Matryca Wiodących Pojęć Kluczy
Technika Mimowolnych Skojarzeń
Wykorzystanie Krzywej Pamięci
Wpływ przez Zarządzanie Wizerunkiem
Model Macierzy Wizerunku
- wizualizacja (percepcja)
- sterowanie informacją
- asocjacje zbieżne i rozbieżne
- domniemania
Blok II - Genetyka manipulacji - czyli jak poznać i oswoić „ przeciwnika”
1. Definicja formalna i poglądowe określenie manipulacji
Definicje Psychologiczne / wspólne z innymi koncepcjami
Definicja Wizerunkowa
Konsekwencje Operacyjne
Nieporozumienia
Manipulacje w Przyrodzie
Manipulacje Nieświadome
Indotrynacje
Reklama
Logiki Kolorowe / wspólne z innymi koncepcjami
2. Manipulacyjne taktyki kreowania wizerunku
3. Reguła wzajemności i proces zjednywania partnerów
4. Podprogowe odczytywanie intencji
Metoda Analizy Dominant Transakcyjnych
- geneza analizy transakcyjnej
- określenie dominant pojedynczych
- dominanty podwójne
- uniwersalne schematy osobowościowe i sposoby postępowania z każdym z nich
- charakterystyka gestykulacyjna wybranych typów osobowościowych
- powiązanie typu osobowości z predyspozycjami interpersonalnymi
- techniki diagnozy niewerbalnej w ujawnieniu dominant
- symulacja dostosowania się osoby prowadzącej rozmowy do wzorca
komunikacyjnego rozmówcy
- sposoby diagnozowania ze szczególnym uwzględnieniem kłopotliwych adwersarzy
Metoda Analizy Wymiarowej - techniki diagnozy zewnętrznej:
- charakterystyka aktywności w powiązaniu z oceną efektywności działań
- ocena aktywności rzeczywistej (exterior) oraz predyspozycji i motywacji do pracy (interior)
- człowiek zerowymiarowy, cechy patologiczne
- człowiek jednowymiarowy, dwu, trój i czterowymiarowy
Blok III - Tło werbalne manipulacji jako wzmocnienie przekazu bezpośredniego i forma manipulacji w przekazie pośrednim (np. przez telefon)
1. Manipulacje werbalne
Sposoby modulowania tonacji i rytmu w wypowiedzi werbalnej
Sztuka operowania głosem, walory głosowe
Zasada współwystępowania trzech elementów operowania głosem (rytm, tonacja, siła)
Schemat najskuteczniejszego wykorzystania własnego głosu jako elementu wywierania wpływu
Trening zmiany rytmu, tonacji i siły głosu w trakcie wypowiedzi
Symulacja wypowiedzi w trakcie procesu negocjacyjnego opartej na modulacji
2. Retoryka jako element wywierania wpływu na rozmówcę
Struktura rozmowy
- hierarchia komunikatów w zależności od krzywej procesu zapamiętywania
- etap zamknięcia rozmowy
Sztuka kondensacji wypowiedzi w jednym zdaniu
Techniki budowania napięcia i sztuka skupiania uwagi
Umiejętność wzbudzania motywacji u rozmówcy
3. Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów
Techniki przejmowania wypowiedzi
Sterowanie przebiegiem rozmów w oparciu o umiejętne przerywanie wypowiedzi- metoda konfrontacji
- metoda włączenia
- metoda komunikatów sprzecznych
- metoda asocjacji (pytań) rozbieżnych
- metoda pytań wątpiących
- metoda Sokratesa
- metody rozpraszające
Teoria ripost i jej zastosowanie w praktyce
DZIEŃ II
Blok IV - Praktyczna strona manipulacji – trening nawyków
1. Wybrane taktyki manipulacyjne o wysokiej skuteczności oddziaływania
Podstawowe grupy taktyk manipulacyjnych
„Miękkie” podejmowanie decyzji za rozmówce
Ukryte komunikaty decyzyjne
Zastosowanie taktyk w konkretnych procesach handlowych
2. Rodzaje i Grupy Technik Manipulacyjnych – trening nawyków
Taktyki Obronne
Taktyki Terapeutyczne
Automanipulacje
Taktyki Motywacyjne
Taktyki Behawioralne
Taktyki Destruktywne
Szantaż Emocjonalny
Gry Manipulacyjne
Antymanipulacje
Taktyki Właściwe
3. Sposoby obrony przed niepożądanym wpływem i manipulacją ze strony rozmówcy-
taktyki antymanipulacyjne
Taktyka ujawnienia
Taktyka lustra
Taktyka podjęcia gry
Przeciwwaga
Taktyka weryfikacji
Symulacje
Blok V - Niejawny wpływ na proces podejmowania decyzji i emocje – jak rozpoznać ukryty wpływ
1. Sterowanie emocjami i skuteczne oddziaływania za pomocą przekazu niewerbalnego
Omówienie poszczególnych technik oddziaływania
Trening zachowań pożądanych przy sterowaniu emocjami
2. Umiejętność wzbudzania motywacji i odgrywania roli doradcy
Jak najskuteczniej osiągnąć sukces mając na uwadze interesy rozmówcy
Oddziaływanie za pomocą rozbudowanych pojęć – kluczy
Metoda hierarchii potrzeb
Właściwa argumentacja adresowana do zdiagnozowanego odbiorcy
3. Metody pośrednie wywierania wpływu (ukryte komunikaty decyzyjne)
4. Taktyki wyprzedzania faktów
5. „Miękkie” podejmowanie decyzji za rozmówcę
6. Kształtowanie poczucia samodzielności decyzji
MODUŁ ZAAWANSOWANY
Szantaż emocjonalny – jak go rozpoznać i się przed nim obronić
• Taktyki manipulacyjne – destruktywne i szantażu - charakterystyka
• Szantaż emocjonalny potencjalnego (psychoza dyskomfortu i unikania)
• Szantaż emocjonalny pośredni - warunkowy
• S.E. bezpośredni – bezwarunkowy
• Metodyka błyskawicznej diagnozy i klasyfikacji
• Metodyka ujawniania tła i rodzaju szantażu
• Strategie skutecznego radzenia sobie z szantażem emocjonalnym
Strona organizacyjna:
Termin realizacji szkolenia 26-27 stycznia 2012
Miejsce realizacji szkolenia: Warszawa, Hotel HYATT ul. Belwederska 23.
Harmonogram zajęć:
Koszt szkolenia: tylko teraz cena specjalna: 1980zł/osobę +VAT
!UWAGA! kameralna grupa - liczba miejsc ograniczona !
Z poważaniem,
TWIGTRAINING – Broker Szkoleniowy / Broker Training
Współpraca z BDO i Polexpert Sp. z.o.o.
Robert Gałązka.
Specjalista ds. szkoleń/ Indywidualny opiekun Klienta
Tel: 606 839 719
Fax: (22) 378 29 79
E-mail: g.robert@twigtraining.pl
Robert Gałązka edytował(a) ten post dnia 09.01.12 o godzinie 09:41