Adrianna Z.

Adrianna Z. Agencja SEDNO Sp. z
o.o.

Temat: Biuletyn: wskazówki dla trenerów!?

Szanowni Państwo!
Na prośbę Pana Radosława Hancewicza, autora książki "Szkolenia dla administracji publicznej: 101 praktycznych wskazówek dla trenerów", przesyłam informację o nowej publikacji na rynku.

Jednocześnie zachęcam do dyskusji, czy trenerzy szkolacy klientów biznesowych sprawdzą się w szkoleniach dla administracji publicznej? A może rynek powinien zostać przedzielony grubą kreską na dwa sektory: biznesowy i administracyjny?

Więcej informacji do dyskusji na ten temat można uzyskać na stronie portalu Trener Biznesu, gdzie autor udzielił wywiadu
Teresa K.

Teresa K. Właściciel AKATE

Temat: Biuletyn: wskazówki dla trenerów!?

Witam,
organizuje szkolenia biznesowe od 10 lat. Zawsze mówiłam, że organizuję szkolenia dla firm komercyjnych i budżetu czy administracji. Nigdy nie dzieliłam trenerów, których znam na tych, którzy szkolą tylko Klientów administracji. Oczywiście są tematy, które w komercji raczej się nie pojawią np. KPA.
Organizuję szkolenia miękkie i twarde i nigdy nie spotkałam się z zarzutami w ankietach ewaluacyjnych szkoleń organizowanych dla budżetu, że trener nie pracował w administracji publicznej, nie zna specyfiki ich pracy i informacje, które przekazuje są dla uczestników mało przydatne.
Zawsze starałam się wyszukiwać najlepszych ekspertów na rynków w danej dziedzinie. Może dlatego, nie miało to dla nich znaczenia dla jakiego Klienta pracują, komercyjnego czy administracyjnego.
Pozdrawiam,
Teresa Kostyra

konto usunięte

Temat: Biuletyn: wskazówki dla trenerów!?

Witam,

pozwolę nie zgodzić się z przedstawioną wyżej opinią. Specyfika pracy w administracji oraz sposób w jaki podchodzi się tam do tematu szkoleń..wszystko to przesądza o odmienności. W administracji publicznej jeszcze częściej niż w przypadku firm prywatnych zdarzają się narzucone szkolenia, realizowane tylko i wyłącznie w celu rozliczenia się z budżetu. W firmach prywatnych szkolenia dobierane są niejako pod pracownika, czasem wręcz na jego wniosek/propozycję (tak przynajmniej jest u mnie), w administracji szkolenia przypominają szkolne apele - obecność obowiązkowa. Stąd tez rodzą się trudne do przezwyciężenia problemy z mobilizacją uczestników. Oczywiście w tym momencie generalizuję, ale coś w tym jest. Najlepiej przeczytać książkę i przekonać się samemu.
Poniżej podaję link do konkursu w którym do wygrania sa cztery książki tego autora:
http://www.treco.pl/aktualnosci/szczegoly/k/2/page/2/i...Kinga Klimczyńska edytował(a) ten post dnia 20.09.11 o godzinie 09:08

konto usunięte

Temat: Biuletyn: wskazówki dla trenerów!?

Pracuję i dla komercji, i dla urzędów, te szkolenia niczym się nie różnią biorąc pod uwagę poziom przygotowania się do pracy, intensywność pracy w pracy itd. Kontekst jest inny, przykłady inne, ale robiąc szkolenia branżowe także zmienia się konteksty.
Nasze szkolenia nigdy nie wyglądają jak apele ;)
Zgadzam się z Teresą :)
Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska badacz, ewaluator,
trener

Temat: Biuletyn: wskazówki dla trenerów!?

Witam,
Nie miałam okazji zapoznać się z publikacją p. Hancewicza ale nigdy się nie zgodzę z opinią, że szkolenia dla przedstawicieli biznesu i administracji są takie same. Rzadziej organizuje szkolenia ale za to od 14 lat prowadzę je jako trener. Moim głównym klientem są pracownicy instytucji publicznych ale zdażtyło mi się również szkolić pracowników przedsiębiorstw. W każdym aspekcie te szkolenia się różnią ponieważ biorą w nich udział ludzie o zupełnie innych uwarunkowaniach, tj. o innej motywacji, innych potrzebach, ich pracodawcy różnią się statusem prawnym, itd. Być może szkolenia ogólne i tzw. "miękkie" będą bardziej zbliżone dla obu grup ale w szkoleniach tematycznych, branżowych zawsze będziej inaczej. Aczkolwiek to tylko moja opinia :)
pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do