Kinga Roszewska-Kujawa

Kinga Roszewska-Kujawa Specjalista ds.
miękkiego HR

Temat: Ankieta po szkoleniu

Witam

zeszlym roku przeprowadzalam szkolenia miekkie dla naszych pracownikow a po ich zakonczeniu wypelniali oni ankiete nt. programu, osoby prowadzacej, materialow szkoleniowych

w tym roku musze przeprowadzic z nimi i ich przelozonymi ankiete nt. wynikow szkolen tzn. czego sie nauczyli podczas tych szkolen, w jaki sposób wykorzystuja wiedze wyniesiona ze szkolen?

nie mam pomyslu jak sie do tego zabrac czy mozecie mi cos podpowiedziec?

bede wdzieczna za pomoc

Kinga
Sebastian Szczerbik

Sebastian Szczerbik Fachowiec od HRu

Temat: Ankieta po szkoleniu

Efektywność szkoleń można sprawdzać na co najmniej 4 wymiarach:
1. Poziom satysfakcji (ankieta ewaluacyjna)
2. Poziom wiedzy (sprawdzenie wiadomości, których dotyczyło szkolenie)
3. Poziom behawioralny (na ile uczestnicy realnie wdrażają zdobyte umiejętności w pracy)
4. Poziom użyteczności dla organizacji (na ile po szkoleniu np. wzrosła sprzedaż, satysfakcja klientów wewnętrznych lub zewnętrznych, efektywność działów)

Oczywiście najważniejszy dla firm jest poziom 4 - niestety wymaga zbierania i analizowania informacji często trudnych do zebrania

Wracając do pytania - zależy, czego dotyczyło szkolenie, (jeżeli dotyczyło wiedzy, nie umiejętności - pewnie lepiej zrobić "sprawdzian wiedzy") ale jeśli chcesz pytać uczestników szkolenia i ich szefów, a szkolenie dotyczyło umiejętności - pytałbym o to, na ile uczestnicy stosują nabyte rozwiązania w praktyce i ewentualnie co sprawia, że tych rozwiązań nie stosują. Przy tego typu pytaniach często wychodzi, że rozwiązania nie są wdrażane, bo np. nie przeszkolono szefów uczestników, a szefowie (świadomie lub nie) swoim sposobem zarządzania wymuszają stare, nieefektywne zasady funkcjonowania działów. Generalnie pytając o stopień wdrożenia nabytych umiejętności możemy się dowiedzieć o mnóstwie ograniczeń wewnątrz firmy, które skutecznie przeszkadzają w efektywnej pracy - np. ograniczenia proceduralne, sprzętowe lub zarządcze - np. komunikacyjne - ignorowanie sugestii pracowników "od dołu".
Pozdrawiam!
Wojciech W.

Wojciech W. Specjalista w dziale
marketingu online

Temat: Ankieta po szkoleniu

Jeśli nie wiesz w jaki sposób przygotować taką ankietę, na czym się wzorować - poszukaj info w sieci. Jest pełno tego typu informacji (czy to na forum, czy to na stronach tematycznie powiązanych).

Pozdrawiam,

Wojtek
-------
Kursy i szkolenia

Następna dyskusja:

Impreza na szkoleniu




Wyślij zaproszenie do