Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Wykorzystanie gier w różnych projektach szkoleniowych
Naprawdę sporo na temat szkoleń prowadzonych przy pomocy symulacji dowiedziałem się od Johna Johansona, który jest światowej klasy szkoleniowcem dla biznesu. Wyczerpujące wskazówki w obszarze użycia tego typu technik dydaktycznych można odszukać na specjalistycznych stronach w Internecie, dla przykładu:Gry Biznesowe Dla Trenerów
Jakie mogę wskazać rodzaje projektów szkoleniowych, w ramach których warto wykorzystać symulacje menedżerskie?
Można wyróżnić dwa główne rodzaje projektów szkoleniowych.
Sesje szkoleniowe typu „open” dedykuje się do wszystkich zainteresowanych osób. Są dostępne dla wszystkich, którzy się zapiszą i każdy chętny wybiera sobie obszar sesji szkoleniowej. Przedsiębiorstwo, w którym jest zatrudniony czasami pokrywa wydatki projektu szkoleniowego.
Inny rodzaj – sesje szkoleniowe dedykowane tylko dla jednego przedsiębiorstwa – wsparte bywają badaniem problemów danej instytucji i skierowane jedynie do jej pracowników. Takie szkolenia mogą być organizowane na trzy różne sposoby:
specjalista ds. HR firmy rozpoczyna diagnozę potrzeb oraz wybiera firmę szkoleniową, która przeprowadzi projekt szkoleniowy,
firma przygotowuje analizę i poszukuje profesjonalnych trenerów, którzy zdobyli wcześniej kompetencje w tym zakresie,
dział kadr przekazuje przygotowanie diagnozy oraz przygotowanie szkolenia instytucji szkoleniowo-doradczej.
Joanna Łaguna oraz Wojciech Krzemiński w ostatniej książce opisują różnice pomiędzy wykorzystaniem gier w cyklu szkoleniowym zorganizowanym w trybie zamkniętym i otwartym.
W kursie o charakterze ”open” nie przeprowadza się badania potrzeb szkoleniowych, ale diagnozę marketingową, która ma na celu zdiagnozować popyt na określony typ sesji szkoleniowej.
Symulacje w projekcie dedykowanym tylko dla jednego przedsiębiorstwa używane są na skutek zapytania ofertowego organizacji, która kupuje sesję szkoleniową.
Więcej szukaj w moich pozostałych wpisach
Tadeusz Dziedzic
Redaktor tej notki jest absolwentem kierunku rusycystyki Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z zakresu finansów. Posiada certyfikat Konsultanta Kreatywności CGT. Mieszka w Zakopanem. Od dwudziestu sezonów prowadzi zajęcia i projektuje gry odnoszące się do delegowania w branży „windykacja należności”.
HASŁA:
Symulacje Integracyjne
Szkolenia biznesowe
Gry symulacyjne
Mentoring
Gry dla przemysłu
Kierowanie
Programy incentive
Opracowania dla moderatorów gier