Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Rola ankiety na temat oczekiwań szkoleniowych
W tym wpisie na blogu przedstawię projekt szkoleniowy, jaki organizowałem rok temu. Nauczyłem się wtedy jak fundamentalne dla całego projektu szkoleniowego bywa odpowiednie definiowanie wymagań edukacyjnych osób szkolonych. Uczestnicy szkoleń czasami nie wiedzą, czego pragną się dowiedzieć na szkoleniu. Należy ich dokładnie wypytać zanim rozpocznie się szkolnie.Przygotowałem i zrealizowałem cykl szkoleń, w którym osoby biorące udział w szkoleniu nie znali swoich wymagań szkoleniowych. Wszyscy chyba byli przekonani, iż jadą na szkolenie outdoorowe. Okazali się być przygotowani na zabawę i maksimum radości z przygotowanych im zadań. W momencie, gdy przyjechali do sali szkoleniowej, zrozumieli, iż szkolenia będą przeprowadzone wyłącznie na papierze. Pomysł do opracowania poniższych spostrzeżeń skopiowałem stąd:
Kierowanie Projektami HR
W tym szkoleniu wzięli udział tacy pracownicy firmy z branży meblowej:
Adam – uczestniczył w projektach doradczych i szkoleniowych, ma doświadczenie menedżerskie w dużych firmach, ojciec 3 bliźniaków. Zamierza poszerzać swoje umiejętności w tematach nowoczesnej logistyki, nie lubi gier menedżerskich.
Zosia – jest stypendystką prestiżowego programu dla studentów 4 semestrze dziennikarstwa, lubi podróże oraz klasyczną muzykę, pragnie uczyć się praktycznych kwestii z zakresu psychologii rozwojowej i kognitywnej, jej zainteresowania to gotowanie. Kocha gry i zabawy w trakcie projektu szkoleniowego.
Tomek – menedżer małego departamentu zarządzania zasobami ludzkimi, mieszka w Krakowie, zaczynał studia w Katowicach, ma 38 lat. Pasjonują go sportowe wozy i nowoczesne urządzenia do wirtualnych gier komputerowych. Pragnie dowiedzieć się teorii z tematu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami i badania motywacji pracowników.
Krzysztof – ma 54 lata, ostatnio rozwiódł się, lubi filmy dokumentalne z czasów wojny, zwierzęta domowe i Tatry. W przyszłym roku jedzie na długą wyprawę w góry. Zamierza odnaleźć spokój. gry menedżerskie to dla niego stracony czas.
Uczestnicy szkolenia okazali się dość od siebie różni. Do tego nie zorganizowałem wcześniej ankiety na temat potrzeb rozwojowych. W końcu uczestnicy byli niezadowoleni. W następnym wpisie na blogu zaprezentuję efektywne techniki diagnozy dążeń rozwojowych.
To tyle haerowych myśli.
Autor:Ignacy Dawidowicz
Redaktor tego wpisu jest absolwentem wydziału informatyki Uniwersytetu Łódzkiego i studiów podyplomowych z zakresu księgowości. Posiada tytuł Instruktora Nowoczesnego Biznesu COA. Rozwija swoją firmę w Poznaniu. Od siedemnastu sezonów uczy i kreuje gry dotyczące logistyki i transportu w sektorze „AGD RTV”.
TEMATY BOGA:
Audyty motywacji
Rekrutacja w firmach
Polityka human resources w produkcyjnej firmie
Wieloaspektowe kierowanie personelem
Fundusz socjalny
Struktura organizacyjna
Development Center