Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Menedżerowie organizacji nie umieją planować

W tym ekspresowym artykule przedstawię wnioski na temat projektu szkoleniowego, jakie miałem w ostatnim tygodniu. Szkolenie było zogniskowane w ramach zarządzania działaniami projektowymi. To co było najbardziej zaskakujące, to fakt, iż najbardziej palącym wyzwaniem dla kadry zarządzającej projektów było układanie harmonogramów oraz określanie celów. Właściwie jest to zbieżne z wynikami prac naukowych, które możesz przeczytać na tej stronie: Kursy Zmiany W Firmie .
Jednakże wracając do szkolenia – szkoliłem w hotelu górskim w Karkonoszach. Brało w nim udział 24 kierowników centrali przedsiębiorstwa. Wydarzenie było zaplanowane 18 godzin.
Pierwszego dnia uczestnicy musieli się przedstawić, po południu w niewielkich zespołach przeszli przez case study dotyczące szacowania zasobów w projekcie. Użyłem do tego wymieszane zestawy Duplo, co umożliwiło niezłą frajdę oraz niezwykłe zaangażowanie.
Wnioski z tak przeprowadzonego case study przedstawiłem uczestnikom na tablicy. W dalszej części szkolenia wyświetliłem krótki instruktaż, który znalazłem w serwisie you tube. Trochę się niepokoiłem, jak wieloletni uczestnicy odbiorą odtworzony materiał.
Kolejnego dnia pokazałem im narzędzia informatyczne stworzone w celu kierowania projektem. I właśnie wówczas okazało się, iż kierownicy nie umieją sporządzać harmonogramy oraz ustalać punkt przeznaczenia w swoich przedsięwzięciach. Zaskakującą konsekwencją tego problemu było – menedżerowie nie byli w stanie oddzielić efektu działania od drogi do efektów i celów. Długie godziny zdecydowałem się spędzić na uczeniu ich ustalania harmonogramów.
O NASZYM DZIENNIKU
Niniejszy serwis prowadzi drużyna konsultantów tworzących szkolenia na tematy miękkie z różnych dziedzin gospodarki.
Twórcą powyższego tekstu jest Rafał Szczepanik , trener prowadzący szkolenia z publicznego przemawiania a także analityk z tematyki audytu kompetencji w organizacji.
Tu często przeczytasz równeż na temat:
- badania kompetencji specjalistów w firmach
- testy psychologiczne
- warsztaty z pracy i komunikacji w zespołach
- spotkania incentive
- kierowanie kapitałem ludzkim
Z satysfakcja gościmy Państwa w blogu i zapraszamy do kolejnych wizyt na tej witrynie.