Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Kroki w procesie tworzenia działu pracowniczego

Na pewno w twojej karierze zawodowej poznałeś różnorakie zespoły. Od zawsze jednostka ludzka jest reprezentantem grupy. Te zbiory współpracujących osób to: harcerstwo, klasa, rockowy band, grupa grająca razem w piłkę. W takich grupach uczymy się niezbędnych kompetencji, dla przykładu: umiejętność prowadzenia rozmowy, przywództwo, podejmowanie decyzji.
W tym artykule opiszę etapy budowania grupy pracowniczej. Dawno temu bliski przyjaciel przekonał mnie, iż jeśli w zbiorowości ludzkiej znajdą się wybitni eksperci oraz przed tym wydarzeniem nie wypracowali niczego razem, nie osiągną synergii. Sporo w tym temacie można przeczytać na tym portalu: Oceny - Wyjazdy
Kroki w ramach procesu budowania zespołu oraz przynależne im cechy zaprezentowałem poniżej.
1. Dobieranie członków
Ludzie w grupie różnie definiują rezultaty, które planują osiągnąć.
Występuje niski poziom zaufania.
Pracownicy należący do zespołu zważają na to co robią i są bardzo skryci.
Ludzie w grupie chcą się nawzajem zapoznać.
Indywidualne rezultaty nie są wciąż identycze z efektami omawianej zbiorowości.
2. Krótkie spięcie
Pojawiają się obszary niezgody co do rezultatów które chce osiągnąć grupa ludzi.
Pracownicy należący do zespołu walczą o zostanie liderem grupy i zasady prowadzenia działalności.
Na tym etapie są pierwsze obszary niezgody i różnice poglądów.
Ma miejsce weryfikacja rezultatów oraz planu działania.
Pojawia się chęć opuszczenia zespołu i przewidywanie porażki.
3. Definiowanie zachowań
Członkowie nakreślają jednolite zasady współpracy i wartości zespołu.
Członkowie zaczynają mieć jasną, jednolitą wizję końca.
Ludzie pracują w zgodzie z ustalonymi sposobami współpracy.
Wypracowują jak współdziałać w ramach jednego celu oraz wychodzi im to całkiem dobrze.
4. Działanie zespołu
Pożądany efekt będzie dla członków zespołu oczywisty, pracownicy należący do zespołu się z nim utożsamiają.
Pojawia się wysoki poziom zaufania oraz dobre wymienianie się informacjami.
Ten krok w budowaniu zespołu to maksymalna sprawność i satysfakcja z wykonanego zadania.
Tyle moich przemyśleń.
Autor: Jan Falenty
I DODATKOWO JAK CO MIESIĄC PORCJA CIEKAWYCH DANYCH DOTYCZĄCYCH WYJAZDÓW INCENTIVE Z MINIONEGO OKRESU:
- Najczęściej kupowana forma zajęć : spotkania i aktywności wyprawowe ze znanym podróżnikiem
- Najlepiej ocenione w kwestionariuszach po spotkaniu ćwiczenia – oceny grup: scenariusz społeczny
- Średnia liczebność grupy szkoleniowej: czterdzieści pracowników.
- Oczekiwane przez grupe dni tygodnia na event: końcówka tygodnia.
- Najczęściej wybierana destynacja: Mazury

ŹRÓDŁO: Training Projects
Pracujemy jako zespół szkoleniowców z wieloletnią praktyką w działach HR ale także kompetencjami związanymi z wspinaczką i grotołastwem, co umożliwia nam realizację imprez w formie plenerowej, łącząc budowanie postaw pracowniczych oraz zabawę o wysiłkowym charakterze. Pracujący dla nas szkoleniowcy to również autorzy artykułów w prasie branżowej i nietuzinkowe osobowości.
Jesteśmy świadomi, że udane szkolenie lub wyjazd to także przyjazny ośrodek konferencyjny. Na sprawdzonej i stale weryfiowanej liście posiadamy ponad sto urokliwych lokalizacji górskich, mazurskich, nadmorskich, w środkowej Polsce i innych. Rekomendujemy sprawdzone spotkania integracyjne i team building.Zwykle prowadzimy zajęcia w Małopolsce, nad Zegrzem jak również na Kaszubach. Cenimy obiekty w ciszy i spokoju . Od kwietnia do października szkolimy pod chmurką, a jeżeli pogoda jest zła – w salach szkoleniowych.