Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Kontakt z uczestnikami w grach menedżerskich

Czym jest feedback? Naukowcy twierdzą, iż dostarcza informacji w zakresie postaw, działania i praktycznych kwalifikacji obserwowanego uczestnika zaangażowanego w projekcie szkoleniowym - i procentuje to w bardzo wysublimowany sposób. Oceniany podmiot – człowiek zachowuje pozytywny obraz samego siebie, swojej aktywności zawodowej oraz trenera, który obserwuje feedbackowanego. Trener skłania ocenianego do kolejnego wyzwania na ścieżce doskonalenia. Więcej: Zespołowe Symulacje Szkoleniowe - Ranking
Całkiem fajnym ćwiczeniem na zrozumienie, w jaki sposób warto przekazywać informacje zwrotne, było dla mnie przeanalizowanie, w jaki sposób się zachowujemy - chodzi o polączenie feedbacku z wzmacnianiem relacji z pracownikami w odniesieniu do trzeciej potrzeby w hierarchii Maslova.

Otrzymasz wiedzę w udzielaniu feedbacku, gdy prowadzisz grę lub symulację.

Chcesz wiedzieć jak reagujesz na feedback? Odpowiedz na następujące kwestie.

- Aktywnie poznajesz zdanie obserwatora na temat czyjegoś zachowania?
- Uważniesz rozważasz to, o czym była ostatnia dyskusja, próbując analizować sytuację z perspektywy tej właśnie osoby?
- Rozważasz pozytywne oraz negatywne czynniki doskonalenia własnego zachowania?
- Spokojnie dyskutujesz o tym, co myślisz o informacji zwrotnej od drugiej osoby?
- Razem z drugim rozmówcą uzgadniasz dalsze aktywności?
- Zabiegasz o pomoc, gdy postrzegasz to za korzystne?
- Jesteś wdzięczny za informację zwrotną?

Próbuj być naprawdę uczciwy wobec siebie. Najczęściej będzie tak samo dużo zdań na „nie", w porównaniu do ”zgadzam się”. Odwracając role, łatwo zdać sobie sprawę z niektórych trudności w odbiorze komunikatu zwrotnego.

Jeszcze jedna fundamentalna sprawa: jak przyjmować uwagi krytyczne? Dalej prezentuję zestaw porad.

Miej wewnętrzny spokój.
Analizuj słowa.
Zwracaj uwagę na rozmówcę, który przemawia do ciebie.
Nie poniżaj.
Nie tłumacz, że człowiek, z którym rozmawiasz, jest przewrażliwiony.
Nie ubliżaj.
Nie wypaczaj zdań.
Nie skręcaj z głównego nurtu dyskusji.
Nie dopatruj się złych motywów.
Potwierdź, kiedy zrozumiałeś nawet niewielki błąd.
Juliusz Sarnowicz
Redaktor tego felietonu jest absolwentem wydziału socjologii Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z tematyki sozologii. Posiada tytuł Mistrza Wizerunku Osobistego PDE. Mieszka w Gdańsku. Od czterech lat koordynuje warsztaty i rozwija badania dotykające tematyki rekrutacji i selekcji kandydatów w sektorze „wydawnictw”.

TEMATY BOGA:
Symulacje Strategiczne
Warsztaty sprzedażowe
Gry symulacyjne
Komunikacja międzykulturowa
Lean games
Negocjacje
Gry konferencyjne
Poradniki dla moderatorów gier