Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Jakie rezultaty daje badanie potrzeb rozwojowych
Zwykle trenerzy mówią, iż niezwykle istotnym etapem przedsięwzięcia edukacyjnego jest badanie oczekiwań szkoleniowych. Ten krok determinuje, czy projekt szkoleniowy zakończy się sukcesem i czy będzie skuteczne.Badanie wymagań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu - regularnie prowadzony sposób badania, w którym jest określone zapotrzebowanie na temat przedsięwzięcia edukacyjnego. W tym właśnie czasie zdefiniowane bywają problemy, sprecyzowane metody uzyskania oraz dobierany jest najbardziej właściwy harmonogram przeprowadzenia procesu dydaktycznego. Podobne określenia tego zjawiska szukaj na tej stronie: Ankiety Oczekiwań Szkoleniowych
W efekcie zdiagnozowaniu potrzeb szkoleniowych przechodzi się w kierunku opisania celów projektu szkoleniowego, które umożliwi zniwelowanie ”dziur” kompetencyjnych. Zdefiniowane rezultaty umożliwiają ułożyć harmonogram i zrealizować projekt szkoleniowy, a następnie to przedsięwzięcie ocenić. Rezultaty są ujmowane w trzy kategorie: poznawcze, behawioralne, oparte na emocjach.
Efekty badania oczekiwań rozwojowych są w kolejności od najważniejszych:
- Poznanie rzeczywistych zjawisk z praktyki biznesowej grupy – ażeby te sytuacje rozwiązać w czasie warsztatów w ramach projektu szkoleniowego.
- Diagnoza oczekiwań samych pracowników, którzy będą na szkoleniu. Daje to odniesienie się do kwestii najważniejszych dla pracowników, a nie tylko do kwestii firmy zatrudniającej uczestników.
- Zbadanie planów oraz sytuacji biznesowej organizacji, dokładnie wtedy gdy sesje szkoleniowe przygotował zewnętrzny trener.
W tym miejscu przytaczam najbardziej popularne sprawy w diagnozowaniu wymagań rozwojowych.
- Czy przedsiębiorstwo ma metody motywowania do pracy i sposób oceniania pracowników?
- Jak często firma wykorzystuje pobudzający rezultat regulowania wynagrodzeń?
- W jaki sposób firma ocenia element zadowolenia z pracy pracowników?
- Jakie przeszkody z motywowaniem personelu podkreśla kadra kierownicza?
- Jak często używany bywa coachingowy aspekt feed backu w czasie rzeczywistym?
To tyle moich myśli.
Redakcja:Mateusz Iwanowicz
Autor tego komentarza jest absolwentem wydziału nauk o ziemii Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z zakresu windykacji należności. Posiada certyfikat Mistrza Rozwoju Osobistego LIK. Zawodowo realizuje się w Krynicy Górskiej. Od pięciu sezonów koordynuje warsztaty i opracowuje gry odnoszące się do rozwiazywania konfliktów w sektorze „FMCG”.
HASŁA:
Audyty kompetencji
Rekrutacja menedżerów
Strategia personalna w zdywersyfikowanej jednostce biznesowej
Praktyczne zarządzanie ludźmi
Fundusz socjalny
Rozwój pracowników
Systemy kadrowo płacowe