Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Czynniki wpływające na zachowania w grupie

W tym wpisie postanowiłem przedstawić wam, jak kluczowe są normy zachowywania się twórców zespołu. Moja opinia w zakresie sposobów zachowania się osób wchodzących w skład grupy wywodzi się w zdecydowanej większości z niemieckich projektów badawczych nad różnego rodzaju zbiorowościami ludzkimi, np. zespołami muzycznymi. Efekty tego typu dociekać uważam za wyjątkowo interesujące.
W poprzednich postach na blogu zobrazowałem fazy budowania zespołu. Opisałem, w jaki sposób powstają normy współpracę w zespole. Z mojego doświadczenia wynika, że zostają one zapisane w postaci regulaminów pracy. Johanson Robbins w swojej świetnej książce z tego tematy opisał, że reguły pracy w zespole można traktować jako naturalny wyraz jednomyślności między osobami wewnątrz zespołu w zakresie: techniki pracy, aktywności, cele. Więcej można znaleźć w tym miejscu: Ciekawe I Inteligentne I Skuteczne Eventy Integracyjne
Reguły grupowe da się poukładać w kategorie, wywodzące się z poszczególnych dziedzin istnienia zbiorowości, czyli:
Współpraca pomiędzy członkami zespołu – normy wynikają z technik pracy i pokazują niektóre dość trudne do wymiernego scharakteryzowania zwyczaje – w jakim tempie pracować, jak długo być w pracy, jak bardzo się wysilać w pracy, i tym podobne.
Stosunki pomiędzy pracownikami – trzeba nadmienić, że można wskazać normy, które zapobiegają nieporozumieniom w ramach: delegowania spraw bieżących, udzielenia pomocy innym członkom grupy, nagradzania za pozytywne wyniki pracy i innych kwestii, które wcześniej czy później okażą się źródłem potencjalnych konfliktów.
Strój i język – członkowie grupy zwykle są podobni do siebie, najczęściej tworzą wspólny język: żargon czy też pojęcia metodyczne, związane z sytuacją biznesową.
Są tacy ludzie należący do grupy, którzy mają pewną cechę charakterystyczną - zdecydowanie silniejszy wpływ na zjawisko powstawania reguł, niż pozostali. Od pozostałych osób tworzących grupę i od nowoprzyjętych osób zespół najczęściej oczekuje zaakceptowania wyżej opisanych sposobów działania.
W następnym artykule scharakteryzuję kwestie wpływające na tworzenie się typów aktorów w zbiorowości ludzkiej.
To tyle moich wniosków.
Redakcja: Jan Falenty
I DODATKOWO JAK ZWYKLE KILKA INTERESUJĄCYCH FAKTÓW DOTYCZĄCYCH WYJAZDÓW INCENTIVE Z POPRZEDNIEGO MIESIĄCA:
- Najczęściej wspominana w zapytaniach od klientów forma ćwiczeń : spotkania i aktywności wyprawowe ze znanym podróżnikiem
- Najwyżej ocenione w kwestionariuszach po warsztacie zadania – oceny uczestników: spotkania i aktywności wyprawowe ze znanym podróżnikiem
- Typowa wielkość grupy szkoleniowej: sześćdziesiąt osób.
- Najlepsze dla zamawiającego dni tygodnia na spotkanie: wtorek.
- Najchetniej oczekiwania część kraju: Małopolska

ŹRÓDŁO: Training Projects
Od pięciu lat istniejemy w branży spotkań dla pracowników pod marką Training Projects.
Jesteśmy świadomi, że udane szkolenie albo wyjazd to także sympatyczny obiekt szkoleniowy. W naszej ofercie mamy blisko dwieście ciekawych lokalizacji ze wszystkich rejonów Polski. Rekomendujemy sprawdzone wydarzenia integracyjne jak również team building.Najczęściej wykonujemy projekty w Sudetach, nad Zegrzem oraz na terenie Warmii i Mazur. Rekomendujemy destynacje w pewnej odległości od miast . Przy dobrej pogodzie szkolimy na dworze, a gdy aura nie sprzyja – w salach konferencyjnych.