Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Ćwiczenia I Formy interaktywne w nauce

Zabawy edukacyjne to bardzo dobre metodologiczne instrumentarium w uczeniu kursantów różnych branż. Z ich powodu uczestnicy szkoleń kształcą się szybciej. Oprócz tego, element zabawy umożliwia łatwiejsze opanowanie trudniejszych tematów. Wypada wspomnieć, iż rozgrywki stosowane w trakcie szkolenia - np. nasze certyfikowane szkolenia myślenie strategiczne - http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/szkolenie-zarzadz... - oraz bardzo często przygotowywane przez trenerów, to nowoczesne sposoby poprawiania profesjonalizmu uczestników. Ich walorem jest także to, że pozwalają na ćwiczenie reakcji w okolicznościach kopiujących warunki biznesowe.

Przeważnie na kursach spotyka się dwa modele rozgrywek. Pierwsze spośród nich wspierają się na pozorowaniu prawdziwych warunków biznesowych. W takich okolicznościach możliwe jest, by owocnie doskonalić oraz analizować kompetencje kursantów, ukazując im realne problemy, jakie wyczekują ich w np. w korporacji. Inny wariant skupia się na spekulatywnym otoczeniu i odnosi się do badania reakcji kursantów w kontekście rozmaitych uwarunkowań oraz transformacji.

Zazwyczaj kursanci nader pozytywnie reagują na gry szkoleniowe a nawet częstokroć traktują je jak dobrą rozrywkę, jaka niesie w sobie także możliwość bezproblemowego przyswojenia wiedzy. Dobre zabawy mają ciekawe tematy, a przez to silnie absorbują kursantów i zmuszają ich do rywalizacji oraz do działania błyskawicznego. Oprócz tego, że pracownicy włączają się emocjonalnie, także dobrze się bawią i jednoczą. To również nie jest bez znaczenia.

Gry szkoleniowe świetnie przyczyniają się do rozwijania zarówno kompetencji bazowych, jak również miękkich, mogą być elementem analizowania potrzeb kształceniowych oraz intensyfikować więź między osobami z tej samej firmy. Niewątpliwie, dobór odpowiedniej gry musi być zależny od zamysłu, który potrzebuje się zdobyć w czasie konkretnych zajęć. Na skutek tego można skoncentrować się na kształtowaniu określonych cech uczestników i ich umiejętności powiązanych z działalnością zawodową.