Eliza Wójcik Dyrektor, Acropolis
Temat: Szkolenie otwarte " Sztuka profesjonalnej przedaży i...
„Sztuka profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta”Cele szkolenia:
Dostarczenie praktycznych umiejętności w zakresie efektywnej sprzedaży i obsługi klienta.
Rozwijanie znajomości poszczególnych etapów procesu sprzedaży i świadomego sposobu ich wykorzystywania w praktyce.
Rozwinięcie umiejętności aktywnej sprzedaży poprzez indywidualizację oferty zgodnej z oczekiwaniami i rzeczywistymi potrzebami klienta.
Poszerzenie umiejętności skutecznej prezentacji, finalizacji sprzedaży oraz radzenia sobie z obiekcjami klientów.
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć jak:
- wykorzystać zasady i prawa kierujące procesem sprzedaży
- efektywnie słuchać klienta
- rozpoznawać i interpretować sygnały niewerbalne klienta
- wspomagać argumentację handlową poprzez sferę niewerbalną
- rozpoznać rzeczywiste (często ukryte) potrzeby i wartości klienta
- dostosowywać argumentację handlową do typu klienta
- stosować techniki finalizacji sprzedaży
- stosować podstawowe metody negocjacji
- radzić sobie z obiekcjami i próbami nacisków ze strony klienta
Uczestnicy będą brać udział w ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, podczas których doświadczą wielu przeżyć, skłaniających do refleksji sprzyjającej zdobywaniu nowej wiedzy i rozwijaniu kompetencji.
Celem szkolenia jest nie tylko zdobycie niezbędnej wiedzy, ale przede wszystkim ukształtowanie profesjonalnych postaw i zachowań, będących kluczem skutecznej sprzedaży.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do szkolenia.
2. Współczesny klient:
- Budowanie i utrzymywanie relacji z klientem.
3. Atmosfera sprzedaży
4. Jakość obsługi czy cena:
- Etapy sprzedaży:
• Powitanie
• Nawiązanie kontaktu – relacji
• Pierwsze wrażenie – robi się tylko raz:
kanały przekazywania informacji
elementy tworzące pierwsze wrażenie
strefy dystansu
• Zasada 5x20 i 3x15
➢ Rozpoznawanie potrzeb klienta:
• Motywacja klienta – dlaczego klient kupuje i dlaczego nie kupuje:
➔ Motywy jawne
➔ Motywy ukryte
• Pytania – sposobem diagnozy i motywacji klienta:
➔ Rodzaje pytań
➔ Pytania a techniki sprzedaży
➢ Propozycja produktów – czym sprzedawać:
• Cechy
• Zalety
• Korzyści
• Wyobrażenie
➢ Zamknięcie sprzedaży – finalizacja:
• Techniki zamknięcia sprzedaży
• Metody wywierania wpływu na klienta
• techniki i reguły wpływania na proces decyzyjny:
➔ Reguła wzajemności
➔ Reguła konsekwencji
➔ Reguła społecznego dowodu słuszności
➔ Reguła lubienia
➔ Reguła autorytetu
➔ Reguła ograniczonej dostępności
• Obiekcje klientów – sposoby radzenia:
➔ przezwyciężanie obiekcji
➔ parafraza
➔ technika „TAK, ALE NIE”
➔ technika zamiany „NIE, BO NIE w NIE, DLAEGO, ŻE”
➢ Propozycja produktów komplementarnych:
• Produkty komplementarne
• Usługi
• Rekomendacje
➢ Pożegnanie klienta:
• Podtrzymanie atmosfery
• Utrzymanie klienta
• Czy klient zawsze musi kupić?
5. Ćwiczenie weryfikujące całokształt omawianej tematyki.
Trener prowadzący:
Trener International Coach ICC, praktyk-szkoleniowiec z wykształceniem wyższym, Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; Studium Kursów Modułowych Negocjacji i Sprzedaży Profesjonalnej w Szkole Profesjonalnego Marketingu w Toruniu.
Doświadczenie zawodowe:
Trener International Coach International Coaching Community.
Wieloletnie doświadczenie w dziedzinach handlowych. Współtwórca standardów obsługi klienta oraz technik sprzedaży, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania czasem oraz coachingu - business coaching i life coaching wg metodologii ICC.
Znajomość technik i doświadczenie w przeprowadzaniu procesów rekrutacyjnych, diagnostyki potrzeb szkoleniowych oraz opracowywania krótko i długoterminowych strategii szkoleniowych dla przedsiębiorstw– zarówno w zakresie kompetencji miękkich jak i twardych (także szkoleń produktowych).
Tworzenie autorskich gier szkoleniowych zarówno o charakterze uniwersalnym jak i dostosowanych do specyficznych wymagań tematycznych.
Tworzenie programów rozwoju dla kadry kierowniczej
Współpraca szkoleniowa z mniejszymi firmami jak i dużymi sieciami handlowymi o światowym zasięgu - Leroy Merlin Polska Sp. z. o.o. – Trener, Szef Projektu Szkoleniowego w Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.
Specjalizacje :
- coaching: prowadzenie procesów coachingowych – business coaching i life coaching wg metodologii International Coaching Community
- profesjonalana obsługa klienta
- techniki i ścieżki sprzedaży
- komunikacja interpersonalna
- asertywność w biznesie
- zarządzanie czasem do IV generacji
- zarządzanie sobą w czasie
- zarządzanie stresem
- stereotypy i ich łamanie w kontekście komunikacji, kreatywności, zarządzania zespołem oraz firmą
- elementy technik wpływu i manipulacji w biznesie
Miejsce, termin i cena szkolenia:
Miejsce szkolenia: Warszawa – Hotel Hetman,
ul. Ks. I. Kłopotowskiego 36
Termin: 30 września 2008 r., godz. 10:00-15:30
Cena szkolenia: 850 zł brutto/os.
Cena obejmuje:
- Opracowanie szczegółowego programu szkolenia,
- Prowadzenie zajęć przez trenera,
- Materiały dydaktyczne (dla każdego uczestnika),
- Certyfikaty ukończenia szkolenia,
- Opracowanie ankiet i ocena efektywności,
- Wyposażenie techniczne: laptop, materiały dodatkowe (elementy gier i zabaw symulacyjnych),
- Przerwę śniadaniowo-kawową i obiad.
W przypadku korzystania z noclegu w hotelu Hetman zapewniamy rabat.
*Istnieje możliwość negocjacji cen szkolenia w zależności od ilości zgłoszonych uczestników.