Jacek M.

Jacek M. Pomoge wprowadzic
produkty na teren
panstw arabskich
...

Temat: NEGOCJACJE KOOPERACYJNE, CZYLI

NEGOCJACJE KOOPERACYJNE, CZYLI SUKCES W BIZNESIE KROK PO KROKU

14.02-15.02.2011
Warszawa

Celem szkolenia jest:

* Autodiagnoza własnego stylu negocjacyjnego uczestników
* Rozpoznanie i neutralizacja barier w komunikacji
* Nauka sposobów pozyskiwania informacji
* Poznanie rodzajów negocjacji, cech dobrego negocjatora i najczęstszych błędów w negocjacjach
* Praktyczne ćwiczenia strategii i taktyki negocjacji
* Uświadomienie uczestnikom zalet i wad negocjacji na terenie własnym, drugiej strony i neutralnym
* Praktyczne warsztaty negocjacji kooperacyjnych (Model Harvardzki)
* Zapoznanie z zasadami kiedy i jak robić ustępstwa, a czego unikać
* Nabycie umiejętności wychodzenia z impasu
* Nauka rozpoznawania i obrony przed manipulacją i wojną psychologiczną, stosowanymi negocjacjach

Uczestnicy po odbyciu szkolenia będą potrafili:

* Wyrabiać w sobie cechy dobrych negocjatorów i unikać najczęstszych błędów
* Stosować zasady dobrej komunikacji
* Opracować i wdrożyć skuteczną strategię i taktykę dla prowadzonych przez siebie negocjacji
* Stworzyć odpowiednie okoliczności, wybrać stosowny czas i miejsce dla negocjacji
* Przeprowadzić udane negocjacje z silniejszym partnerem
* Zaprojektować i zastosować swoją BATNĘ
* Przeprowadzić negocjacje integracyjne (win-win)
* Umiejętnie stosować ustępstwa i przełamywać impas i zastój w negocjacjach
* Obronić się w sytuacji manipulacyjnej lub agresywnej presji



PROGRAM SZKOLENIA:

1. Informacje, bez których nawet nie siadaj do stołu negocjacyjnego:

* Jakim jestem negocjatorem?
* Cechy skutecznego negocjatora
* Charakterystyka różnych stylów negocjacji
* Model Harvardzki, czyli negocjacje integracyjne - zasady

2. Przygotowanie strategii negocjacji:

* Błędy popełniane przez negocjatorów
* Bariery w porozumiewaniu się oraz zasady skutecznej komunikacji
* Określenie swoich priorytetów (interesów) i nadanie ważności kwestiom do negocjacji
* Przewidywanie zachowań drugiej strony - analiza interesów, potrzeb i celów
* BATNA, czyli strategia negocjacji z partnerem, który wydaje się silniejszy

3. Opracowanie taktyki prowadzenia negocjacji:

* Analiza zasobów, przygotowanie argumentów i kontrargumentów
* Wytyczenie ścieżek negocjacji
* Zasady robienia ustępstw
* Sposoby przełamywaniu impasu

4. Organizacja negocjacji

* Negocjacje na terenie własnym, drugiej strony, czy na neutralnym?
* Aranżacja przestrzeni w negocjacjach - zajmowanie miejsca, budowanie statusu a stawianie siebie na „straconej pozycji”

5. Negocjacje kooperacyjne – Model Harvardzki, czyli o dochodzeniu do konsensusu:

* Oddzielanie ludzi od meritum problemu
* Koncentracja na interesach a nie stanowiskach
* Opracowanie wielu rozwiązań
* Wybór obiektywnych i niezależnych kryteriów

6. Manipulacje i tricki stosowane w negocjacjach:

* Inwentaryzacja podstępnych taktyk i zasad wojny psychologicznej
* Radzenie sobie z trudnymi partnerami
* Neutralizowanie zagrywek drugiej strony

Beata Kołodziejska - Trener