konto usunięte
Temat: Wywiad. Synergian.pl- porównywarka usług
Wywiadu dla PARP udzielił Krzysztof Boruta- członek Zarządu Synergian.plCzym jest Synergian.pl?
Krzysztof Boruta, członek Zarządu Synergian.pl: budujemy porównywarkę usług, gdzie firmy oraz freelancerzy mogą zaoferować swoje usługi, a zleceniodawcy zamówić je w sposób szybki i łatwy. Celem założycieli Synergian.pl jest stworzenie jasno określonych, zunifikowanych definicji usług oraz przypisanie im parametrów, które pozwolą na precyzyjne porównywanie usług.
Kim jest wasz klient?
Synergian.pl skierowany jest do osób, które chcą zaprezentować w sposób szczegółowy swoją firmę oraz usługi. Dzięki temu zyskują promocję oraz klientów, którzy wysyłają zapytania konkretne i sprecyzowane, gdyż znają już cenę i wstępne warunki.
Jak chcecie zachęcić użytkowników do korzystania z usługi?
Aby móc zbudować kompleksową porównywarkę usług bez wątpienia potrzebujemy pomocy użytkowników. Użytkownicy sami muszą się jednak przekonać, że promocja w serwisie internetowym jakim jest Synergian.pl jest przede wszystkim tania w stosunku do świetnych efektów jakie może przynieść w postaci licznych zapytań ofertowych. Ponadto szczegółowa parametryzacja, która powoduje przepływ bardziej już konkretnych informacji między usługodawcą a zlecającym, znacząco skraca proces realizacji zlecenia. Dla samych wykonawców jest korzystna o tyle, że raz przy większym zaangażowaniu precyzyjnie definiują swoje oferty wykonania usług, natomiast poświęcają zdecydowanie mniej czasu na tworzenie kolejnych kosztorysów i wycen.
Jakie są najważniejsze zalety waszej e-usługi?
W serwisach konkurencyjnych, obszerne kategorie nie dają możliwości łatwego wyszukania usługi. Zamawiający przegląda znaczną liczbę ofert usługowych, często trafiając na oferty nie związane z obszarem poszukiwań. Synergian.pl tworzy spójny system dla specjalistów, którzy precyzyjnie określają jakie usługi chcą wykonywać. Wspólne dla wykonawców i zamawiających zasady prezentacji usług pozwalają łatwo doprecyzować konkretne ustalenia dotyczące danego zlecenia w panelu negocjacji oraz zawrzeć umowę on-line i wygenerować dokumenty zamówienia. Synergian tworzy platformę współpracy, która sprzyja nawiązywaniu wartościowych relacji biznesowych.
Jakie są wasze plany na przyszłość?
Planujemy stworzyć wygodną w obsłudze, precyzyjną porównywarkę usług. Pracujemy nad zmianami wyświetlania usług i ich definiowania, co realnie umożliwi porównywanie. Planujemy uświadomić wykonawców, jakie korzyści niesie takie podejście. Zamierzamy także rozwinąć narzędzia wspierające transakcje on-line np. rachunek powierniczy escrow umożliwiający zaliczkowanie zlecenia. Wkrótce dostępny będzie też przycisk „zamów teraz” dla części usług. W planach jest także rozpoczęcie prac badawczo-rozwojowych z Instytucją Naukową w celu utworzenia standardów prezentacji usług.
Kolejnym aspektem rozwoju projektu jest pozyskanie finansowania. W tym celu poszukujemy inwestora. Dotacje unijne są ograniczone przez próg de minimis, a przy projektach o takiej skali i potencjale rozwoju, konieczna jest kolejna transza finansowania.
Jak to się stało, że weszliście w ten biznes?
Osobiście zetknęliśmy się z problematyką pozyskiwania zleceń w internecie - licytacjami prowadzącymi do zaniżania cen, tworzeniem wielu ofert i kosztorysów nie przynoszących zamówienia. Pomysł powstał w odpowiedzi na potrzeby rynku. Jako przedsiębiorca, przez wiele lat uczestniczyłem w rynku zleceń, co pozwoliło mi zrozumieć i zidentyfikować jego mocne i słabe strony i zaproponować rozwiązania, które zmienią rynek usług w kierunku większej wiarygodności
i przejrzystości transakcji oraz większej łatwości pozyskiwania zamówień. Dostrzegliśmy, że w wielu przypadkach nie da się precyzyjnie wyceniać usług, bo istnieje dużo zależności w przypadku bardziej skomplikowanych zleceń. Dlatego, aby porównywanie miało sens, postanowiliśmy stworzyć standardy i zdefiniować usługi i ich parametry, odpowiadając np. na pytanie: co to znaczy „kompleksowo”,? Tego typu określenia mogą być różnie rozumiane. Tworząc definicje oraz przypisując im konkretne parametry, umożliwiamy przejrzyste opisywanie i, co nie mniej ważne, porównywanie usług.
Dodatkowym aspektem jest świadomość, że w internecie coraz większą wartością stają się nie tylko opinie ludzi , ale i precyzyjnie zdefiniowane informacje. Google pracuje nad semantyką aby uporządkować informacje, Allegro wykorzystało precyzyjne specyfikacje produktów tworzone przez producentów, Facebook parametryzuje ludzi. Dlatego dostrzegamy duży potencjał biznesowy w zachęceniu wykonawców usług do precyzyjnej prezentacji swojej oferty.
Czyli planujecie też ekspansję za granicą? Jak chcecie konkurować na rozwiniętych rynkach?
Uczymy się na MYHummerze, obserwujemy mybuilder.com, czy Scriptlance.com. To są doskonałe systemy. Różnica między Polską a krajami, gdzie te serwisy funkcjonują wiąże się z mentalnością wykonawców. w krajach rozwiniętych jest dużo większa odpowiedzialność i poziom zaufania. Na naszym rynku jest trudniej, dlatego wprowadzamy dodatkowe narzędzia weryfikacji. Jednak kiedy porównywarka usług odniesie sukces, nie wykluczamy rozmów z dużymi graczami na zachodzie.
Czy weszlibyście w ten biznes bez dotacji?
Nie bylibyśmy w stanie stworzyć tak zaawansowanej porównywarki usług bez dotacji. W grudniu nastąpiła nowa odsłona strony Synergian.pl- bardziej przejrzysta i funkcjonalna. Jest to efekt dwuletniej pracy zespołu Synergian.pl. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia finansowego. Oczywiście nadal potrzebujemy pieniędzy na rozwój technologii stąd dalsze poszukiwania finansowania.
Kto jest w waszym zespole, jakie osoby, jakie były wasze dotychczasowe doświadczenia?
Nasz zespół jest niewielki, ale sfokusowany na cel. Najważniejsze, że osoby które pracują nad sukcesem Synergian.pl widzą ogromny potencjał serwisu i chcą wyznaczyć nową jakość na rynku usług w Internecie.
Czego jeszcze potrzebujecie do spektakularnego sukcesu?
Użytkowników, którzy również dostrzegają potencjał serwisu Synergian.pl i chcą zbudować największą porównywarkę usług w Polsce.
więcej na http://www.web.gov.pl/wywiady/271_1327_synergian-pl-po...