konto usunięte

Temat: Studium przypadków - case studies

Zapraszam członków naszej grupy do podzielenia się na forum wiedzą i doświadczeniami związanymi z konkretnymi przypadkami, w których doszło do gruntownej zmiany kierunku lub sposobu działania organizacji. Istotny jest opis problemu i sposób jego rozwiązania.

Jeśli pracowałeś w firmie, która została poddana takiej trasformacji, uczestniczyłeś w tym procesie jako doradca, słyszałeś/czytałeś o takim przypadku umieść tutaj swój wpis.

Ciekawe będą zarówno przypadki zakończone sukcesem jak i te, które się niepowiodły. Sądzę, że te drugie mogą okazać się nawet ciekawsze z dydaktycznego punktu widzenia.

konto usunięte

Temat: Studium przypadków - case studies

Odnośnie podejścia do formułowania strategii - zakończyłam właśnie współpracę z firmą, której właściciel zastosował i stosuje zupełnie odmienny sposób tworzenia strategii podmiotu. Otóż zazwyczaj standardem jest, że strategia rozwoju powstaje na szczeblu organów zarządczych, następnie jest ona odpowiednio dzielona pomiędzy działy, które ją realizują na własnych odcinkach.
Ja natomiast miałam do czynienia z czymś zupełnie innym - roczna strategia rozwoju była wypracowywania podczas spotkań wyjazdowych przez pracowników firmy - mowa o specjalistach, referentach, koordynatorach, wreszcie kierownikach. To oni, pod pieczą prowadzących, poddawali pomysły na rozwój, dyskutowali o nich. W następnie tego, powstawała strategia zatwierdzana przez Zarząd, zawsze zawierająca punkty wypracowane przez pracowników. I mogę powiedzieć, że zupełnie inaczej realizowana jest strategia narzucona, a inaczej taka, do której wypracowania samemu się przyłożyło rękę. Nie mówiąc o odpowiedzialności na zasadzie: wymyśliliście? to teraz realizujcie ;)
A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

konto usunięte

Temat: Studium przypadków - case studies

Trudno sobie wyobrazić, aby skuteczna strategia, szczególnie taka jaką opisujesz tzn. strategia krótkookresowa (w zasadzie operacyjna) mogła powstać w zaciszu gabinetów zarządu.
Mogę sobie wyobrazić, że sama wizja i ogólny koncept powstaje na tzw. "górze", ale jego weryfikacja z rzeczywistością a w szczególności operacjonalizacja (jak go wdrożyć) musi odbywać się przy zaangażowaniu pracowników niższego szczebla choćby po to, aby wyłapać wszystkie możliwe zagrożenia, które na poziomie wykonawczym mogą opóźnić lub wręcz uniemożliwić wdrożenie wypracowanego rozwiązania.

Następna dyskusja:

Socialmedia, womm - case st...




Wyślij zaproszenie do