Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...
Najlepiej prowadzoną marką jest Radio Maryja. Konsekwentnie, od początku istnienia stoi w opozycji do innych stacji radiowych, tytułów prasowych, telewizji, kreując się na medium niezależne. Tak też jest postrzegane przez grupę docelową. Radio Maryja nie unika kontrowersji, ani konfliktu, czy to z częścią opinii publicznej spoza własnej grupy docelowej, czy też z osobami z kręgów polityki, a nawet tzw. władzy kościelnej. Wszystko to w imię budowania wizerunku niezależnego medium i wiarygodności — jak się okazuje, taka strategia jest niezwykle skuteczna. Grupę docelową, wbrew pozorom, wyznaczono nie na podstawie kryterium wiekowego (na podstawie własnej obserwacji), do najważniejszych należą:
— wyznanie — katolicy rzymscy;
— mentalność — osoby, które nie znoszą tzw. ślepego posłuszeństwa (daleko posuniętego zaufania), chcą wiedzieć co, jak i dlaczego; często posiadające skłonność do radykalnych postaw i negowania autorytetów, pragnące wywierać mierzalny wpływ na rzeczywistość;
— religijność — osoby praktykujące wiarę według zasad katolickich bądź odczuwające niedosyt w tej sferze życia;
— wykształcenie — osoby, które uzyskały wyższe wykształcenie, tytuł naukowy lub planują uzyskać je w przyszłości;
— doświadczenie życiowe — osoby, często wiekowe (choć nie zawsze), które na postawie własnych przeżyć są zdolne do krytycznej oceny rzeczywistości;
— altruizm — osoby zdolne do poświęcenia się w jakiejś mierze — pieniądze, osobiste zaangażowanie, narażenie się na ośmieszenie etc. — dla dobra sprawy (radia).
R.S.