Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Prowadzona pod wzgledem strategicznym przede wszystkim. Powiedzmy, ze operujemy tylko markami masowymi (dla utrudnienia) i wyciagamy wnioski tylko z tego, co widać gołym okiem, bez wchodzenia w informacje poufne (to chyba oczywisty warunek). Aha - "w Polsce" oznacza, ze sama marka niekoniecznie musi być polska.

No więc - jaka Waszym zdaniem? I proszę krótko uzasadnić.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

To co? Nie ma takiej?

konto usunięte

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Jarosław Koć:
To co? Nie ma takiej?
Styki się przepalają. Nie da się myśleć w takich temperaturach!

konto usunięte

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

najwyrazniej... nikomu sie nie chce ani podlac ani podpalicTomasz Grzechowski edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 19:54
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Mnie się podoba strategia Żubra. Bez kombinacji, bez puszczania oka do innych segemntów pozatargetowych, tak lubię.
Bardzo szanuję też prof. Bliklego za ukształtowanie swojej firmy praktycznie bez reklamy.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 20:12
Rafał Sylwester Świątek

Rafał Sylwester Świątek Pomożecie? Pomożemy!

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Najlepiej prowadzoną marką jest Radio Maryja. Konsekwentnie, od początku istnienia stoi w opozycji do innych stacji radiowych, tytułów prasowych, telewizji, kreując się na medium niezależne. Tak też jest postrzegane przez grupę docelową. Radio Maryja nie unika kontrowersji, ani konfliktu, czy to z częścią opinii publicznej spoza własnej grupy docelowej, czy też z osobami z kręgów polityki, a nawet tzw. władzy kościelnej. Wszystko to w imię budowania wizerunku niezależnego medium i wiarygodności — jak się okazuje, taka strategia jest niezwykle skuteczna. Grupę docelową, wbrew pozorom, wyznaczono nie na podstawie kryterium wiekowego (na podstawie własnej obserwacji), do najważniejszych należą:
— wyznanie — katolicy rzymscy;
— mentalność — osoby, które nie znoszą tzw. ślepego posłuszeństwa (daleko posuniętego zaufania), chcą wiedzieć co, jak i dlaczego; często posiadające skłonność do radykalnych postaw i negowania autorytetów, pragnące wywierać mierzalny wpływ na rzeczywistość;
— religijność — osoby praktykujące wiarę według zasad katolickich bądź odczuwające niedosyt w tej sferze życia;
— wykształcenie — osoby, które uzyskały wyższe wykształcenie, tytuł naukowy lub planują uzyskać je w przyszłości;
— doświadczenie życiowe — osoby, często wiekowe (choć nie zawsze), które na postawie własnych przeżyć są zdolne do krytycznej oceny rzeczywistości;
— altruizm — osoby zdolne do poświęcenia się w jakiejś mierze — pieniądze, osobiste zaangażowanie, narażenie się na ośmieszenie etc. — dla dobra sprawy (radia).

R.S.
Rafał Sylwester Świątek

Rafał Sylwester Świątek Pomożecie? Pomożemy!

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Uzupełniając, marka a) jest wyrazista, b) posiada grono użytkowników, którzy zapewniają jej byt i rozwój ergo dobrze prowadzona.

R.S.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Jechanie na bazie religii czy wyznania jest zawsze najmocniejsze. Kościół Katolicki jest jeszcze lepszy w te klocki. Ale mając dostęp do wszystkich mediów i ambon każda marka byłaby genialnie prowadzona :):) Szczególnie w kraju, gdzie 90 % deklaruje lojalność wobec marki, a co najmniej 60 % jej używa.

konto usunięte

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

a jednak ... zatem Plus GSM

edit:

zeby nie bylo, jestem abonentem Ery :-)Tomasz Grzechowski edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 15:24

konto usunięte

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Społem - czyste emocje :)

Obrazek
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Żubr jest rzeczywiście godny wspomnienia. Co ciekawe - obserwując jego ATL-owe kampanie, wydawało mi się, że są to ot, takie fajne filmiki z grą słów.

No i dostałem za swoje!

Kiedyś przystepowaliśmy do żubrowego przetargu i miałem okazję wysłuchać półgodzinnej (sic!) opowieści o strategii tej marki i potrzebach jej grupy docelowej.

Okazuje się, że zgodnie z zasadami sztuki każdy element tych spotów jest starannie przemyślany i dopasowany do sm. Niewiarygodne, ale nawet te biegające robaczki mają swoje znaczenie.

Świetna robota. I świetne wyniki sprzedaży.

Ja bym jeszcze wskazał Toyotę. Od wielu lat we wszystkich kampaniach konsekwentnie komunikującą jedną rzecz - że ich samochody się nie psują. Efekt? Rozmawiałem kilka razy z koleżankami, o ich wymarzonym samochodzie. W 2 przypadkach na 3 była to toyota. Dlaczego? - Ma takie fajne kobiece modele i się nie psuje. - A miałyście już jakąś toyotę wcześniej? - Nie. Ale my wiemy, że tak jest!

Zresztą wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży samochodów w Polsce - Toyota od dłuższego czasu jest w pierwszej trójce mimo, ze nie są to samochody tanie, ani nie ma zbyt wielu upustów cenowych (to też część strategii - "przecenione" znaczy przecież "niepełnowartościowe").
Elżbieta Pląskowska

Elżbieta Pląskowska Właścielka,
www.tlumaczenia-kmk.
pl

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Jarosław Koć:

Ja bym jeszcze wskazał Toyotę. Od wielu lat we wszystkich kampaniach konsekwentnie komunikującą jedną rzecz - że ich samochody się nie psują. Efekt? Rozmawiałem kilka razy z koleżankami, o ich wymarzonym samochodzie. W 2 przypadkach na 3 była to toyota. Dlaczego? - Ma takie fajne kobiece modele i się nie psuje. - A miałyście już jakąś toyotę wcześniej? - Nie. Ale my wiemy, że tak jest!

Zresztą wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży samochodów w Polsce - Toyota od dłuższego czasu jest w pierwszej trójce mimo, ze nie są to samochody tanie, ani nie ma zbyt wielu upustów cenowych (to też część strategii - "przecenione" znaczy przecież "niepełnowartościowe").
Z tą toyotą szczególnie teraz po wpadkach z hamulcami nie jest tak pięknie. Zaczęli też samochody przeceniać. Czyli prowadzenie marki sobie a rzeczywistość skrzeczy.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Elżbieta Pląskowska:
Jarosław Koć:

Ja bym jeszcze wskazał Toyotę. Od wielu lat we wszystkich kampaniach konsekwentnie komunikującą jedną rzecz - że ich samochody się nie psują. Efekt? Rozmawiałem kilka razy z koleżankami, o ich wymarzonym samochodzie. W 2 przypadkach na 3 była to toyota. Dlaczego? - Ma takie fajne kobiece modele i się nie psuje. - A miałyście już jakąś toyotę wcześniej? - Nie. Ale my wiemy, że tak jest!

Zresztą wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży samochodów w Polsce - Toyota od dłuższego czasu jest w pierwszej trójce mimo, ze nie są to samochody tanie, ani nie ma zbyt wielu upustów cenowych (to też część strategii - "przecenione" znaczy przecież "niepełnowartościowe").
Z tą toyotą szczególnie teraz po wpadkach z hamulcami nie jest tak pięknie. Zaczęli też samochody przeceniać. Czyli prowadzenie marki sobie a rzeczywistość skrzeczy.

Najmocniej przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać - takie zboczenie zawodowe:
1) ewentualmnie źle może być z Toyotą (wielka litera) albo z toyotami (mała), względnie z "moją toyotą". Małą - nazwa samochodu, wielką - nazwa marki.
2) skrzeczy nie "rzeczywistość" (częsty błedny cytat z "Wesela"), ale "pospolitość". :)))
Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: Najlepiej prowadzona marka w Polsce to...

Danio

Bardzo dobrze wykorzystują swojego Brand Hero (Mały Głód), co bez wątpienia daje im wyrazistość i przewagę konkurencyjną - co warto podkreślić, fajna obrana ostatnimi miesiącami strategia działań komunikacyjnych w sieci. Insight konsumencki wydaje się trafnie określony i dobrze realizowany.



Wyślij zaproszenie do