Izabela
Strupiechowska
Młodszy specjalista
ds. szkoleń
Temat: UX - projektowanie użytecznych interfejsów
Data: 9-10.07.2019Miejsce: Warszawa
Link do zapisów i agendy: https://gigacon.org/event/ux-projektowanie-uzytecznych-...
Twój i nasz cel:
Zapoznać Cię z podstawowymi zasadami i zjawiskami związanymi z interakcją człowieka z systemami komputerowymi. A także rozwinąć empatię względem potrzeb i ograniczeń użytkowników.
Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy:
-szkolenie pozwala zweryfikować intuicyjną wiedzę na temat projektowania interakcji, systematyzuje ją i ćwiczy w trakcie licznych zadań praktycznych,
-w trakcie szkolenia przekażemy Ci podstawowe terminy z dziedziny HCI (interakcja człowiek-komputer), zasady, reguły i dobre praktyki stosowane przy projektowaniu użytecznych interfesjów. -cała wiedza oparta jest na przykładach licznych interfejsów, wynikach testów użyteczności i badań naukowych, a także unikalnej 10-letniej praktyce zawodowej trenera.
Po szkoleniu znasz:
– najpopularniejsze heurystyki użyteczności,
– zjawiska z dziedziny interakcji człowiek-komputer, takie jak prawo Fittsa czy Hicka,
– zasady projektowania formularzy,
– korzyści i ograniczenia ikonografii w interfejsach,
– zasady grupowania elementów wpływające na postrzeganie interfejsów,
– wyniki badań naukowych, leżących u podstaw dobrych praktyk w projektowaniu interfejsów,
– techniki ewaluacji użyteczności systemów, takie jak wędrówka poznawcza, analiza heurystyczna czy testy użyteczności.
Po szkoleniu potrafisz:
-proponować rozwiązania zgodne z wybranymi heurystykami użyteczności,
– zapobiegać typowym błędom użyteczności,
– zaprojektować użyteczny formularz wraz z walidacją,
– poprawić czytelność treści tekstowych,
– sformułować zrozumiałe komunikaty błędów,
– stosować ikony tak, aby poprawiały użyteczność, zamiast jej szkodzi
– stosować proste tricki pozwalające na kierowanie uwagą użytkownika i ułatwianie procesów poznawczych,
– stosować różne metody analizy eksperckiej, w tym oceniać użyteczność rozwiązań w oparciu o checklisty,
– weryfikować rozwiązania w oparciu o obserwacje interakcji użytkowników z produktem.