Izabela Strupiechowska

Izabela Strupiechowska Młodszy specjalista
ds. szkoleń

Temat: Niezbędnik managera

Niezbędnik managera według naszego eksperta Piotra Biernackiego.

Wiele osób zastanawia się jakie kompetencje powinien posiadać manager. Wymienia się umiejętność definiowania zadań dla pracowników, tworzenie tzw. KPI, rozliczanie pracowników z wykonania zadań oraz znajomość procesów w firmie. Często pojawia się określenie umiejętność zarządzania procesami (cokolwiek miałoby to znaczyć).

Znajomość procesów i zarządzanie procesami to coś więcej niż ogólny pogląd na to jak przebiega proces. To umiejętność wnioskowania na temat procesu.
Aby można było wnioskować trzeba dobrze zrozumieć proces, aby go zrozumieć, trzeba go narysować, aby go narysować trzeba wiedzieć jak to zrobić aby rysunek był dla nas czymś więcej niż tylko zarysem procesu.

BPMN (Model i Notacja Procesów Biznesowych) to.❗️ jedyna.❗️ powszechnie stosowana notacja do identyfikacji, dokumentacji, analizy, usprawniania i komunikacji procesów biznesowych.
Znajomość tej notacji jest taką samo umiejętnością bazową dla nowoczesnego menadżera, jak znajomość obsługi edytora tekstowego, umiejętność analizy danych w arkuszu kalkulacyjnym, czy sprawność w tworzeniu zapytań do internetowych źródeł wiedzy.
Bez umiejętności modelowania w BPMN menadżer naraża się na:
Niedokładne zrozumienie zależności pomiędzy działaniami podległych mu pracowników
Przeoczenie istotnych zagrożeń w realizacji zadań
Niedoskonałe przekazanie informacji o zadaniach podległemu jemu zespołowi
Niedostrzeganie niekonsekwencji, niesprawności, niedoskonałości, braku uzasadnienia realizacji niektórych zadań w zarządzanej przez niego komórce.
Brak możliwości efektywnego przekazania informacji o procesie w celu jego doskonalenia (np. automatyzacji)
Niezrozumienie zaproponowanego sposobu automatyzacji
Niedostrzeganie niewłaściwej implementacji wsparcia dla nadzorowanych przez niego procesów.
Złe zrozumienie istoty proponowanych zmian.
Wszystko to prowadzi do nieefektywności zarządzania i może doprowadzić do negatywnej oceny pracy menadżera.

Czy sam BPMN jest wystarczający? Nie.
BPMN to w pewnym sensie język analizy i komunikacji procesów. Sama wiedza o tym, z czego składa się ten język nie wystarczy, trzeba się jeszcze nauczyć jak efektywnie się nim posługiwać.
Nie mogą nas tego nauczyć osoby, które znają ten język w teorii❗️, muszą to być osoby, które mają doświadczenie w posługiwaniu się tym językiem.

Dlatego stworzyliśmy kurs z Podstaw analizy procesów biznesowych z wykorzystaniem BPMN – jednego z podstawowych narzędzi warsztatu współczesnego menadżera.
Kurs naszpikowany ćwiczeniami praktycznymi.
KURS JEDNEGO Z PIONIERÓW BPMN W POLSCE JUŻ 18-20 MARCA W WARSZAWIE!

Tu znajdziesz więcej informacji o kursie: https://gigacon.org/event/podstawy-modelowania-procesow...