Temat: Sprzedaż w kryzysie w wyniku (wywołanego) kryzysu w...
12/03/2014r.
Sprzedaż w kryzysie w wyniku (wywołanego) kryzysu w sprzedaży.
Szeroko pojmowany i powszechnie znany kryzys wywoływany jest posunięciami i regulacjami politycznymi, finansowymi ale i też na przykład nastrojami. Kryzys następuje najczęściej w wyniku przemyślanych i zaplanowanych działań i dotyczy on zarówno zagadnień światowych jak i zagadnień lokalnych. Nic co związane z kryzysem nie dzieje się przypadkowo i bezwładnie.
Metody wywoływania kryzysów stosowane są od wieków przez władców i możnych, lub tych, którzy takimi mają w planie się rychło stać. Różne są motywacje, cele i oczekiwania. Kryzys w przeważającej ilości przypadków realizowany jest na zlecenie i pod konkretne potrzeby. Również metody ochrony przed kryzysem znane i stosowne od kiedy tylko kryzys się pojawił muszą przyjmować właściwe i uzasadnione scenariusze.
Dla zaistnienia kryzysu potrzebne są minimum dwa fronty nastawione na konfrontację, reprezentujące odmienne poglądy czy odmienne potrzeby. W myśl zasady iż silniejszy zwycięża, dla osiągnięcia przewagi w konfrontacji konieczne staje się osłabienie jednej ze stron. Im silniej uda się osłabić, tym szersze obszary dotknięte zostaną przez kryzys. Rozwój kryzysu realizowany jest na wiele sposobów. Dla osłabienia strony konfliktu i rozwoju kryzysu używane są bardzo różne instrumenty - począwszy od prowokacyjnych wypowiedzi czy manifestacji do wprowadzania sankcji ekonomicznych lub do interwencji zbrojnych.
W przypadku organizacji kryzysu dla obszaru mikro w odniesieniu do panującej obecnie na wszystkich kontynentach rywalizacji gospodarczej, wytwórczej czy usługowej - metody organizacji i wprowadzenia kryzysu wcale nie są odmienne. Sposób działania w konflikcie powstałym pomiędzy przedsiębiorcami i przyjmowane scenariusze zawierają te same elementy konieczne do wywołania osłabienia strony konfliktu jak w przypadku kryzysu organizowanego dla obszarów makro.
Głównym elementem dla przyjęcia odpowiedniej strategii mającej na celu powstrzymanie dalszych możliwości rozwoju kryzysu jest trafne zrozumienie zagrożeń wynikających z jego obecności w danym momencie. Tu sprawa nie jest ława, ponieważ mogą pojawiać się scenariusze wynikowe przygotowane do wdrożeń, które będą miały następować w odpowiedzi na czynione zabiegi blokujące. Należy być czujnym cały czas, a wprowadzane reakcje nigdy nie powinny być planowane jako ostateczne. W czasie kiedy następuje rozwój kryzysu pojawiają się zaplanowane konsekwencje w postaci spadków sprzedażowych, a więc też spadków wartości na przykład akcji etc. Powstają realne straty. Dotknięty kryzysem obszar chcąc wdrożyć systemowe rozwiązania mające na celu stopniowe niwelowanie powstałych strat musi na pewno stanowczo i ze wzmożonym zaangażowaniem reagować. Stagnacja i bierna obserwacja rozwoju zdarzeń jest zdecydowanie zgubna z samego założenia. Podejmowanie czynności po analizach kierunków rozwoju kryzysu jedynie jako wielokierunkowe i nowe mają szansę na uzyskanie czy to wsparcia z zewnątrz czy też na przyniesienie efektów w postaci uruchomienia ("zapomnianego") zaplecza własnego - dotąd niewykorzystywanego.
Na pewno środowisko objęte kryzysem musi zdecydowanie zacząć ponosić wysiłek jakiego dotąd nie ponosiło, sięgając równocześnie do rezerw które do tej pory uznawane były nawet za nieprzydatne. Kreowanie zupełnie nowych rozwiązań ma szanse na przeniesienie zmiany i pokrzyżowanie planów konkurenta.
Bywają liczne, udokumentowane przykłady tego jak kryzys był motorem napędowym tego co wydarzyło się później.
http://dommediaprojekt.pl
http://www.goldenline.pl/grupy/Przedsiebiorcy_biznesme...Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.03.14 o godzinie 21:16