Temat: Jak rynek produktów ogłupia i manipuluje
Jak rynek produktów ogłupia i manipuluje
Tak, drodzy nabywcy – jesteście zwyczajnie manipulowani. Wasz wybór jest konsekwencją czyichś zamiarów. Straszne, prawda? … I nie jest to wywód mający cokolwiek wspólnego z tzw. amerykańskim marketingiem. Tu w Polsce jesteście manipulowani w sposób zamierzony i zaplanowany i często nie macie pojęcia, że Wasza decyzja dotycząca zakupu danego produktu w istocie została Wam … zaprogramowana. Działacie tak jak ktoś sobie zaplanował.
Po licznych doświadczeniach z obszaru perfidnych technik manipulacyjnych nabrałem tak obszernej wiedzy na temat mechanizmów działających powszechnie już w reklamie, że postanowiłem tą wiedzą się podzielić. Może po przeczytaniu tego krótkiego artykułu zaczniecie drodzy czytelnicy w inny niż dotąd sposób dokonywać wyborów - Oby.
Media.TV, czasopisma, internet : fora, opinie, testy. Co jest dobre? Co jest nie dobre? Co jest wysokiej jakości? Co jest mizernej jakości? Komu warto zaufać? Komu nie warto zaufać? Kto jest uczciwy? Kto jest oszustem? …O tym wszystkim decyduje PR i akcje marketingowe. Firmy zabijają się o Klienta, są więc i tacy, którzy wykorzystując tą prawidłowość chcą mieć decydujący głos opiniotwórczy. Jeśli uda się zorganizować jednostkę opiniotwórczą – dochód murowany. Każdy bowiem przedsiębiorca chcący sprzedawać swój produkt da wszystko w zamian za przychylną opinię jednostki opiniotwórczej. Nie ma żadnego znaczenia czy wydawana opinią jest opinią zbadaną i choć w części prawdziwą.
Na zlecenie firmy uznające się za opiniotwórcze wydają dobre opinie, potwierdzając je nadawaniem certyfikatów, laurów, atestów i budując „rankingi najlepszych”.
Certyfikaty, laury, godła są świetnym produktem na dzisiejszym rynku – świetnie się sprzedają i można bardzo dobrze na nich zarobić. Im więcej nalepek ma dany produkt, tym Wy nabywcy chętniej takie produkty kupujecie.
Chodzi Wam więc nie o zawartość i faktyczne cechy produktu a o to ile nalepek dany produkt posiada?
Powiedzmy, że pozornie może się wydawać, że taki stan nie jest niczym nadzwyczajnym i że decyzje wywoływane poprzez instrumenty marketingowe nie są niczym ani nowym ani też … szkodliwym. Nieco gorzej jeśli firmy opiniotwórcze zaczynają działać w celu wyeliminowania danego produktu z rynku. Tak, to też się zdarza i taka anty-promocja zlecana jest równie często jak promocja dla danego produktu. Instytucje opiniotwórcze przyjmują również zamówienia mające na celu podważenie wiarygodności dla danego produktu. Tutaj potencjalni nabywcy są celowo wprowadzani w błąd, w efekcie czego – mają ograniczany (dość podstępnie) dostęp do produktów faktycznie zasługujących na uznanie (!) – a to podobno zabronione w Ustawie o Ochronie Konkurencji i Konsumentów. (Podobno – ponieważ nikt się opisywanym procederem nie interesuje).
Kto tak robi i po co? Odpowiadając w najprostszy sposób – czyni tak ten kto na tym procederze zarabia.
Funkcjonują na przykład liczne stowarzyszenia wspierające dane specjalizacje, technologie czy grupy produktów lub grupy usługodawców. Duża konkurencja i trudne czasy związane z nasyceniem rynkowym powodują, że powstają coraz nowsze przejawy kreatywności. Rynek jest nasycony i drapieżny. Nie ma miejsca na sentymenty czy obiektywizm. Liczy się prawie zawsze wyłącznie … kasa.
Może warto spróbować inaczej analizować decyzję o wyborze? Polecam.
Adam Kleczewski
|Warszawa 15-03-2015 r. : DomMediaProjekt.pl
--- --- ----
Autor (Adam Kleczewski) zajmuje się zarządzaniem wdrożeniami produktów na rynku krajowym i rynkach zagranicznych. Autor jest dysponentem znamiennej światowej technologii przeznaczonej do projektowania i budowania domów, osiedli oraz obiektów komercyjnych. Od kilku lat atakowany na forach internetowych przez tzw. czarny pijar. Od lutego 2014 roku jako oskarżyciel prywatny wystąpił do Sądu o ustalenie i skazanie sprawców oraz pomocników w sprawie dotyczącej pomówień, zniesławienia i nieuczciwej konkurencji. Sprawa jest wciąż w toku postępowania. W dalszej kolejności zapowiadane są procesy cywilne o znaczne odszkodowania finansowe od instytucji promujących czarny pijar.
Więcej o autorze i jego projektach można znaleźć na stronach:
http://EtykaForum.pl http://PolskieForumBudowlane.pl
http://PerfekoSystem.pl http://DomMediaProjekt.pl
oraz na Facebook-u
https://www.facebook.com/pages/Dom-Media-Projekt/487639...
https://www.facebook.com/perfekkodomyTen post został edytowany przez Autora dnia 20.03.15 o godzinie 18:35