konto usunięte

Temat: Dlaczego sprzedawca nie sprzedaje?

Wszyscy piszą jak sprzedawać, ja jednak napisze, jak sprzedawcy nie sprzedają.
Na podstawie badań jakości obsługi klienta w wielu branżach wynika kilka podstawowych wniosków:

1. Tylko około 30-40% sprzedawców stara się zidentyfikować potrzeby potencjalnego klienta.

2. Po identyfikacji potrzeb jedynie 20-30% doradców starała się podsumować potrzeby i oczekiwania klienta, aby na ich podstawie zaprezentować produkt adekwatny do oczekiwań

3. Około 50% sprzedawców prezentuje produkt dostosowany do zidentyfikowanych potrzeb.

4. Około 30-50% sprzedawców prezentuje produkt na podstawie własnych pomysłów nie starając się dostosować prezentowanego produktu do faktycznych potrzeb konkretnego klienta.

5. 40-60% pracowników prezentując produkt ogranicza się jedynie do podania informacji, bez upewnienia się, że zostali dobrze zrozumiani. A wiec bardzo wielu pracowników nie nawiązuje faktycznego dialogu z klientem podczas prezentacji.

6. Jedynie połowa sprzedawców w celu lepsze i bardziej przekonywującej prezentacji stosuje język korzyści.

7. Około 50% doradców nie proponuje żadnych produktów dodatkowych, ograniczając się jedynie do prezentacji produktu głównego.

8. Po zakończeniu prezentacji oraz ustosunkowani się do obiekcji powinna nastąpić rekomedacja produktu. Niestety ostatecznej rekomendacji dokonuje znowu jedynie około połowa sprzedawców.

9. Pytanie o decyzje klienta, czyli domknięcie sprzedaży powinien zadać każdy sprzedawca, w ten sposób powinien zostać zakończony proces sprzedaży. Jednie 10-20% sprzedawców dopytało klienta czy jest zdecydowany.

Tak wygląda sprzedaż na podstawie badań. A jak wygląda u Państwa? Chciałbym, żeby Państwo wypowiedzieli swoje zdanie, skomentowali te dane lub napisali o swoich problemach ze sprzedażą. Zapraszam serdecznie!

konto usunięte

Temat: Dlaczego sprzedawca nie sprzedaje?

Niewielu sprzedawców podaje niewielkie wady, niedociągnięcia swoich produktów
co znacznie zwiększyłoby ich wiarygodność i uprzedziło niektóre obiekcje.
Poza tym wielu sprzedawców na siłę wciska produkt niedopasowany do potrzeb klienta i tym samym zamyka sobie drogę do dalszej współpracy.
Poza tym zamiast pytać, czy klient jest zdecydowany, lepiej zapytać, na co się zdecydował;)
No i sprawa wg mnie priorytetowa: ważność.
Coraz częściej jest tak, że sprzedawcy przykładają zbyt wielką wagę do samej sprzedaży. Zbytnio daje się odczuć, że bardzo im zależy. Nieświadomie pojawia się nacisk, który często i gęsto rodzi opór klienta. Trzeba świadomie obniżyć ważność, zarówno wewnętrzną (poważny sprzedawca) jak i zewnętrzną (ta praca to całe moje życie) a łatwiej będzie sprzedawać.



Wyślij zaproszenie do