Krzysztof Sarnecki

Krzysztof Sarnecki Konsultant i trener,
zawodowy negocjator

Temat: Polska przechodzi hiper-zmianę, która „zmiażdży” sprzedawców

W Polsce w sprzedaży panuje „produkt i jego cena”. Królują rabaty, zniżki, promocje cenowe – czyli amatorskie rozumienie mechanizmów, które powodują, że klient kupuje. A przecież istnieją jeszcze DWA DALSZE POZIOMY SPRZEDAŻY, które dystansują „podejście produktowe” jako prymitywne (w nomenklaturze biznesowej nazywane „neandertalskim”) i nie dające możliwości osiągania wysokich wyników sprzedażowych – szczególnie w okresie spowolnienia gospodarczego!

Czy ktoś z was zna te poziomy sprzedaży?Krzysztof Sarnecki edytował(a) ten post dnia 03.06.09 o godzinie 11:52
Marcin Duraj

Marcin Duraj Kierownik ds. Sieci
Aptecznych
Phytopharm Klęka
S.A.

Temat: Polska przechodzi hiper-zmianę, która „zmiażdży” sprzedawców

Ja chętnie poznam te dwie pozostałe poziomy, możliwe że kiedyś słyszałem ale nie zastanawiałem sie głębiej nad ich poznaniem.
Łukasz Wierzbiński

Łukasz Wierzbiński
www.linkedin.com/in/
łukasz-wierzbiński-1
293b9153

Temat: Polska przechodzi hiper-zmianę, która „zmiażdży” sprzedawców

Być może chodzi tutaj o relacje handlowiec-klient.
Ogólnie kwestią znaną jest fakt że mając dobre relacje z klientem jesteśmy mu w stanie sprzedać podobny towar co konkurencja - pomimo że nasz jest o 10% droższy.
Ale również jestem ciekaw tajemniczych "poziomów".
Bartłomiej Borowski

Bartłomiej Borowski Bartłomiej Borowski

Temat: Polska przechodzi hiper-zmianę, która „zmiażdży” sprzedawców

Nie chciałbym tu kategoryzować sprzedaży na poziomy. Jestem przekonany, że Polacy w dużej mierze nauczyli się już zwracać uwagę na inne istotne aspekty sprzedaży.
Najistotniejsze w handlu, a precyzyjniej powinienem wyrazić się: najistotniejsze w biznesie stają szczegóły, które tworzą pewną całość.
Jak kolega wspomniał bardzo istotne są tu relacje. Dzieki nim wiele osiągamy pod warunkiem, że pratner nas nie tylko lubi, ale przede wszystkim szanuje. Za co szanuje ? kultura osobista, perfekcyjna znajomość branży i artykułów oferowanych, fachowość, terminowość i cały serwis jaki możemy zapewnić wraz ze sprzedażą.
To wydają się być aktualnie wazne aspekty sprzedaży.
Nie zapominajmy jednak o jakości zarówno towaru jak i usług.Bartłomiej Borowski edytował(a) ten post dnia 03.06.09 o godzinie 20:17
Marcin Duraj

Marcin Duraj Kierownik ds. Sieci
Aptecznych
Phytopharm Klęka
S.A.

Temat: Polska przechodzi hiper-zmianę, która „zmiażdży” sprzedawców

dokładnie relacje,relację a jest duża szansa że klient będzie twój. Jak będziemy tylko "wpadać" na wizyt i od drzwi krzyczeć jakie to mamy oferty niestety po pewnym czasie nie będziemy mile widzianymi sprzedawcami

konto usunięte

Temat: Polska przechodzi hiper-zmianę, która „zmiażdży” sprzedawców

Krzysztof Sarnecki:
W Polsce w sprzedaży panuje „produkt i jego cena”. Królują rabaty, zniżki, promocje cenowe – czyli amatorskie rozumienie mechanizmów, które powodują, że klient kupuje. A przecież istnieją jeszcze DWA DALSZE POZIOMY SPRZEDAŻY, które dystansują „podejście produktowe” jako prymitywne (w nomenklaturze biznesowej nazywane „neandertalskim”) i nie dające możliwości osiągania wysokich wyników sprzedażowych – szczególnie w okresie spowolnienia gospodarczego!

Czy ktoś z was zna te poziomy sprzedaży?

Krzysztofie już podaję 5 podstawowych "nowoczesnych i profesjonanych poziomów sprzedaży", które od kilku lat odnotowuję:

1/ na wariata, czyli szybko sprzedać chłam i przestarzałe urzadzenia, których ze względu na pędzący bum technologiczny nie sprzedadzą się - czyli idioci w sklepach RTV/AGD...
2/ na krzywy ryj, czyli na niedoinformowanie klienta, że urządzenie posiada ukrytą wadę, która wyjdzie po miesiącu użytkowania..
3/ na sprzataczkę, czyli czyścimy magazyny -idiota kupuje jeden chłam a drugi chłam dostaje za 50% ceny
4/ na frajera playboya, czyli piękne młode dziewczyny łowią idiotów - tkzw micro eventy... przykład przestarzałe telewizory w korytarzach centrów handlowych...
5/ na emerytowanego amerykańskiego aktora milionera, który wali ludzi biednych po gębie polskimi milionami...

pozdrawiam DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 03.06.09 o godzinie 23:29
Łukasz Wierzbiński

Łukasz Wierzbiński
www.linkedin.com/in/
łukasz-wierzbiński-1
293b9153

Temat: Polska przechodzi hiper-zmianę, która „zmiażdży” sprzedawców

Jeszcze znam jeden "poziom", którego fachowa nazwa brzmi
- " na Rumuna".
Czyli oferując usługę/urządzenie skarżymy się jaki ciężki jest los handlowca i budżety wywindowane. Ale brakuje nam do realizacji budżetu już niewiele - więc - kup Pan.
Ten sposób znam jedynie z opowieści :-)
W tym przypadku jednak nadal potrzebujemy dobrych relacji z klientem.
:-)

Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do