Tomasz S.

Tomasz S.
linkedin.com/in/szaj
niuk

Temat: Jak radzić sobie z nieuzasadnioną reklamacją?

Cześć,

mam następujący problem, mianowicie jeden z moich klientów, dobry kupiec swoją drogą, non-stop wyszukuje jakiś drobnych błędów w działaniach na jego rzecz ze strony mojej organizacji i w zwązku z tym żąda rekompensat. Czasami zarzuty klienta są zasadne, jednak jego żądania są wygórowane (a nawet śmieszne). Wyobraźmy sobie że np. miało zostać coś zrealizowane dla klienta na 1 października, a zostało zrealizowane 2 października i coś co dla innych klietów nie stanowiłoby żadnego problemu, dla tego stanowi podstawę do żądań o rekompensatę.
Jak sobie radzić w takiej sytuacji?
Piotr Stanoch

Piotr Stanoch Digital Marketing

Temat: Jak radzić sobie z nieuzasadnioną reklamacją?

Zdecydowanie najlepiej mieć umowę, która zawiera zapisy odnoszące się do takiej sytuacji.

Obie strony mają wtedy konkretne ustalenia, których mogą się trzymać.

W Twojej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje się być najzwyczajniejsza rozmowa pomiędzy Tobą a klientem.
Tomasz S.

Tomasz S.
linkedin.com/in/szaj
niuk

Temat: Jak radzić sobie z nieuzasadnioną reklamacją?

Rzeczywiście dobra umowa to podstawa. A co w sytuacji gdy dochodzi do rozmów i klient ma taką strategię kupiecką, żeby cały czas żądać czegoś za coś co nie zostało dopełnione w 100%

T
Krzysztof Sarnecki

Krzysztof Sarnecki Konsultant i trener,
zawodowy negocjator

Temat: Jak radzić sobie z nieuzasadnioną reklamacją?

Witaj,
odpowiadam trochę późno...
Klucz nie jest w merytoryce, nie w warunkach kontraktu, ale w umiejętnościach negocjacyjnych. POdstawą jest podstawa zawodowego negocjowania: akceptacja stanowiska klienta na wstępie procesu komunikacji. merytoryka i uwaga!!! argumenty nie tylko nie mają znaczenia, ale mają wrećz negatywny wpływ na wynik współpracy.
Aby jednak móc to wprowadzić w życie, trzeba poznać klika szczegółów. Polecam książkę Williama Ury "Odchodząc od NIE" oraz szkolenie z zawodowym negocjatorem: http://www.sarneckinoworolski.pl/szkolenia/szkolenia-o.... Uwaga, to szkolenie bardzo poważne, wymagajace. To nie są warsztaty - "nie opowiadanie o negocjacjach" czy technikach negocjacyjnych (których zawodowcy w gruncie rzeczy nie używają). Zapraszam i powodzenia! Krzysztof Sarnecki



Wyślij zaproszenie do